گسترش قیام قهرمانانه مردم عراق - حضور میلیونی مردم در بغداد

 

روز پنجشنبه میدان تحریر بغداد شاهد حضور گسترده دانشجویان جوانان عراقی بود. آنها روز دیگری از قیام قهرمانانه خود را با جنگ و گریز با نیروهای تا دندان مسلح و وحوش خامنه ای در میدان خلانی شروع کردند.

آنان در برابر گلوله های جنگی و گاز اشک آور سینه سپر کردند و حداقل چهار شهید دیگر را تقدیم راه ازادی میهنشان از چنگال دست نشاندگان ولی فقیه ارتجاع کردند. بیش از پنجاه تن نیز مجروح شدند.
تلویزیون العربیه الحدث گزارش داد:‌ صبح پنجشنبه نیروهای امنیتی عراق با پرتاب مستمر گاز اشک آور و شلیک گلوله‌های جنگی به میان انبوه مردم متحصن در میدان خلانی بغداد، دو تن را کشتند و تعداد زیادی را مجروح کردند. بنا به این گزارش باوجود یورش نیروهای امنیتی برای کنترل کامل میدان خلانی، جنگ و گریز جوانان برای کنترل این میدان جریان دارد. میدان تحریر بغداد شاهد حضور گسترده و فعال دانشجویان عراق است.
میدان تحریر بغداد نیز همچنان صحنه شور و نشاط انقلابی است محاصره این میدان توسط نیروهای دولتی و فشارها و تهدیدها هیچ خللی در عزم جوانان شورشی مستقر در این میدان ایجاد نکرده است.

در خیابان رشید بغداد درگیریهای گسترده به وقوع پیوست.
درگیریها در پل سنک در بغداد نیز شدت گرفت. جوانان در میان گلوله و گاز اشک آور به مقابله با وحوش خامنه ای می پرداختند. دیواره های ترس فرو ریخته است. روحیه تهاجم و جنگندگی جوانان مهاجمان حکومت دست نشانده رژیم آخوندها را مستأصل کرده است.
یک اطلاعیه که روی فیس‌بوک انقلابیون عراقی منتشر شده تمامی فرزندان عراق را به تجمع میلیونی در روز جمعه در بغداد فراخوانده تا منطقه سبز را تعیین تکلیف کنند. این روز «جمعه مقاومت» نامگذاری شده است.
در اطلاعیه انقلابیون عراقی به اهالی بصره توصیه شده که برای حفاظت بندر ام قصر در استان خود باقی بمانند. از نیروهای مسلح و قوای نظامی خواسته شده که به انقلابیون پیوسته و از تعرض به مردم خودداری کنند چرا که هرکس که در برابر انقلابیون بایستد به‌علت خیانت بزرگ بعدا محاکمه خواهد شد. از ساکنان استان‌های شمالی و غربی نیز درخواست شده به انقلاب عراق بپیوندند چرا که آنها نیز جزئی از این انقلاب هستند. از انقلابیون نیز درخواست شده که مسئولان جنایت را به جرم خیانت به وطن محاکمه کرده و اموال مسروقه آنها بازپس گرفته شود و به دست عدالت سپرده شوند.
جوانان شورشی ناصریه با وجودی که طی روزها اخیر تعدادی از یاران خود را از دست دادند، صحنه را ترک نمی کنند و همچنان بر آرمان آزادی مردم عراق تأکید می کنند.

مردم بابل هم به جنبش اعتراضی خود همزمان با سایر شهرهای عراق ادامه می دهند. شب پنجشنبه جمعیت کثیری از مردم تظاهرات و تجمع کردند و از خواسته های انقلابیون میدان تحریر حمایت کردند.

تلویزیون اسکای نیوز گزارش داد: در پی اعتصاب عمومی در مدارس و دانشکده‌ها و دانشگاهها و بعد از پیوستن دانش آموزان و دانشجویان به میدان تحریر تعداد تظاهرکنندگان عراقی بصورتی قابل توجه افزایش یافته است است. در نجف یک راهپیمایی گسترده توسط دانش آموزان و دانشجویان در خیابانهای شهر برگزار شد.
در استان کربلا،میسان و استان ذیقار نیز وضعیت به همین منوال است. در شهرهای مختلف عراق دانش آموزان و دانشجویان در اعتصاب هستند و همین امر تظاهرات را گسترده تر کرده است. تظاهرکنندگان همچنان خواستار استعفا یا برکناری دولت و انحلال پارلمان هستند.

اسکای نیوز گزارش داد: شعارهای معترضین عراقی فراتر از فراخوان برای رفرمهای سیاسی و اقتصادی اکنون بر روی پایان دادن به هژمونی رژیم ایران در عراق متمرکز شده است.

وحوش خامنه ای و بسیجیان موسوم به حشدالشعبی مرزهای جنایت را در می نوردند. فیلمی که ملاحظه می کنید از یورش به بیمارستان حبوبی ناصریه است. در جریان درگیریهای روزهای اخیر در ناصریه ۴تن کشته و تعداد زیادی مجروح شدند. پزشکان و کادرهای درمانی میهن پرست عراقی به کمک آنها شتافتند.

قیام مردم عراق شاهد صحنه های انگیزاننده از یک خلق تحت ستم و سرکوب شده توسط دست نشاندگان ولی فقیه است. صحنه مادری که در زیر پل جمهوری بغداد همدوش فرزانش در مقابل وحوش خامنه ای ایستادگی می کند.

سندیکای معلمان عراق شاخه بصره تظاهراتی برپا کردند و بر استمرار قیام مردم عراق تا محقق شدن تمامی خواسته هایشان تأکید کردند.
روز پنجشنبه سایر شهرهای عراق نیز شاهد استمرار قیام بودند.