اعتراف آخوند روحانی به بحران‌‌های بی سابقه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی

 

آخوند روحانی در یزد ضمن اعتراف به بحران بی‌سابقه‌ی بحرانی اقتصادی، بحران درونی رژیم برسر شکست برجام و تحریمهاو خرابی اوضاع نظام را بدتر از دوران جنگ ضد میهنی باعراق توصیف کرد.

آخوند روحانی گفت:‌ «با این دولت توی این مدت باید کار کنیم ما با هم اشکال ندارد به هم اشکال داریم ایراد داریم تو انتخابات بعدی باید حل کنیم نه واسط راه، وقتی برگزیدیم چهار سال آتش بس بابا در زمان جاهلیت هم می‌جنگیدند با هم همدیگر را می‌کشتند ولی تو سال چهار ماه ماه حرام بود که اسلام هم آمد همان را تأیید کرد و امضا کرد چهار ماه شد ماه حرام مثل این‌که ما تو کشورمان ماه‌ حرام نداریم همش ماه حلال است از اول شروع می‌کنیم با هم جنگیدن و رقابت کردن تا انتخابات بعدی این را وصل می‌کنیم به انتخابات بعدی، سخت‌ترین سال‌های بعد از انقلاب اسلامی سال ۹۷ و ۹۸ بود از لحاظ فشار اقتصادی هیچ وقت نبوده من لااقل از اول انقلاب در مسئولیت‌های مختلف بودم و کاملاً به وضع کشور آگاه بودم و حضور داشتم حالا در سمتهای مختلف در جاهای مختلف هیچ زمان زمان جنگ هم این جور نبود که کل درهای بانک به روی ما بسته بشود صادرات نفت با این همه مشکلات ما با آن مواجه بشویم و در بسیاری از آنجاها در بیمه‌اش، کشتیرانی‌اش، فلزات گرانبها، پول اش، ریال اش این همه مشکلات برای ما ایجاد کردند در طول این دو سال».
رئیس جمهور مستأصل ارتجاع برای حل مشکلات نظام به بن بست رسیده، بار دیگر خودش را به «مذاکره با دنیا» دعوت کرد. آنهم درحالیکه لباس شخصیهای خامنه ای او را به خاطر سردادن شعار مذکره به خفه شدن در استخر فرح تهدید می کنند.
آخوند روحانی گفت: ما به‌عنوان کسی که کار بار بسیار سنگینی بر دوش ما هست ما حس می‌کنیم چه بار سنگینی بر دوش ما هست شما باید ما را یاری کنید شما باید ما را کمک کنید ما هرجا بتوانیم از طریق مذاکره از طریق تعامل با دنیا مشکل شما را کم بکنیم یا حل بکنیم اگر نتوانستیم حل بکنیم کاهش بدهیم کم بکنیم شما بدانید من به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب شما یک ثانیه صبر نخواهم کرد با این‌که می‌دانم این کار کار سنگین و سختی هست.

رئیس جمهور ورشکسته ولایت فقیه تقصیر بحران بیکاری را که ناشی از ویرانی اقتصاد کشور و فساد و چپاول حکومتی است، به گردن مردم محرومی که قربانی بیکاری و فقر و گرانی هستند، انداخت و با وقاحت گفت: حالا یه کسی ممکن است بگه آقا من رفتم شغل پیدا نکردم اصلاً نمی‌شه آدم دنبال کار برود کار پیدا نکند! حالا ممکن است بعضی هست بگوید این کار در شان من نیست خیلی خب حالا این شان را بگذاریم کنار کار فراوان است! ما همه‌مان می‌توانیم برویم وارد بازار کار بشویم بعضی‌ها فکر می‌کنند اشتغال را دولت باید درست کند! نه اینجوری نیست.

آخوند روحانی که روز دوشنبه در کرمان به‌رغم شکست برجام و خودزنیهای پیاپی اتمی، ادامه برجام را به عنوان تنها راه نفس رژیم ضروری دانست و مدعی شد که در صورت ادامه برجام به یک هدف بزرگ سیاسی دست پیدا خواهد کرد.

وی گفت:‌ «با ادامه برجام سال آینده ما به یک هدف بسیار بزرگ سیاسی و امنیتی و دفاعی دست پیدا می‌کنیم و آن این هست که سالهاست خرید سلاح از طرف ایران طبق قطعنامه سازمان ملل ممنوع است یعنی ما نمی‌توانیم از یک کشوری اسلحه بخریم خرید سلاح کشور دیگر هم بخواهد از ایران انجام بدهد باز هم ممنوع است یعنی ما نمی‌توانیم سلاح بفروشیم طبق این توافق و قطعنامه ۲۲۳۱ سال آینده اگر این برجام را ما نگهداریم سال آینده تحریم تسلیحاتی ایران برداشته خواهد شد برجام را نگهداریم برجام را حفظ کنیم اما در عین‌حال ما هم آن‌چه در این توافق قرار گذاشته بودیم انجام بدهیم پله پله آنها را کاهش دهیم و بگذاریم کنار خب این راه راه درستی بود ما انتخاب کردیم».

