گردهمایی در مجلس نمایندگان، اعلام حمایت ۱۱۰ نماینده از قطعنامه ۳۷۴ کنگره در محکومیت تروریسم رژیم آخوندی

 

روز چهارشنبه ۳۰ اکتبر ۲۰۱۹، یک گردهمایی با حضور اعضای هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه در مجلس نمایندگان امریکا برگزار شد.

در این گردهمایی حکیم جفریز، عضو هیئت رئیسه حزب دموکرات در مجلس نمایندگان و شمار دیگری از اعضای کنگره به سخنرانی پرداختند و حمایت خود را مقاومت مردم ایران برای تحقق یک ایران آزاد، دموکراتیک و غیر اتمی اعلام کردند.
در این کنفرانس، نمایندگان اعلام کردند حامیان قطعنامه ۳۷۴ کنگره در محکومیت تروریسم دولتی رژیم و حمایت از خواست مردم ایران برای برقراری یک جمهوری دموکراتیک و غیر مذهبی و غیر اتمی، به ۱۱۰ نماینده از هر دو حزب رسیده است.
این قطعنامه تروریسم رژیم آخوندی در اروپا و آمریکا بویژه علیه شورای ملی مقاومت ایران و مجاهدین خلق ایران در گردهمایی ایران آزاد در ویلپنت در پاریس، و توطئه تروریستی علیه مجاهدان اشرف در آلبانی محکوم کرد. قطعنامه ۳۷۴ همچنین به دولتها برای جلوگیری از فعالیتهای مخرب هیاتهای دیپلوماتیک رژیم آخوندی و بستن سفارتهای رژیم از جمله در آلبانی فراخوان داده و از طرح ده ماده ای خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران حمایت کرده است.
نمایندگان در لایحه دو حزبی ۳۷۴، تمامیت رژیم آخوندی و دیکتاتوری شاه را نفی کرده و ضمن ایستادن در کنار مردم ایران، بر حق مردم ایران برای برقراری یک جمهوری دموکراتیک، غیرمذهبی و غیر اتمی تاکید کردند.
سخنرانان کنفرانس در کنگره امریکا عبارت بودند از:
حکیم جفریز، عضو هیئت رئیسه جزب دموکرات در کنگره
شیلا جکسون لی، معاون ناظم حزب دمکرات درکنگره، دموکرات
پال گوسار، جمهوریخواه از ایالت آریزونا
ویلیام لیسی کلی، دموکرات از ایالت میسوری
بلین لوتکمایر، جمهوریخواه از ایالت میسوری
دنی دیویس، دموکرات از ایالت ایلی نوی

بابک دادوند، عضو هیئت مدیره سازمان جوامع ایرانی در آمریکا
خانمها و آقایان
از جانب سازمان جامعه ایرانیان در آمریکا به همه شما خوش امد میگویم که در این جلسه بسیار مهم در کنگره آمریکا شرکت کرده اید.
جامعه ما طی سالهای گذشته روی موضوعات تروریسم و حقوق بشر متمرکز بوده است و به همین دلیل است که حمایت دو حزبی از لایحه ۳۷۴ در کنگره آمریکا رو به افزایش بوده و مایه افتخار ما است که کنگره روی این موضاعات متمرکز شده است.
کنگره آمریکا همواره در خط مقدم در دفاع از حقوق حقه مردم ایران قرار داشته و امروز ما از نماینگان کنگره در مورد این اقداماتشان در رابطه با این موضوعات خواهیم شنید. موضوعی که ذهن همه را به خود مشغول کرده است تروریزم و وحشیگری در ایران و در سطح جهان است که توسط این رژیم هدایت و کنترل میشود.
همین هفته گذشته بود که پلیس آلبانی پرده از روی یک توطعه تروریستی برداشت که توسط یک گروه تروریستی جهت اقدام روی اشرف-۳ خانه جدید اعضاء سازمان مجاهدین خلق طراحی شده بود. این آشکارا تایید کننده این است که این رژیم به هیچ عنوان تمایلی به پایان دادن به این ترور ها و خشونتها در سراسر جهان ندارد .
و بهمین دلیل است که قطعنامه -۳۷۴ به موقع و در زمان مناسب صداها در کنگره آمریکا را روی نحوه برخورد با رژیم ایران برای برآورده کردن اهدافمان متمرکز کرده است.

