فضای انفجاری لردگان در پی اعتراضات مردمی - گزارش تکمیلی

 

در لردگان فضای شهر به دنبال اعتراضات مردم هم چنان ملتهب و انفجاری است.

تلاشهای فریبکارانه مردم فقط برخشم و نفرت مردم به ستوه آمده افزوده است و رژیم با ارعاب و حکومت نظامی اعلام نشده سعی درکنترل اوضاع دارد.
امام جمعه خامنه ای دراین شهر که دفترش هدف تهاجم جوانان شورشی و مردم به پاخاسته قرار گرفته بود طی اظهارات وحشت الودی گفت: آنها آموزش دیده بودند و دفتر را به مدت یک ساعت آتش زدند!.
چه ضرب دستی هم داشت. با یک سنگ بزرگ.
سؤال خبرنگار فارس: دیدید که کی بود؟
امام جمعه لردگان: بله، دیدمش کی بود ولی من شناسایی نکردم. صورتهایشون اینطوری بسته بودند. حدود ساعت ۱۲ و ده دقیقه بود که شروع کردند در زدن، لگد زدن. در زدند رفتند سمت اوقاف. یه چند تا سنگ زدند و شیشه‌های اوقاف را شکستند برگشتند ایشون خط می‌دادند. قشنگ صدای دادش می اومد دفتر دفتر. خط می‌داند بهشون. قشنگ صداش توی گوشم هست. می‌گفت داد میزد. حالا، کی بودند غریبه بودند. بیشترشون حالا من که دیدم بعضیهاشون حالا لهجه لری و اینها نداشتند. چند تا شون. حمله کردند از این در نتونستند بیایند بیرون. چون ماشین پشتش گذاشتیم. از این ور آمدند حالا، من که دیدم خانواده خطرناکه رفتم از اون. یک لگد هم به در خانه ما زدند... به حضور شما عرض کنم اومدم دم کوچه. دیگه رسیدم این‌جا، یک ساعت. ۱۲ و نیم. دوازه ربع تا یک ربع یک و نیم تقریباٌ یک ساعت تمام با خیال راحت بدون هیچ مزاحمتی یکی یکی می‌بردند بیرون آتش می‌زدند. می‌بردند بیرون، اینرو بگم آموزش دیده بودند. به محض این که رسیدند به دفتر اول دوربین رو شکستند. ما داشتم از بیرون دوربین رو می‌دیدم. دو تا دوربین رو فوری کندند. توی دفتر هم که اومدند اولین کاری که کردند حافظه ذخیره سازی رو بردند. کیس کامپیوتر رو هم بردند. دوربین دفتر رو هم بردند. هر چه که احساس می‌کردند اطلاعاتی باشه همه رو سوزندند.

بنا به گزارشهای تکمیلی، در جریان تظاهرات و خیزش مردم لردگان در روز شنبه، و شلیک ماموران جنایتکار گارد ضدشورش به سمت مردم، یک کارگر ۵۰ ساله، هدف قرار گرفت و مجروح شد.

آخوند نکونام نماینده ولی فقیه ارتجاع در استان چهار محال و بختیاری درباره خیزش مردم لردگان علیه حکومت آخوندی گفت: آن چه ما این روزها با آن مواجه بودیم واقعا مسئله مهم، درد آور و نگران کننده و حادثهی تلخی است... دشمن میخواهد از این بلیه و عارضه داخلی استفاده و فتنه ایجاد کند. دشمن است که میآید و شعارهای ساختارشکن را میدهد، دشمن است که می آید ورود پیدا میکند و به بیتالمال خسارت وارد میکند. دشمن از هر فرصت و حادثهای برای ضربه زدن به انقلاب استفاده میکند

معترضان روز شنبه در ادامه اعتراضات خود با تجمع مقابل فرمانداری، دفتر امام جمعه و خانه بهداشت رژیم در لردگان، تابلوی فرمانداری و اداره بهداشت لردگان را پایین کشیده و آن مراکز و خودرو و دفتر امام جمعه رژیم در این شهر را آتش زدند.

اعضای کمیسیون امنیت به همراه اعضای کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع پس از برگزاری یک جلسه، برای کنترل اوضاع در لردگان به این شهر سفر کردند.
بنیادی عضو کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع گفت: برخی از اعضای کمیسون امنیت و هیأت رئیسه به همره کمیسیون بهداشت به لردگان خواهند رفت زیرا این مسأله ابعاد مختلفی پیدا کرده است.

سردشتی عضو مجلس رژیم از لردگان گفت که هیأتی برای"تحقیق و تفحص" از حوادث چنار محمودی به همراه یک نیروی ویژه برای پیگیری موضوع از نزدیک به این منطقه اعزام شده اند.

ارائه آمار متناقض و دروغ در مورد قربانیان فاجعه تزٰریق آلوده به ایدز در لردگان به بحرانی در درون رژیم تبدیل شده و ارگانها و باندهای دروغپردار حکومتی اخبار و حرفهای متناقض و ضد و نقیض منتشر می کنند.
استاندار مزدور رژیم در چهارمحال و بختیاری با هراس از ادامه اعتراضات مدعی شد، «آماری که در فضای مجازی مطرح میشود صحت ندارد و به قصد ناامید کردن مردم این موضوعات را مطرح کنند و آنها را به راهاندازی تظاهرات تحریک میکنند در حالیکه مردم نباید به این آمارها توجهی داشته باشند».
روزنامه حکومتی اعتماد نیز به تناقض‌گویی کارگزاران رژیم اعتراف کرد و نوشت: آمار و اطلاعات ناهمگونی از مجاری رسمی و غیررسمی در این خصوص منتشر شده است. مسئولان از ابتلای ۲۶ نفر و مردمان محلی از ابتلای ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر به این ویروس در چنارمحمودی خبر میدهند. رخداد مذکور عرصه خودنمایی چندین بحران مزمن است که لازم است هر چه سریعتر برای برونرفت و یا تعدیل و کنترل آنها چاره مناسب اندیشیده شود.
ربیعی، سخنگوی دولت روحانی استفاده از سرنگ آلوده را منکر شد و گفت: هرگونه استفاده از سرنگ آلوده توسط بهیار وزارت بهداشت را کاملا تکذیب میکنم و این ادعا به هیچ وجه درست نیست.
وی دستگیری بهیار روستا توسط دستگاه قضایی رژیم را عامل بالا گرفتن حرفها قلمداد کرد، ولی به نحو متناقضی گفت وی از بیم خشونت احتمالی علیه او بازداشت شده است.