گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا: رژیم ایران بدترین حامی دولتی تروریسم در جهان است

 

وزارت خارجه آمریکا روز جمعه گزارش سالانه ۲۰۱۸ خود را منتشر کرد.

این گزارش حکومت آخوندی را به عنوان بدترین حامی تروریسم دولتی درجهان، معرفی کرده و به موارد اقدامات تروریستی حکومت آخوندی درفرانسه و ‌آلبانی علیه مجاهدین پرداخته و می نویسد:
در سال ۲۰۱۸،‌ آلبانی به حمایت قوی خود از تلاشهای بین المللی مبارزه با تروریسم و مشارکتش در ائتلاف جهانی برای شکست دادن داعش ادامه داد... آلبانی در ماه دسامبر دو مقام رژیم ایران شامل سفیر این رژیم در آلبانی را در واکنش به طرح تحت حمایت رژیم ایران برای انجام یک حمله تروریستی در آلبانی اخراج کرد.

در بخش مربوط به فعالیتهای تروریستی رژیم در فرانسه در گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا آمده است:
نیروهای انتظامی و آژانسهای اطلاعاتی فرانسه در سال ۲۰۱۸ حداقل شش حمله را خنثی کردند و چندین نفر را با اتهامات مربوط به تروریسم دستگیر کردند. مقامات فرانسه اشخاصی از گروههای افراطی با انگیزه های نژادی یا قومی و سازمانهای تروریستی مورد حمایت ایران را دستگیر کردند
در تاریخ ۳۰ ژوئن، مقامات فرانسه و بلژیک چند نفر را دستگیر کردند از جمله یک مقام رسمی ایران مستقر در اتریش که مظنون به طراحی حمله به یک برنامه سازماندهی شده توسط مجاهدین خلق در ویلپنت بودند. در ماه اکتبر، فرانسه در رابطه با توطئه تروریستی مخفیانه تحریمهایی بر دو عامل ایران و اداره داخلی آژانس اطلاعاتی ایران اعمال کرد. مقامات در یک حمله در ماه اکتبر یازده نفر را بطور جداگانه دستگیر کردند که مربوط به سازمان تأمین مالی شده توسط دولت ایران در فرانسه بودند.

در گزارش وزارت خارجه آمریکا هم چنین آمده است: کشورهای آلبانی، دانمارک و فرانسه همه در واکنش به توطئه های مورد حمایت رژیم ایران برای انجام سوءقصد یا بمبگذاری در هر کدام از کشورها روابط دیپلماتیک را کاهش دادند. تعدادی از کشورهای اروپایی به شرکت در گروه هماهنگ کننده اعمال قانون آمریکا – یوروپل برای مقابله با فعالیتهای تروریستی و غیر قانونی حزب الله در سراسر دنیا ادامه دادند. این گروه دو بار در سال ۲۰۱۸ جلسه داشت. این طرحها در قلب اروپا بر دسترسی جهانی قابلیتهای تروریستی تهران دلالت میکند.

همزمان با انتشار گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا در مورد تروریسم، نیتان سیلز هماهنگ کننده ضدترویسم وزارت خارجه در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره این گزارش گفت: در سال ۲۰۱۸ (رژیم ایران) موضع خود بعنوان بدترین حامی دولتی تروریسم در جهان را حفظ کرد، موضعی که از سال ۱۹۸۴ تا کنون هر سال حفظ کرده است. این رژیم، اغلب از طریق سپاه پاسداران خود، نزدیک به یک میلیارد دلار در سال خرج کرده است تا از گروههای تروریستی مانند حزب‌الله لبنان و جهاد اسلامی فلسطین و حماس حمایت کند که بعنوان نیروهای نیابتی اش عمل کرده و نفوذ بدخیم آن را در سراسر جهان گسترش دهند.

هماهنگ‌کننده ضدتروریسم وزارت خارجه آمریکا می‌افزاید: تهدید رژیم ایران به خاورمیانه محدود نمی شود، بلکه به‌واقع تهدیدی جهانی است. این تهدید بشکل جدی در سال ۲۰۱۸ به اروپا رسید. در ژانویه، آلمان در مورد ۱۰ تن از عاملین مظنون نیروی قدس سپاه پاسداران تحقیق کرد.
در تابستان ۲۰۱۸، مقامات بلژیک، فرانسه و آلمان توطئه رژیم ایران برای بمب گذاری در گردهمایی ایرانیان در نزدیکی پاریس را خنثی کردند. در ماه اکتبر یک عامل رژیم ایران بخاطر طراحی یک عمل تروریستی در دانمارک دستگیر شد. و در ماه دسامبر آلبانی ۲ مقام رژیم را به‌خاطر توطئه چینی برای حملات تروریستی در آنجا اخراج کرد.
مقابله با رژیم ایران، یک اولویت مقدم برای دولت آمریکا بوده و هست.
در آوریل امسال، وزارت خارجه آمریکا سپاه پاسداران را بعنوان یک سازمان تروریستی خارجی نامگذاری کرد.

رژیم آخوندی در تلویزیون خود از تحریمهای جدید و انتشار لیست تروریستی وزارت خارجه آمریکا و قرار دادن نام رژیم در صدر تروریستهای جهان سوزوگداز کرد و داغ دل خود را از دست مجاهدین تازه کرد.