حکیم جفریز، عضو هیئت رئیسه حزب دموکرات در مجلس نمایندگان
این باعث افتخار من است که با شما هستم. از تلاشهای شما که اینجا هستید تشکر میکنم.
من حوزه هشتم از ایالت نیویورک را نمایندگی میکنم.
من قطعاً‌ ازشما تشکر میکنم که بخشی از یک جامعه ای رنگارنگ زیبای شهر نیویورک و این کشور هستید.
من همچنین از مبارزه شما و جنگ شما برای آزادی، عدالت و مساوات حمایت کرده و در کنار شما می ایستم. ما در کنار شما برای برقراری دموکراسی در ایران هستیم.
ما درکنار شما می ایستیم برای برقراری قانون و آزادی برای همه مردمی که باید به آنها فرصت داده شود تا به آرزوها وامیدهایش دست یابند.
ما در کنار شما برای یک ا یران غیر اتمی قرار داریم.
ما در کنار شما می ایستیم تا ایران را مجدداً‌ به جامعه جهانی برگردانیم. ملتی با افتخاری بزرگ که شایسته این هستند.
با تشکر از حضورتان
با تشکر از تلاشهایتان
و با تشکر از مبارزه ای که میکنید.
در هر قدمی در کنار شما خواهیم بود

شیلا جکسون لی-نماینده کنگره امریکا
بعد از ظهر همه شما بخیر
مایه افتخار و خوشوقتی من است که در اینجا حضور داشته باشم و به همه اعضای مجلس نمایندگان که امروز به اینجا آمده اند که در کنار شما بایستند، برای این کارشان تبریک می گویم. بسیاری از شما می دانید که ما این مسیر طولاتی را به طور مشترک با هم طی کردیم زیرا برای کسانی که در کمپ های عراق رنج می کشیدند جنگیدیم. ما هنوزهم در کنار هم ایستاده ایم، اما همه ما این کار را کردیم زیرا می خواهیم یک ایران آزاد و دموکراتیک داشته باشیم. و من از شما بسیار متشکرم که ایستادید و همچنان ایستاده اید.
من (خانم مریم رجوی) را خواهرم و برنامه ده ماده ای او را، برنامه ۱۰ ماده ایی رهایی می نامم، برنامه ایی که تا سرانجام آن جایی برسد که مردم ایران از دمکراسی، آزادی و توانمندسازی و برخورد منصفانه با زنان استقبال کنند.
تاریخ ایران تاریخی است که هرگز محو نخواهد شد. من اعتقاد دارم که این یک تاریخ با سنت است و نه تنها فرهنگ و تمدن، بلکه همانطور که از قرن بیستم و بیست و یکم گذر می کنیم، پذیرش و در دامان خود گرفتن همه مردم را ارج میگذارد. بنابراین، همانطور که شما به خوبی می دانید، من یک حامی اصلی قطعنامه ۳۷۴ هستم و ما به خوبی از کارهایی که هنوز باید در این رابطه انجام دهیم آگاه هستیم.
و همانطور که شما می دانید ما برچسب تروریستی ناعادلانه را حذف کرده ایم. در تمام آن سالها جنگیدیم تا دیگر برای کسانی که برای دموکراسی می جنگند، برچسب تروریستی وجود نداشته باشد.
من نمی خواستم این فرصت برای تشویق شما را از دست بدهم و شما را از اشتیاق خویش برای دیدار و بودن در یک ایران آزاد و دموکراتیک، در کنار خواهران و خواهرم - آن رهبر بزرگ که اکنون در فرانسه زندگی می کند اما مبلغ دموکراسی در سراسر جهان است – مطلع سازم.

پال گوسار نماینده کنگره امریکا
بسیار متشکرم، باتشکر از همه افرادی که امروز حضور دارند. حمایت شما، پایداری شما قابل ستایش است. شما در سمت درست تاریخ هستید. فقط پایداری لازم است.
هیچ سوالی در این باره وجود ندارد. بنابراین فکر میکنم در این برهه تاریخ، بسیار مهم است که روی این تلاشها متمرکز بشویم. یکی از آنها قطعنامه ۳۷۴ کنگره است که این رفتار رژیم را محکوم میکند.
ما باید به دولت (آمریکا) بپیوندیم. ما باید بیشتر این رژیم را محکوم کرده و اقدامات بیشتری علیه آن بکنیم تا مردم ایران بتوانند قدرت را برای یک ایران آزاد بدست بگیرند. به این سو باید حرکت کنیم و باید پایداری کنیم. شما همین کار را کردید و در سمت تاریخ حرکت کردید. و فکر کنم تاریخ همسو باشما خواهد بود.
این یک جنبش عادلانه است و ما باید ایران را پس بگیریم.
تصور کنید روزی که تغییر رژیم در ایران صورت بگیرد. تصور کنید. این باید آرمان ما باشد، یک ایران آزاد.

دنی دیویس-نماینده کنگره آمریکا
بسیار متشکرم و خوشبختم که میتوانم چند دقیقه ای اینجا نزد شما باشم.
میدانید که امروز جهان ما با بحران های بسیار زیادی روبرو است. در سالهای اخیر پیشرفت زیادی در جنبش مان برای آزادی، فرصت برابری و عدالت داشته ایم، ولی افراد زیادی در جهان امروز ما هستند که میخواهند ما را به عقب ببرند، به سالهای قبل و روزهای قبل ببرند. و بجای حرکت به جلو میخواهند به وضع موجود تن بدهند.
معتقدم که تنها راهی که آزادی بوجود می آید از طریق مبارزه مستمر است. همانطور که یکبار فدریک داگلس گفته، کسانیکه عاشق آزادی هستند، و میخواهند آزاد باشند باید کاری که برای آن لازم است را انجام بدهند.

