تحریم ۲۲ شرکت و فرد وابسته به رژیم آخوندی و دیکتاتوری اسد از سوی آمریکا

 
روز چهارشنبه وزارت بازرگانی آمریکا در اقدامی دیگر علیه رژیم آخوندی و دیکتاتوری خونریز بشار اسد، ۲۲ شرکت و فرد را به خاطر تأمین مواد برای تولید سلاح‌های کشتار جمعی در سوریه و ارسال بدون مجوز کالاهای آمریکایی برای رژیم آخوندی، تحریم کرد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد: روز چهارشنبه وزارت بازرگانی ایالات متحده شماری از کمپانیها و افراد را به لیست سیاه تجاری خود افزود. این اقدام به دلیل پشتیبانی از فعالیتهای تسلیحاتی شیمیایی و بیولوژیکی در سوریه و ارسال تجهیزات آمریکایی بدون مجوز برای رژیم ایران صورت گرفته است.
وزارت بازرگانی آمریکا ۲۲ کمپانی و فرد را در بحرین، فرانسه، ایران، اردن، لبنان، عمان، پاکستان، عربستان سعودی، سنگال، سوریه، ترکیه و امارات متحده عربی و بریتانیا به لیست سیاه خود اضافه کرد.
شرکت فناوری و تجهیزات پزشکی «رَهال» و شرکت لبنانی-اردنی اس‌ای‌ال که «در حمایت مادی از فعالیت‌های تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی در سوریه نقش داشته‌اند از جمله شرکتهایی هستند که روز چهارشنبه تحریم شده‌اند.
شرکت بازرگانی «الرأس گیت»، شرکت «بست‌وی لاین اف‌زدسی‌او و شش شرکت دیگر که کالاهای آمریکایی را بدون مجوز برای رژیم ایران ارسال می‌کردند و نیز شرکت «فاب‌کُن اینترنشنال»، شرکت «مهندس»، شرکت مهندسی «پاک‌تک» و بنگاه بازرگانی «روهتاس» به خاطر دخیل بودن در کمک به «فعالیت‌های اتمی خارج از کنترل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی» در این لیست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا قرار گرفتند.

روز ۱۳ آبان نیز وزارت خزانه داری آمریکا حلقه نزدیکان  خامنه ای و ستاد کل نیروهای مسلح تحت امر خامنه‌ای را تحریم کرد.