آخوند روحانی به فقر عظیم حدود یک سوم مردم ایران اعتراف کرد و با وقاحت گفت: طبق محاسبات ما تقریباً‌ در کشور ما حدود ۷ میلیون خانوار وضع زندگیشان خوب است یا نسبتاً خوب است و ۱۸ میلیون خانوار نیاز به مساعدت و کمک دارند یعنی از این جمعیت عظیم کشور یک اکثریت قاطعی نیاز به کمک دارند.

مجلس ارتجاع طی جلسات روز یکشنبه و دوشنبه خود شاهد جدال باندهای حکومتی و هم‌چنین ابراز هراس از فوران خشم مردم علیه نظام ولایت فقیه بود.
آخوند پژمانفر ـ مجلس ارتجاع ۱۹ آبان ۹۸:‌ آقای روحانی یک نگاهی به مطالبات مردم که جلوی شما امروز گرفته شده بود اگر می کردید و چشمتان را مثل گذشته نمی بستید می دیدید مردم از شما چه می خواهند مردم از شما نسبت به سفره های کوچک شدشون سوال دارند هی گفتید برجام برجام آب شد برای مردم نان شد برای مردم اقتصاد مردم را حل کردید بابا بس است آقای روحانی خواسته ملت ما این است که اختلاس گران بیت المال دزدان بیت المال را باید بگیرند برخورد جدی بشه هر کی باشه ولو برادر شما باشد بابا والا بخدا آدم خجالت می کشد که شما این حرفها رو میزنید
کواکبیان ـ مجلس ارتجاع ۲۰ آبان ۹۸: یک تذکر کوتاه من به هیات رئیسه دارم هفته وحدت هست! و همه واقعا دنبال وحدت باشیم از جمله سران سه قوه تو سخنرانیها بصورت علنی می توانند علیه همدیگر حرف نزنند!! اما امروز دیدم در مجلس یک ورقه ای توزیع شده که رهبری و رئیس جمهور رو درست نقطه مقابل همدیگه با اجازه اعضای هیات رئیسه واقعا شما اجازه ندهید که اینجوری بیایند سخنرانی تخدیر شده از رئیس جمهور در مقابل مقام معظم رهبری و بگن که اینها ضد همدیگر عمل می کنند
کمالی‌پور ـ مجلس ارتجاع ۲۰ آبان ۹۸:‌ سخنان یاًس آلود بالاترین مقام رسمی کشور که متعاقب قانون اساسی شخصیت دوم محسوب می‌گردد برازنده و پسندیده نیست
آقای رئیس جمهور! شنیده بودیم هرکس به شما رأی ندهد در کابینه شما جای ندارد اما باور نداشتیم اگر مردمی به شما رأی ندهند، در محاسبات شما به حساب نمی‌آیند.

خدادادی ـ مجلس ارتجاع ۲۰ آبان ۹۸:‌ خطر بزرگ این است که امروز احتمال می‌رود که آن خطر برای ما باشد، که یک وقت ملت از حکومت برگردد. اگر خدای نخواسته، طریقشان را یک نحوی قرار بدهند که مردم کم کم شک در اینها بکنند، آن روز است که برای ما مصیبت پیش می‌آید؛ آن روز است که باید فاتحه را بخوانیم. در شان این ملت نیست که ۴میلیون خانوار آن تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد باشد واقعاً این ملت شایسته نیست ۳میلیون نفر معتاد و ۳میلیون زن سرپرست خانواده داشته باشد.
بهمنی ـ مجلس ارتجاع ۲۰ آبان ۹۸:‌ امیدوارم بجای دو قطبی کردن کشور به شعار هفته توجه ویژه داشته باشیم.
آقای دکتر روحانی... معیشت مردم شدیدا در مخاطره است بازنشستگان با حقوقهای اندک چه کنند فاصله طبقه ضعیف و قوی بیشتر شده ضریب جینی شدیدا افزایش یافته افزایش حقوق طبقه متوسط و ضعیف پاسخگوی تورم لجام گسیخته نیست حقوق بگیران تحت پوشش بیمه های اجتماعی سخت در مضیقه اند.