بنابراین فقط به شما میگویم که ممکن است که مسئولیت های شما زیاد باشد، بیش از آنچه تصور میکنید بتوانید انجام بدهید. ولی هر روز را که شروع میکنید، با امید در قلب هایتان گام برداریدتا آرزوهایتان برآورده شود.
اغلب اوقات مسیرها ناهموار و تپه ها غیرقابل عبور بنظر می آید، ولی اعتقاد کوه ها را تکان میدهد.
کاری نیست که مردم نتوانند انجام بدهند. بنابراین هر روز را با اعتقاد در قلب هایتان شروع کنید و به مبارزه، گام برداشتن، کار کردن و امید داشتن ادامه بدهید و متحد باشید.
باور دارم که آرزوهای شما برای آزادی محقق خواهد شد.

ویلیام لیسی کلی - نماینده کنگره امریکا
اجازه بدهید با گفتن عصر بخیر شروع کنم و تشکر کنم برای بودن دراینجا شد و برای دعوت دوباره من .
در حالی که اینجا جمع شد ایم برای پشتیبانی از ایرانیان که هنور در حال رنج, سرکوب و توهین زیر چکمه های رژیم فاسد و سرکوبگر در تهران هستند، این افتخار من است که قطعنامه ۳۷۴ را با همکاران دیگرم برای محکوم کردن تروریسم توسط رژیم ایران و برای پشتیبانی از یک ایران آٌزاد، دموکراتیک, و مبتنی بر جدایی دین و دولت و غیر اتمی معرفی کرده ایم.
ما خواهان این هستیم که تمام پناهندگان مخالف رژیم رها باشند از ترور و ارعاب توسط رژیم در تهران و جاهای دیگر و اینکه کشور میزبان بالاترین تلاشش را برای حفاظت از آنها انجام بدهد.
همچنین از ملل آزاد در دنیا می خواهیم تا جلوی این رژیم یاغی بایستند. رژیمی که سرکوب میکند, زنان را تحقیر و سرکوب میکند و به حقوق اقلیتهای قومی و مذهبی تجاوز می کند. این رژیم تنها به این دلیل در حکومت هست که رعب و ترس ایجاد میکند و توسط سپاه پاسداران چپاول میکند و توسط مزدوران تروریست آن حاکمیتش را حفظ کرده است.
اجازه بدهید که همچنین پشتیبانی کامل خودم را از برنامه ۱۰ ماده ای خانم مریم رجوی برای یک ایران آزاد و دمکراتیک اعلام کنم. برنامه ای که ایران را به جامعه جهانی بر میگرداند و نه حکومتی که تروریسم دولتی را پیشه میکند. بلکه ایرانی که می تواند مهد فرهنگ و داد و ستد آزاد و پیشرفت هایی باشد که شایسته فرهنگ غنی مردم ایران باشد.     
شورای ملی مقاومت ایران قلب تپنده آزادی برای مردم ایران است و من افتخار میکنم که پشتیبان این شورا هستم و در راستای آن در اینجا در واشنگتن و در شهر خودم سنت لوئیس کار میکنم.
امید که خداوند نیت شما برای نیل به آزادی و عدالت را به زودی زود برآورده کند.

بلین لوتکمایر – نماینده کنگره امریکا
با تشکر ازاینکه اینجا آمده اید و مفتخرم که با شما هستم. من ترجیح میدهم که به سئوالات شما پاسخ بدهم. من حامی فعالیتهای شما به هیئت یک گروه هستم. کشورایران استعدادات بالقوه ای دارد، ولی متأسفانه کسانی که بر آن حاکمیت دارند، نفرات مناسبی نیستند که این کشور را اداره کنند. متأسفانه فعلاً‌اینطور است و من میخواهم که آنچه که از دستم برمی آید انجام دهم و به این ادامه میدهم.
این واقعیت باید به همه گفته شود. مطبوعات باید به اینکه این رژیم مردم را سرکوب می کند و برنامه اتمی که دنبال میکند بپردازد. دولت قبلی با معامله ای که کرد به آنها اجازه داد که کماکان برنامه اتمی شان را حفظ کنند، اگر چه آنرا به تأخیر انداخته است.
مطبوعات باید در طرف شما باشد و این واقعیت ها را بگویند که سران ‌این رژیم نباید بر سرکار باشد آنها سرکوبگر هستند و این رژیمی نیست النهایه اهداف خوبی داشته باشد و ما مردم آمریکا باید در کنار شما باشیم.