اعتراض مردم به ستوه آمده از تورم و گرانی علیه آخوند روحانی در یزد

 

اعتراض مردم به ستوه آمده از تورم و گرانی علیه آخوند روحانی در یزد همراه با اوج گیری مخاصمات در رأس حاکمیت آخوندی

حسن روحانی، در سفرش به استان یزد جا به جا، با خشم و انزجار مردم علیه دیکتاتوری آخوندی مواجه شد. سخنرانیش در یزد، مکررا با شعارهای مردم به ستوه آمده از گرانی و تورم قطع شد. آنها شعار میدادند «تورم، گرانی، جواب بده روحانی»، «دروغگو، درغگو» و «حاشیه ها رو ول کن، مشکل کار رو حل کن».

جمعیت حاضر همچنین در اعتراض به سیاست های ضد کارگری رژیم آخوندی بنرهایی را که روی آن نوشته بود «معیشت کارگران، مسکن کارگران» به روی دست بلند کرده بود.

سفر روحانی به یزد در عین حال بیانگر شدت گرفتن مخاصمات درونی رژیم است. بخصوص که کلان ضربه های قیام درعراق و لبنان و شکست برجام و ضرب الاجل اف ای تی اف بحران درونی نظام را هر چه عمیق تر کرده است. روحانی گفت: «اختلاف و فاصله خواست آمریکاست. نگذاریم خواست آمریکا از حنجره عده‌یی معدود بلند شود. گرچه اون عده بسیار کم و معدود در کشور هستند... همه ما امروز در یک شرایط تاریخی بسیار مهمی قرار داریم».

از سوی دیگر عوامل باند خامنه ای با در دست داشتن تراکتهایی، روحانی را به مرگ تهدید می کردند و او را به خاطر شکست برجام زیر ضرب گرفتند.

روحانی همچنین با ابراز خشم از زندانی شدن برادرش حسین فریدون به جرم اختلاس و رشوه خواری، باند مقابل را به فساد کلان متهم کرد و گفت: «فساد دانه درشت ها کجاست؟ چرا به این پول‌ها رسیدگی نمی‌کنید؟ این‌که چند نفر را به دادگاه بردند و تبلیغ کردند، سر مردم کلاه نمی رود، چرا به دانه درشتها رسیدگی نمی کنند».

وی با اعتراف به عمق فساد حکومتی گفت: «من از قوه قضاییه می‌خواهم حالا که با فساد های میلیونی و میلیارد تومانی برخورد می‌کند مبارزه با فساد میلیارد دلاری را هم برای مردم توضیح بدهد... این پولهایی که من امروز اعلام کردم، باید [قوه قضاییه] برای مردم توضیح بدهند، والا مورد به مورد من این رقمها را اعلام می کنم. روشن نیست آقایی که دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون [دلار] پول این مردم را خورد و او را دستگیر کردند و الان در زندان است، این پول کجا رفت؟ ... ما می خواهیم پرونده دو میلیاردی روشن شود.... من از مسئولان می خواهم پرونده ۹۴۷ میلیون دلاری که توسط یک نهاد گرفته شده و پس داده نشده است را توضیح بدهند. از دستگاهها می خواهم در باره آن نهادهایی که بیش از ۷۰۰ میلیون دلار بدهکار هستند.... توضیح بدهند».

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۰ آبان ۱۳۹۸ (۱۱ نوامبر ۲۰۱۹)