تظاهرات گسترده در شهرهای عراق علیرغم موج کشتار توسط وحوش خامنه ای


باوجود موج کشتار و سرکوب خونین در بغداد و سایر شهرهای عراق توسط وحوش خامنه ای، تظاهرات گسترده در سرتاسر عراق برگزار شد.

در برخی از این شهرها تظاهرات به درگیری کشیده شد.
دانشجویان و جوانان شورشی نقش مهمی در شعله ور نگه داشتن این قیام ایفا می کنند

بیشترین جنایتها در بغداد صورت گرفت با این وجود جمعیت عظیمی در میدان تحریر این کانون انقلاب را حفظ کردند. صحنه های جنگ و گریز و درگیریهای خونین تا بامداد روز یکشنبه جریان داشت. بغداد در آتش و دود بود و جوانان با دست های خالی در مقابل نیروهای تا دندان مسلح می ایستادند و سینه سپر می کردند.

از صبح یکشنبه در دانشگاه بغداد دانشجویان تظاهرات کردند و شعار سرنگونی نظام حاکم را سر دادند. آنها علیه نظام فرقه یی و دست نشاندگان ولی فقیه در عراق بپاخاستند.

 دانشجویان دانشکده پزشکی بصره به تظاهرات پرداختند و خواستار برچیدن حکومت فاسدان و دست نشاندگان ولی فقیه شدند. بصره طی چند روز گذشته شاهدبیشترین درگیریها بوده است. شمار کشته های آن از ۲۰تن گذشته و صدها تن مجروح شدند با این وجود ایستادگی آنها ادامه دارد.

در کربلا باوجود حمله وحشیانه نیروهای حکومتی و مزدوران رژیم آخوندی و به آتش کشیدن چادرهای قیام کنندگان که یادآور به آتش کشیدن خیمه های کاروان حسینی توسط شمر و یزید است، جوانان دلیر این شهر امروز هم تظاهرات کردند. آنها علیه رژیم آخوندی شعار داده و خواستار اخراج آن شدند.

تلویزیون العربیه الحدث گزارش داد: عصر روز شنبه بغداد شاهد خونین ترین درگیریها میان تظاهرکنندگان با عوامل مسلح در حوالی پل سنک و ورودیهای میدان تحریر بود.
نیروهای مسلح از محورهای خیابان سعدون، پل سنک و خیابان رشید مردم معترض را با استفاده از مهمات جنگی مورد حمله قرار دادند که تعدادی کشته و دهها تن مجروح شدند. با این وجود مقاومت جوانان برای حفظ سنگرهای میدان تحریر و پل جمهوری ادامه یافت.
خبرگزاری رویترز در مورد درگیریهای خونین روز شنبه گفت:‌ در جریان این درگیریها‌ تظاهرات کنندگان بسوی نیروهای امنیتی کوکتل مولوتف پرتاب کردند. جوانان بمبهای بنزینی غیرآماده را بر بالای برجی در نزدیکی میدان تحریر آوردند تا برای درگیریهای بیشتر آماده شوند.
رویترز به نقل از پلیس و منابع پزشکی گفت:‌ نیروهای مسلح عراقی حین عقب راندن تظاهر کنندگان به سمت مرکز بغداد، از مهمات جنگی، گاز اشک آور و نارنجکهای صوتی استفاده کردند. آنها ۵تن را به قتل رساندند و ۱۴۰تن را مجروح کردند.

زنان و مادران عراقی روز شنبه در بغداد تظاهرات کردند و ضمن شعار علیه رژیم آخوندی به فرزندان شهید خود افتخار کردند. تلویزیون العربیه گزارش داد:‌ مادران به خیابانها آمدند. آنها علیه فساد و فرقه گرایی و دخالتهای خارجی تظاهرات کردند. مادران با قدرت حضور دارند و از گاز اشک‌آور نیز در امان نیستند. قشری که در عراق بیشترین فداکاری را کرده مادران هستند.آنها با شنیدن خبر از دست دادن فرزندانشان غافلگیر شدند. مادری که فرزندش را در تظاهرات از دست داده در حالیکه پرچم عراق را تکان می داد گفت: پسرم مرا سربلند کرد.
 
به گزارش اسکای نیوز معترضان بصره هم‌چون سایر شهرها بر ادامة تظاهرات تا پایان دادن به کار این حکومت و سران فاسد پافشاری می‌کنند. خیابانهای بصره شاهد جنگ و گریز با نیروهای امنیتی است که به منظور جلوگیری از رسیدن معترضان به ساختمان استانداری بصره به شکلی مفرط از زور استفاده می‌کنند.

عفو بین الملل کشتار در عراق را محکوم کرد و خواستار جلوگیری از حمام خون شد.
‌عفو بین الملل بعد از مصاحبه تلفنی با چند تن از شاهدان در عراق اعلام کرد: بعد از آنکه ۶ تظاهرات کننده در مرکز بغداد، کشته شدند، باید به فوریت نیروهای امنیتی را مهار کرد. ده ها تظاهرات کننده دیگر در پایتخت مجروح شدند . بغداد و بصره شاهد روزهای خونین تری از خشونت بیش از حد علیه معترضین بودند . باید به فوریت دستور پایان دادن به استفاده بیرحمانه و غیرقانونی از نیروی مرگبار داده شود.

دفتر سیستانی خبر توافق پسرش با پاسدار قاسم سلیمانی و مقتدی صدر برای حمایت از عادل عبدالمهدی و سرکوب قیام کنندگان را تکذیب کرد.
خبرگزاری فرانسه روز شنبه به نقل از منابعی که هویت آنها فاش نشده گزارش داده بود پسر علی سیستانی، در جلسه ای با قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و مقتدی صدر، در مورد ادامه کار عبدالمهدی به توافق رسیده اند.
دفتر علی سیستانی عصر شنبه با انتشار بیانیه ای این خبر را تکذیب کرد. در این بیانیه هر گونه مشارکت برای حمایت از نخست وزیر عراق تکذیب شده و گفته شده است:‌ «وی در هیچ توافقی مبنی بر ابقای حکومت فعلی و خاموش کردن اعتراضات طرف یا شریک نبوده است».