ادامه قیام مردمی عراق به‌رغم کشتار و سرکوب وحشیانه وحوش خامنه ای

 

قیام مردمی در عراق علیه دست نشاندگان ولایت فقیه به رغم طرحها و تمهیدات سرکوبگرانه رژیم و گماشتگانش، باشرکت اقشار مختلف مردم و با پایداری جوانان شورشگر، در مهمترین شهرهای عراق ادامه دارد.

روز دوشنبه بغداد و مهمترین شهرهای عراق مانند بصره و ناصریه و دیوانیه و بابل و سماه و المثنی و نجف صحنه تظاهرات و درگیری بودند.

در بابل جمعیت تظاهرکننده با شعارهایی علیه پاسدار قاسم سلیمانی، خشم و انزجار خود را از این مهره جلاد خامنه ای و از دخالتهای جنایتکارانه آن در عراق ابراز کردند.

در ناصریه از صبح دوشنبه دانشجویان و دانش آموزان تظاهرات کردند. آنها از خواسته های مردم سایر شهرهای بپاخاسته عراق که خلع ید از رژیم آخوندی و برکناری حاکمان دست نشانده است حمایت کردند.

در ناصریه در جنوب عراق جنگ و گریز میان جوانان و نیروهای دولتی و وحوش خامنه ای در سراسر روز یکشنبه جریان داشت. در درگیری در میدان الحبوبی ناصریه سه جوان به ضرب گلوله های جنگی مزدوران جان باختند.
العربیه گزارش داد: در جریان جنگ و گریز نیروهای امنیتی عقب نشینی کردند. خودروهای آمبولانس به مدت دو ساعت افرادی را که دچار خفگی شده بودند منتقل میکردند. منابع پزشکی گفتند ۱۱۵ تن مجروح شدند. در تمام طول روز تظاهرکنندگان تسلیم نشدند آنها جوانانی حدودا ۲۴ ساله هستند.

در ذیقار درگیری و جنگ و گریز میان جوانان شورشی و وحوش جنایت پیشه جریان دارد.

در دیوانیه تظاهرات بزرگ دانشجویان و دانش آموزان در سطح شهر و شعارهای آنها علیه نظام حاکم روح تازه یی به قیام مردمی در این شهر دمید.

دانشجویان دانشگاه بصره روز دوشنبه نیز تظاهراتی برپا کردند و از خواسته های انقلابیون میدان تحریر بغداد برای سرنگونی حاکمان فاسد و دست نشاندگان ولی فقیه حمایت کردند.

در بغداد در میدان خلانی تظاهرکنندگان به مقابله با نیروهای حکومتی پرداختند. آنها از شب دوشنبه دیواره های بتونی را انداختند و برخی مراکز و اماکن دولتی را به آتش کشیدند.

العربیه از بغداد گزارش داد: براثر شلیک گلوله مأموران دولتی در پل سنک سر یک جوان شکافته شد و جان باخت. فیلم این جنایت که توسط تلفن همراه ضبط شده در تلویزیون العربیه نشان داده شد. در روزهای گذشته نیز یک روزنامه‌نگار عراقی به نام «صفاء السرای» در بغداد از ناحیه سر مورد اصابت گلوله دودزای نیروهای امنیتی قرار گرفته و جان باخت.
سازمان عفو بین‌الملل در آخرین گزارش خود فاش کرد که گلوله‌های کشنده ساخت رژیم ایران علیه مردم معترض عراق استفاده شده و مقامات عراقی این گلوله‌های ساخت رژیم ایران را نه برای متفرق ساختن معترضان، بلکه برای کشتن آنها به کار گرفته‌اند.
در سماوه عراق نیز جمعی از جوانان و دانشجویان تظاهرات کردند. آنان همزمان با جوانان بیش از ۱۰استان دیگر عراق با خواسته های قیام کنندگان در میدان تحریر بغداد اعلام همبستگی کردند.

