ادامه قیام مردم عراق علیه فساد حکومتی و دست‌ نشاندگان رژیم آخوندی

 

قیام مردم عراق در بسیاری از شهرهای جنوبی این کشور علیه فساد حکومتی و دست نشاندگان و بسیجیان شبه نظامی رژیم آخوندی ادامه دارد.

در شهر نجف جوانان شورشی نیروهای سرکوبگر وابسته به رژیم آخوندی را هدف حمله قرار داده و فراری دادند.
تلویزیون اسکای نیوز گزارش داد:‌ تظاهرکنندگان دفاتر حزب الدعوه و سرایا خراسانی و سپاه بدر از احزاب وابسته به رژیم ایران را در شهر ناصریه مرکز استان ذیقار به آتش کشیدند. تظاهرکنندگان مقرهای سازمانها و احزاب متعدد و ابسته به رژیم ایران و بسیجیان حشد الشعبی را آتش زدند و در بصره نیز تظاهر کنندگان تصاویر خامنه‌ای را به آتش کشیدند.

خبرگزاری رویترز به نقل از نیروهای امنیتی و منابع پزشکی در عراق گزارش داد‌ در درگیریهای روز یکشنبه بین تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی در شرق بغداد حداقل ۸ تن کشته و ۲۵نفر مجروح شدند. این درگیریها در شهر صدر بغداد رخ داد.

فاکس نیوز می گوید: ناآرامی های خشونت بار در عراق جریان دارد و بیمارستانها مملو از مجروحین هستند. فضا بطور خاص در بغداد کماکان تنش آلود باقیمانده است. حضور نیروهای امنیتی بشکل بسیار سنگینی وجود دارد تا از تجمع تظاهرکنندگان جلوگیری کنند. نیروهای امنیتی اماکنی را که در روزهای اخیر شاهد تظاهرات بوده اند مسدود کرده اند.

یک زن شجاع عراقی علیه رژیم آخوندی و جنایات آن خروش بر آورد ومردم را به قیام حسینی فراخواند:
من با دیدن این وضعیت در عراق میخواهم بفهمم و سوال دارم که شما میدانید حسین چرا شهید شد؟
شما میدانید که حسین برای چی از (مدینه) خارج شد و چه میخواست بکند؟
حسین برای وضعی که شما بخاطرش سینه میزنید رفت که شهید شود؟
راه حسین انقلاب بود
حسین انقلابی بود.. انقلاب
کسی که حسین را دوست دارد باید به او اقتدا کند
هیهات من الذله .. یا لثارات الحسین...
ثارات حسین کجاست؟؟
اگر حسین الان زنده بود میرفت منطقه سبز؟
اگر حسین زنده بود به اینها (مزدوران رژیم ایران) رضایت میداد؟
حسین قبول میکند که رژیم ایران بیاید برایمان مواد مخدر بیاورد و بر ما جولان بدهد؟
مزدوراش بیایند اینجا بخورند وبخوابند و زیارت کنند و زنان صیغه کنند و شما هم با پول رژیم ایران به ایران بروید و گردش کنید در حالیکه همین رژیم به شما توهین کند و زنان شما را در مرز بزند؟
اینها همه ذلت و خواری است
ای شیعیان و ای سنیها بلند شوید. این همسایه (رژیم ایران) شما را به بازی گرفته است.‌ این دزدان شما را به بازی گرفته‌اند
از خدا کمک بگیرید و بیدار شوید و بیرون بیایید
بیدار شوید و مبارزه کنید

شعله های خشم و شورش مردم و جوانان عراقی و به آتش کشیدن نمادها و مراکز رژیم در شهرهای شیعه نشین این کشور، خامنه ای را بعد از ۵روز سکوت وادار به واکنشی هراسان کرد.
خلیفه ارتجاع تلاش کرد صورت رنگ پریده اش با روضه خوانی دجالگرانه یی در باب اشکالات تفرقه سرخ کند و گفت: ایران و عراق تن ها و دلها و جانهایشان متصل به یکدیگرند؛ روزبه روز هم این اتصال بیشتر خواهد شد. دشمنان سعی بر تفرقه دارند امّا نتوانسته اند و توطئه آنان اثری نخواهد کرد.

سخنگوی مجاهدین: خلیفة ارتجاع می‌گوید اتصال او با ملت عراق بیشتر میشود! اما آنچه از ناصریه و بغداد و نجف تا لردگان و اراک و اصفهان جریان دارد گسستن بند از بند ولایت است. سوزش خامنه ای از به آتش کشیدن و لگدکوب همزمان تصاویر منحوس خودش در ایران و عراق است.

آنچه خامنه ای را به عراق پیوند داده است دژخیمانی از قبیل قاسم سلیمانی و فالح فیاض و هادی عامری و مالکی و عبدالمهدی و دیگر قاتلان مجاهدان اشرفی است که اهل بیت واقعی او و نوادگان شمر و یزید و ابن زیاد هستند. تا آنجا که به مردم و مجاهدان ایران و عراق برمیگردد، در برابر ولایت یزیدی خامنه ای، همچون امام حسین قیام کرده و میگویند هیهات مناالذله. خامنه ای گمشو!

