ادامه قیام مردم عراق در روز جمعه

 

قیام مردم عراق در بغداد و سایر شهرهای عراق و جنگ برسر پلها در بغداد ادامه دارد.

پل خلانی و پل سنک senek صحنه درگیریهای خونین بودند. حداقل یک نفر به شهادت رسید و تعدادی مجروح شدند. نبرد برسر این پل هفته هاست ادامه دارد و قیام آفرینان بی باک و بیم، در برابر گلوله و گاز اشک آور پایداری می کنند.
در میدان خلانی درگیریهای شدید جریان دارد. روز پنجشنبه در این میدان تعدادی از قیام کنندگان شهید و مجروح شدند اما جوانان شورشی با چنگ و ناخن و دندان این سنگر را حفظ کرده و وحوش خامنه ای را عقب راندند.

العربیه گزارش داد:‌ معترضان در خیابان‌های بغداد و دیگر مناطق جنوب این کشور، باوجود خشونت‌های شدید در طول هفته‌های گذشته و کشته شدن بیش از ۳۳۰ تن، دست از تظاهرات و اعتراض خود برنداشتند.
یکی ازمعترضان گفت:«ما چیزی برای از دست دادن نداریم ...ما باید از شر این مقامهای فاسد خلاص شویم و بدون این کار، راه حلی وجود نخواهد داشت.
یکی دیگر از تظاهرکنندگان گفت:«ما جوانان کاسه صبرمان لبریز شده. وضعیت کشور فوق العاده خراب است .....ما نمی رویم حتی اگر ۴۰ سال طول بکشد. در میدان می مانیم».

قیام کنندگان عراقی در بغداد و امان پایتخت اردن، قاسم سلیمانی را لعن و نفرین می کنند. خشم عراقیان علیه پاسدار قاسم سلیمانی به عنوان سمبل جنایات و کشتار رژیم آخوندی در عراق، در شعارهای آنان ابراز می شود.
پنجشنبه شب و همزمان با مسابقه فوتبال بین تیمهای ایران وعراق در امان، جمعیت عظیمی از جوانان در میدان تحریر بغداد علیه پاسدار قاسم سلیمانی شعار دادند.

اعضای تیم ملی فوتبال عراق، رودرروی فرقه گرایی و تفرقه افکنی آخوندهای مرتجع حاکم بر ایران شعار می دادند: سنی و شیعه برادر هستیم، این وطن را نمی‌فروشیم.

فلوجه عراق هم برای اولین بار شاهد تظاهرات مردم در حمایت از خواسته های انقلابیون میدان تحریر بغداد بود. آنها هم خشم خود را علیه دخالتهای رژیم آخوندی در کشورشان ابراز کرده و شعار می دادند رژیم ایران باید از عراق اخراج شود.

العربیه گزارش داد: آیت الله سیستانی در خطبه هفتگی خود که توسط نماینده اش قرائت شد اعلام کرد.
اگر کسانی که در قدرت هستند فکر می کنند می توانند از خواسته های مردم برای اصلاحات واقعی با مانع تراشی و وقت کشی، طفره بروند، در توهم و خواب و خیال هستند. آنچه بدنبال این اعتراضات می آید دیگر مانند قبل نخواهد بود.
تلویزیون اسکای نیوز گفت: ایت الله سیستانی حمایت خود را از تظاهرات کنونی در عراق اعلام کرده و تعرض به تظاهرکنندگان اعم از کشتار یا ربودن یا ارعاب آنها را محکوم کرد.
دفتر اقای سیستانی خاطر نشان ساخت نباید به هیچ طرف خارجی اجازه داده شود که در اصلاحات داخلی که مردم عراق وارد آن شده‌اند دخالت نماید.