پیام خانم مریم رجوی به جلسه حقوق بشر در پارلمان انگلستان

 

پیام خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت به جلسه حقوق بشر در پارلمان انگلستان

نمایندگان محترم مجلسین بریتانیا،
دوستان عزیز،
عمیق‌ترین احتراماتم را نثار شما و همه شخصیت‌های شرافتمندی می‌کنم که به‌یاری دموکراسی و حقوق‌بشر در ایران برخاسته‌اند.
شما به‌ مناسبت روز جهانی علیه اعدام، مسأله‌یی را مورد توجه قرار داده‌اید که برای مردم کشور من ابتدایی‌ترین و پایه‌یی‌ترین حقوق انسانی است.
مردم و مقاومت ما بهای سنگینی در مقاومت علیه استبداد دینی پرداخته‌اند.
یک‌صد و بیست هزار اعدام سیاسی، شکنجه صدها هزار زندانی سیاسی و سرکوب و تبعیض دائمی علیه زنان و اقلیت‌های قومی.
چرا آخوندها به‌ این سرکوب وحشیانه نیازمندند؟
زیرا بدون سرکوب، رژیم‌شان در برابر نارضایتی‌های عمومی سقوط می‌کند. در ایران جنبش اعتراضی گسترده‌یی علیه ملاها جریان دارد. در نیمه اول همین ماه، هزاران نفر از مردم لردگان در جنوب غربی ایران علیه ملاها تظاهرات کردند. شهر اراک در ۲۰۰کیلومتری پایتخت در هفته‌های اخیر شاهد دو رشته اعتراضات گسترده کارگران بوده است.
همزمان کانون‌های شورشی فعالیت‌ خود علیه مراکز سرکوب را گسترش داده‌اند. مردم ما خواهان سرنگونی استبداد دینی‌اند.
بسیاری منتخبان و مدافعان دموکراسی در سراسر جهان از این خواستها حمایت می‌کنند. اما متأسفانه سیاست مماشات در مقابل این خواستها و به‌سود ملاها عمل کرده است.
نقض وحشیانه حقوق‌بشر مردم ایران، از جمله اعدام‌های بی‌وقفه در پناه همین سیاست و سکوت دولتهای غرب صورت گرفته است. از سال ۲۰۱۳، سال روی کار آمدن آخوند روحانی تا امروز شمار اعدامها به‌ حدود چهار هزار مورد رسیده است. این بخشی از بیلان سیاه کسی است که به‌عنوان یک آخوند به‌اصطلاح میانه‌رو از سوی دولتهای مماشات‌گر وانمود شد تا در پشت این ویترین فریبکارانه سیاست حفظ فاشیسم دینی و معاملات تجاری و سیاسی با آن را ادامه دهند. این سیاست پشتوانه آخوندها برای تروریسم در خاک اروپا با سوء‌استفاده از تسهیلات دیپلماتیک؛ پشتوانه حمله به‌ کشتی‌ها و ‌تأسیسات نفتی کشورهای همسایه است.
من برای تغییر این سیاست که ملت ما ضررکننده اصلی آن بوده، روی شما نمایندگان مردم انگلستان حساب می‌کنم. قاطعیت در مقابل این رژیم، لازمه صلح و امنیت در منطقه و جهان است.
هر گونه رابطه و معامله با این رژیم باید به ‌توقف اعدام و شکنجه در ایران و صدور تروریسم مشروط شود.
پرونده نقض حقوق‌بشر و قتل‌عام زندانیان سیاسی باید به شورای امنیت ملل ‌متحد و دادگاه بین‌المللی ارجاع شود.
جامعه جهانی باید به‌رسمیت بشناسد که مقاومت، حق مردم ایران برای حاکمیت جمهور مردم است.
مقاومت ما در پی برپایی یک جمهوری بر اساس آزادی، دموکراسی و جدایی دین و دولت است که والاترین جایگاه را برای حقوق‌بشر و برابری زن و مرد فراهم کند.
از همه شما متشکرم.