گزارش جدید وزارت خارجه آمریکا درباره فعالیتهای شرورانه رژیم آخوندی در جریان مذاکره در دوره برجام

وزارت خارجه آمریکا روز ۲۵مهر گزارش جدیدی از فعالیتهای شرورانه و تروریستی رژیم آخوندی در جریان مذاکرات هسته یی و در دوره برجام منتشر کرد.

در این گزارش پیرامون جنایت علیه بشریت در حمله به اشرف و اعدامها و کشتار جمعی۵۲مجاهد خلق در دهم شهریور۱۳۹۲(اول سپتامبر۲۰۱۳) پرداخته شده و چنین‌ آمده است:
در تاریخ اول سپتامبر، یک حمله توسط نیروهای نیابتی رژیم ایران کتائب حزب الله و عصائب به کمپ اشرف در عراق منجر به ۵۰ کشته(درحقیقت ۵۲تن) از اعضای مجاهدین خلق شد. گزارشهای رسانه ها حاکیست که اعضای نیروی قدس نه فقط حمله را طراحی کردند بلکه در آن نقش مستقیم ایفا کردند. بنا به گزارشهای رسانه ها نیروی قدس به همراه کتائب حزب الله و عصائب، هفت عضو مجاهدین را نیز ربودند و آنها را به صورت قاچاق به ایران برگرداندند. هفت عضو مفقود از زمان حمله دیده نشده اند و از آنها خبری شنیده نشده است.
در گزارش وزارت خارجه آمریکا همچنین فهرستی طولانی از جنایات تروریستی و جنگ افروزیهای رژیم آخوندی ارائه شده که بخشهایی از آن به این قرار است:
رژیم ایران در فاصله زمانی مذاکرات برجام به تأمین تسلیحات، پول، آموزش و تسهیلات برای شبه نظامیان شیعی و رژیم اسد ادامه داد.
-در سال ۲۰۱۳، رژیم ایران شمار بیشتری از اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران را در نیروهای وفادار به اسد ادغام کرد.
-در ۲۳ ژانویه ۲۰۱۳، مقامات یمن یک کشتی رژیم ایران به نام جهان را در نزدیکی ساحل یمن توقیف کردند. این کشتی حامل موشکهای پیچیده ضد هوایی چینی، مواد منفجره سی ۴، آر پی جی، و تعدادی سلاح و مواد منفجره دیگر بود. انتقال این کمک مرگبار احتمالا برای جدایی طلبان حوثی در شمال یمن بود.
-در ۲۰ فوریه ۲۰۱۳، سرویس امنیتی دولت نیجریه دستگیری سه عضو نیجریه ای یک سلول تروریستی رژیم ایران را اعلام کرد. دو نفر از آنها عبداللهی مصطفی برنده و سعید الورمی ادوامی رسما در تاریخ ۲۸ اوت ۲۰۱۳ محکوم شدند. مقامات نیجریه گفتند این سلول در حال شناسایی و مراقبت بر روی اهداف آمریکایی و اسرائیلی در نیجریه برای یک حمله تروریستی احتمالی بود.
-در ۲۹ دسامبر ۲۰۱۳، گارد ساحلی بحرین یک قایق تند رو را کشف و ضبط کرد که مملو از تسلیحات و مواد منفجره بود که احتمالا برای گروههای مخالف در بحرین ارسال میشد مشخصا ائتلاف جوانان ۱۴ فوریه. مقامات بحرین نیروی قدس را متهم به دادن آموزش مواد منفجره به شبه نظامیان مخالف به منظور انجام حملات در بحرین کردند.
این ضبط مواد منفجره به کشف مکان دو انبار تسلیحات و مواد منفجره در بحرین، خنثی کردن یک خودروی بمب گذاری شده و دستگیری ۱۵ تبعه بحرین راه برد.
رژیم ایران در دوره مذاکرات برجام به فعالیتهای تروریستی خود ادامه داد از جمله حمایت از حزب الله لبنان، گروههای تروریستی فلسطینی در غزه و گروههای مختلف در عراق و در سراسر خاورمیانه.
