دروغ درمانی‌های آخوند شیاد روحانی درباره صادرات مواد خام یا تاراج منابع ملی

 

طی روزهای اخیر در یک ترفند شیادانه آخوندی، شاهد اعلام آمار و ارقام گمرکی درمورد رشد صادرات غیر نفتی که آخوند روحانی و سایر کارگزاران رژیم آن را نشانه بهبود شاخصهای اقتصادی کشور قلمداد می‌کنند.

به رغم بوق و کرنای تبلیغاتی رژیم آخوندی در مورد رشد صادرات غیر نفتی بر اساس اظهارات کارشناسان مشخص شده است که این عمل چیزی جز چوب حراج زدن به منابع ملی و تاراج سرمایه‌های زیرزمینی مردم ایران نیست.
روز بیستم مهر سایت متعلق به سپاه پاسداران اعتراف کرد: «۹۵ درصد صادرات غیرنفتی خام‌فروشی است».
خبرگزاری حکومتی مهر ۱۶ مهر ۹۸:‌ «براساس داده‌های آمار گمرک ایران، صادرات غیرنفتی کشور طی ۶ ماه نخست امسال ۷۰ میلیون و ۹ هزار تن کالا به ارزش ۲۰ میلیارد و ۹۴۸ میلیون دلار بوده که از نظر ارزشی ۱۰.۵۵ درصد کاهش و از نظر وزنی ۲۲.۵ درصد افزایش داشته است. همچنین میزان واردات کشور در این مدت، به ۱۶ میلیون و ۵۶۷ هزار تن به ارزش ۲۱ میلیارد و ۲۲ میلیون دلار رسیده است.

حال اگر در یک محاسبه ساده به این رابطه نگاه کنیم می‌بینیم که رژیم آخوندی مواد خام را برای هر تن کمتر از ۳۰۰ دلار فروخته و برای واردات هرتن کالا ۱۲۶۸ دلار پرداخت کرده است.

سایت حکومتی اقتصاد آنلاین ۱۶ مهر ۹۸:‌ سایت حکومتی اقتصاد آنلاین در این مورد از «تناقض ۸ میلیارد دلاری صادرات» و کاهش آن حتی به نسبت سال ۸۸ یاد کرد و نوشت: قیمت اقلام صادرات غیرنفتی ایران در نیمه اول سال جاری حتی از قیمت سال ۱۳۸۸ نیز در هر تن ۱۶۲ دلار کمتر است.

خبرگزاری حکومتی فارس ۹ شهریور ۹۸: «در یک اعتراف دیگر بیژن پناهی زاده معاون خانه صنعت و معدن ایران گفت: «۲۵ میلیون تن آهن و فولاد تولید می کنیم ولی نمی توانیم به تنهایی یک ماشین لباسشویی بسازیم..».

خبرگزاری حکومتی فارس ۹ شهریور ۹۸: «مرتضی افقه، یک اقتصاددان دیگر حکومتی اذعان کرد: «حدود ۴۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی تا امروز بالاترین آمار بوده که تا ۹۵ درصد به مواد خام مربوط می شود».

آش دروغ درمانی های آخوند شیاد حسن روحانی در روز ۲۲مهر در عرصه‌های اقتصادی، شفافیت و زنان، آنقدر شور بود که عکس العمل محافل همسو با خودش را هم به دنبال داشت و هر یک به گوشه‌یی از واقعیت اذعان کردند:
روزنامه حکومتی همدلی در واکنش به انکار گسترش دزدی و فساد در نظام توسط روحانی، به نقل از سازمان شفافیت بین المللی نوشت: «کشورهای سوریه، یمن، لیبی، عراق، لبنان و جمهوری اسلامی در بین ۱۹ کشور این منطقه، دارای فاسدترین سیستم اداری و اقتصادی هستند. نکته قابل‌توجه این گزارش، سقوط هشت پله‌ای جمهوری اسلامی بود که بر اساس بسیاری از تحلیل‌ها نشان دهنده بی‌توجهی به فضای کسب و کار است تا زمینه را برای افزایش بیکاری و فاصله گرفتن سرمایه‌گذارهای داخلی و خارجی از اقتصاد فراهم کند».

روزنامه حکومتی جهان صنعت در مورد دروغ درمانی افزایش ۴۰ درصدی پول ملی نوشت«این اظهارات با واقعیت‌های اقتصادی و آن چه که در سطح جامعه و معیشت و رفاه مردم می گذرد سازگاری ندارد... افزایش ۴۰ درصدی ارزش پول ملی تنها زمانی قابل پذیرش خواهد بود که با افزایش قدرت خرید مردم همراه شده باشد». (منبع روزنامه جهان صنعت – ۹۸۰۷۲۴).
همین منبع در مطلب دیگری با عنوان «ریزش نشاط!!» از جمله نوشت:«یک روز پس از سخنان روحانی، مبنی بر «رشد و نشاط» در بازار سرمایه و بورس، شاخص کل بورس در ۲۳ مهر ریزش بیش از ۱۰ هزار واحد داشت».(منبع:روزنامه جهان صنعت – ۹۸۰۷۲۴)
روزنامه حکومتی آرمان هم بخشی از دروغپردازی روحانی در مورد زنان را بر ملاکرده و نوشته است:«آمار دقیقی از جمعیت زنان سرپرست خانوار وجود ندارد. به عبارت دیگر یک آمار رسمی می‌گوید ۵/۱‌میلیون نفر، یک وزارتخانه اعلام می‌کند ۵/۲‌میلیون نفر و یک سازمان حمایتی اظهار می‌‌کند که جمعیت این زنان حدود پنج‌میلیون نفر است. بودجه‌های لازم و کافی برای آنها در نظر گرفته نشده است...زنان سرپرست خانوار تحت فشار هستند و با مشکلات زیادی در زندگی روزمره