در بغداد جنگ و گریز بین تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی خصوصا در میادین اصلی تا پاسی از شب گذشته ادامه یافت. تعداد بیشتری از جوانان در جریان هجوم وحوش خامنه ای جان باختند و شمار بیشتری مجروح شدند. در درگیری در میدان الحبوبی جوانان شورشی عراقی با دست خالی به مقابله با مزدوران تا دندان مسلح پرداختند.
العربیه گزارش داد: براثر شلیک گلوله مأموران دولتی در پل سنک senek سر یک جوان شکافته شد و جان باخت. فیلم این جنایت که توسط تلفن همراه ضبط شده در تلویزیون العربیه نشان داده شد.
در روزهای گذشته نیز یک روزنامه‌نگار عراقی به نام «صفاء السرای» در بغداد از ناحیه سر مورد اصابت گلوله دودزای نیروهای امنیتی قرار گرفته و جان باخت.
سازمان عفو بین‌الملل در آخرین گزارش خود فاش کرد که گلوله‌های کشنده ساخت رژیم ایران علیه مردم معترض عراق استفاده شده و مقامات عراقی این گلوله‌های ساخت رژیم ایران را نه برای متفرق ساختن معترضان، بلکه برای کشتن آنها به کار گرفته‌اند.
قیام کنندگان در ناصریه دست به تظاهرات زدند. به گزارش اسکای نیوز پلیس و امدادگران گفتند که نیروهای امنیتی عراقی در شهر ناصریه به روی معترضان آتش گشودند. بر اثر این حمله سه تن کشته و دهها تن مجروح شدند. همچنین میدان خلانی بغداد شاهد درگیریهایی بین نیروهای امنیتی و معترضانی بود که از موانع سیمانی موجود در منطقه عبور کرده بودند.
کاخ سفید طی بیانیه یی نسبت به دخالتهای رژیم ایران در عراق و حمله به معترضان و محدود کردن اینترنت ابراز نگرانی کرد. در این بیانیه آمده است: ‌مردم عراق تحمل نمی کنند که رژیم ایران تمام منابع و ذخائر آنها را فرو بکشد و بخشکاند و با بکارگیری گروههای مسلح و همدستان سیاسی‌اش جلوی ابراز نظر مسالمت آمیز آنها را بگیرد. مردم عراق به رغم اینکه هدف خشونتهای مرگبار قرار داشته و به رغم عدم دسترسی به اینترنت، صدای خود را برای انتخابات آزاد و اصلاحات در انتخابات بگوش همه رساندند. آمریکا از دولت عراق می خواهد که خشونت علیه معترضین را متوقف و وعده های برهم صالح برای اصلاحات انتخاباتی و انتخابات زودرس را محقق کند.

اسکای نیوز به نقل از یک کارشناس امور سیاسی و امنیتی گفت ....رژیم ایران می‌فهمد که آتش تظاهرات عراق بزودی به تهران پایتخت ایران خواهد رسید و این چیزی است که این رژیم را به موضعگیری تند در قبال جنبش مردمی عراق سوق میدهد.
با حمایت و فشار رژیم ایران مقامات عراق تلاشهای خود برای سرکوب تظاهرات و بکار گیری خشونت علیه تظاهرکنندگان را ادامه می‌دهند و این موضوع منجر به کشته شدن ۳۰۰نفر و حدود ۱۵هزار مجروح گردیده است.
تظاهرکنندگان شعارهایی علیه تهران داده و نقش خرابکارانه آن در عراق را محکوم میکنند.
به گفته این منبع رژیم آخوندی می خواهد به هر طریق شده عادل عبدالمهدی در مسند نخست وزیری بماند و سفر اخیر پاسدار قاسم سلیمانی در همین رابطه بوده است.

سناتور گری پیترز نماینده دموکرات در مجلس سنای آمریکا از قیام مردم عراق علیه دخالتهای رژیم آخوندی در این کشور حمایت کرد.
وی در حساب توئیتری خود نوشت: «من از آرمانهای مردم عراق حمایت می کنم. آنها شایستگی آن را دارند که دولتی را انتخاب کنند که از دخالتهای رژیم ایران به دور باشد».