-در سال ۲۰۱۴، رژیم ایران تسلیح و تأمین مالی گروه های شبه نظامی شیعی در عراق را بطور قابل توجهی افزایش داد شامل گروه تروریستی کتائب حزب الله و این گروهها را در نیروی حشد الشعبی ادغام کرد. حشد الشعبی یک سازمان شبه نظامی جدای از دولت عراق است که در این ایام نفوذ و قدرت خیلی زیادی دارد.
-در سال ۲۰۱۵، نیروی دریایی آمریکا ۲۲ مورد ثبت کرد که قایق های کوچک تندروی تهاجمی نیروی دریایی سپاه پاسداران درگیر تعرض ”نا امن و غیر حرفه ای“ به کشتیهای نیروی دریایی آمریکا در آبهای بین المللی بودند.
-در آوریل ۲۰۱۵، رژیم ایران پشتیبانی خود از حوثیها در یمن را بطور قابل توجهی افزایش داد و تلاش کرد یک محموله دریایی بزرگ برای پشتیبانی از حوثیها به یمن بفرستد.
-در آوریل ۲۰۱۵، در نزدیکی تنگه هرمز، کشتیهای نیروی دریایی سپاه پاسداران به سمت کشتی باری با پرچم جزائر مارشال به نام مرسک تیگریس شلیک هشداری کردند. نیروی دریایی سپاه سپس این کشتی را مجبور به لنگر انداختن در بندر بندرعباس کرد. مقامهای رژیم ایران این کشتی را به مدت یک هفته توقیف کردند.
-در اکتبر ۲۰۱۵، وزارت دفاع رژیم ایران آزمایش موفقیت آمیز موشک عماد، که یک موشک بالستیک با برد ۱۷۰۰ کیلومتر است را اعلام کرد. گزارش بعدی پنل کارشناسان سازمان ملل مشخص کرد که شلیک عماد نقض قطعنامه ۱۹۲۹ سازمان ملل بود.
-در نوامبر ۲۰۱۵، رژیم ایران قدیر ۱۱۰ را آزمایش کرد که یک نسخه بهبود یافته شهاب سه بود با بردی بالغ بر ۱۹۰۰ کیلومتر.
-در سال ۲۰۱۵ در سوریه، رژیم ایران بصورتی علنی تر به کشته شدن پرسنل خود از جمله چند فرمانده ارشد اذعان کرد و تعداد نیروها را افزایش داد در حالیکه کماکان بطور علنی ادعا میکرد که نیروهایش فقط برای نقش مشورتی به آنجا اعزام شدند.
-در سال ۲۰۱۵، دولت بحرین موارد متعددی به انبارهای سلاح، انتقال تسلیحات و شبه نظامیان مورد حمایت رژیم ایران حمله کرد، آنها را ضبط و جمع آوری کرد. این موارد شامل کشف یک تأسیسات بمب سازی در سپتامبر ۲۰۱۵ توسط دولت بحرین با یک و نیم تن مواد منفجره شدید الانفجار بود
-در ۶ ژانویه ۲۰۱۶، مقامهای امنیتی بحرین یک سلول تروریستی مرتبط به نیروی قدس سپاه را که طرح اجرای مجموعه ای از بمب گذاری در سراسر این کشور بود، برچیدند.

-در ۱۲ ژانویه ۲۰۱۶، نیروی دریایی سپاه دو قایق نیروی دریایی آمریکا را در نزدیکی جزیره فارسی ایران در خلیج فارس توقیف کرد و ملوانان آمریکایی را بر خلاف حقوق شان مطابق کنوانسیون ژنو به مدت ۱۵ ساعت نگه داشت.
-در فوریه ۲۰۱۶، مقامات فیلیپین یک توطئه رژیم ایران برای ربودن یک هواپیمای مدنی عربستان سعودی را خنثی کردند.
-در سال ۲۰۱۶، مقامات آلمان یک عامل نیروی قدس سپاه را به جاسوسی علیه رئیس سابق یک گروه آلمانی اسرائیلی و افراد نزدیک به وی محکوم کردند.
-در نوامبر ۲۰۱۶، دو عامل رژیم ایران و راننده کنیایی آنها، دستگیر شدند و متهم به جمع آوری اطلاعات در رابطه با یک اقدام تروریستی شدند.
در سال ۲۰۱۶، نیروی دریایی آمریکا ۳۶ مورد ثبت کرد که قایق های کوچک تندروی تهاجمی نیروی دریایی سپاه پاسداران درگیر تعرض ”نا امن و غیر حرفه ای“ به کشتیهای نیروی دریایی آمریکا در آبهای بین المللی بودند.
در اکتبر ۲۰۱۶، شبه نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران موشک کروز ضد کشتی به سمت کشتی جنگی آمریکا در آبهای بین المللی در شمال باب المندب شلیک کردند. این حملات تنها یک هفته بعد از اینکه شبه نظامیان کشتی اماراتی سوئیفت Swift را مورد اصابت قرار دادند و کشتی باری را از کار انداختند، صورت گرفت.
-در سال ۲۰۱۶، دبیر کل سازمان ملل بعد از مصادره یک محموله تسلیحاتی توسط نیروی دریایی آمریکا در دریای عمان نسبت به انتقال محموله های غیر قانونی تسلیحات رژیمایران ابراز نگرانی کرد. آمریکا به این نتیجه رسید که منشأ این محموله ایران بود و به سمت یمن میرفت که نقض آشکار تحریم تسلیحاتی شورای امنیت ملل متحد علیه شبه نظامیان حوثی بود.
-در ژانویه ۲۰۱۷، یک عضو گیر سپاه پاسداران ادعا کرد که هزاران افغان هم اکنون در سوریه میجنگند تا از رژیم بشار اسد که متحد ایران است، دفاع کنند.
-در ۳۰ ژانویه ۲۰۱۷، حوثیها با سه قایق انفجاری بدون سرنشین به یک ناوچه سعودی در دریای سرخ حمله کردند که موجب کشته شدن دو ملوان شد.
-در فوریه ۲۰۱۷، سازمان تحقیقات در مورد تسلیحات در جنگ این را مستند کرد که رژیم ایران پهپادهایی طراحی کرده و به حوثیها داده تا بعنوان پهپاد انتحاری استفاده کنند.
-در ۸ ژوئن ۲۰۱۷، وزارت دادگستری آمریکا دستگیری دو عضو حزب الله بخاطر انجام آماده سازیهای حمله در آمریکا و خارج کشور را اعلام کرد.
-در ۱۴ ژوئن ۲۰۱۷، حوثیها به کشتی اماراتی در دریای سرخ موشک شلیک کردند.
-در ۲۵ ژوئیه ۲۰۱۷، بخش سایبری اف بی آی گفت که یک گروه از عوامل سایبری بدطینت مستقر در ایران از زیرساختهای آمریکا استفاده میکنند تا در شبکه های کامپیوتری دولت، شرکتها و دانشگاهها در خاورمیانه، اروپا و ایالات متحده نفوذ کنند.
-در ۲۷ ژوئیه ۲۰۱۷، حوثیها یک موشک بورخان به سمت پایگاه هوایی ملک فهد در نزدیکی مکه شلیک کردند.
-یک گزارش اطلاعاتی آلمان که در اکتبر ۲۰۱۷ منتشر شد فاش کرد که رژیم ایران در سال ۲۰۱۶ سی و دو بار تلاش کرد از ایالت نورد راین وست فالن، فن آوری برای برنامه موشک بالستیک خود تهیه کند.
- در ۴ نوامبر ۲۰۱۷، حوثیها یک موشک برکان را به سمت فرودگاه بین المللی ملک خالد ریاض شلیک کردند. بقایای موشک نشاندهنده این بود که دستکم اجزائی از موشک توسط دو نهاد رژیم ایران تولید شده بودند.
-در ۴ ژانویه ۲۰۱۸، مقامات اوکراین دو تبعه ایران را دستگیر کردند که متهم به تهیه قطعات موشک بودند.
-پنل کارشناسان سازمان ملل در مورد یمن در ژانویه ۲۰۱۸ نتیجه گیری کرد که بقایای کشف شده از موشکهای بالستیک حوثیها در ژوئیه و نوامبر ۲۰۱۷ ”به احتمال قریب به یقین“ منشأ ایرانی داشتند.