حسین امیدیان جانشین بنیاد ضدخاتم الاوصیا در استان البرز گفت:‌ شاید زمانی که (خامنه ای) از برنامه ریزی دشمن سخن می گفت که دشمن هر ده سال یک برنامه خاص دارد، بسیاری از افراد با توجه به تجربه فتنه های ۷۸ و ۸۸ گمان کردند که این فتنه ها تنها علیه جمهوری اسلامی ایران است... امسال این تحرکات شدت و تندی بیشتری یافته و استان های متعددی و بصورت خاص کربلا و نجف را نیز درگیر نموده است.ماجرای این روزهای عراق بسیار شبیه اتفاقات فتنه سال ۸۸ در ایران است و با اندک تلاشی میتوان حتی افراد متناظر با فتنه ۸۸ را در این جریان نیز مشاهده کرد.

روزنامه الشرق الاسط نیز نوشت: به دنبال فراخوانهای جنجالی روزنامه کیهان برای حمله به سفارت آمریکا در بغداد، عبدالله حاجی صادقی نماینده خامنه ای در سپاه پاسداران، گفت آنچه در عراق اتفاق می افتد یک "جنگ واقعی" با آمریکاست و هشدار داد آمریکا "در صدد از بین بردن حشدالشعبی است.
حاجی صادقی در حاشیه مراسم سپاه پاسداران در قم، خواستار طراحی برای "خنثی کردن برنامه های دشمنان در عراق" شد و تحولات روزهای اخیر در عراق را «جنگ واقعی با آمریکا در عراق» دانست
حاجی صادقی با اشاره به سخنان اخیر خامنه ای در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران و لزوم تحقق خواسته های او، بر گسترش دخالتهای منطقه ای رژیم ایران و ادامه نقش «فرامرزی» آن تأکید کرد.

در بغداد ایستگاه‌های تلویزیونی که اخبار قیام را منعکس می کنند، مورد یورش وحشیانه افرادی مسلح قرار گرفت.
شبکه خبری العربیه در عراق گزارش کرد افرادی مسلح شنبه شب، ۱۳ مهرماه ازماشین‌های سیاه پیاده شدند و در حالی که لباس‌های سیاه به تن داشتند به دفتر این رسانه‌ حمله کردند، کارمندان را کتک زدند و تجهیزات را خرد کردند.
خبرنگار این شبکه در بغداد به خبرگزاری فرانسه گفت چندین همکارش در این حمله مجروح شده‌اند. وی افزود این شبکه مدت‌ها بود که پیام‌های تهدید‌آمیز دریافت می‌کرد. گفته می شود افراد مسلح ‌هم‌چنین به دفاتر شبکه‌های خبری دجله و ان آر تی در بغداد حمله کرده‌اند.

واشینگتن پست باعنوان عراق در لبه پرتگاه،: مأموران امنیتی عراق که در حال سرکوب تظاهرات‌های ضدحکومتی هستند، سلاح‌هایشان را رو به مردم گرفته‌اند. مرد جوانی که مانور میداد تا از رگباری از گاز اشک‌آور فرار کند گفت، “دیگر بس مان است! آنها آیندة ما را دزدیدند و حالا دارند ما را می‌کشند.”
در حالیکه اینترنت قطع شده، صفحه‌های تلویزیون عراق صحنة یک درگیری شدید است که در آن مقامات وضعیت عادی را نشان می‌دهند، درحالیکه تظاهرکنندگان خشم خود را فریاد می‌کنند.
رسانه‌های دولتی تاکسی‌هایی را نشان میدهند که به آرامی در بغداد حرکت می‌کنند. اما رسانه‌های اپوزیسیون گلوله‌هایی که از میان جمعیت خشمگین زوزه‌کشان رد می‌شوند را نشان میدهند...
علی محمد، ۳۷ ساله گفت، “آنها باید بفهمند که این دیگر مثل قبل نیست. اگر تغییر ایجاد نکنند، اوضاع بدتر خواهد شد.”
در بغداد، تظاهرکنندگان عمدتاً مردان جوان هستند...
تظاهرکنندگان همچنین علیه دخالت رژیم ایران در عراق تظاهرات میکنند
یک تظاهرکننده فریاد زد، “ما جایی نمی‌رویم! ببین دارند با ما چه می‌کنند!”
یک تظاهرکنندة علائم لاستیک خودرو روی سینه‌اش بود. دوستش گفت که یک خودروی نظامی به وی زده است.
مردان مسلح به آمبولانسهای در حال فرار شلیک کردند.
تظاهرکنندگان در شهرهای جنوبی دیوانیه و ناصریه ساختمان‌های دولتی را به آتش کشیدند. نیروهای امنیتی تظاهرکنندگان را از روی تخت بیمارستان دستگیر کرده‌اند.

وال استریت ژورنال نوشت:‌ بسیاری از تظاهرکنندگان مردان جوان بیکار هستند که چیز زیادی برای از دست دادن ندارند.
اما تظاهرکنندگان قول‌های عبدالمهدی برای رفرم و ایجاد شغل را بعنوان قول‌های توخالی رد کرده‌اند و خواسته‌های خود را به کنار رفتن کل طبقة سیاسی افزایش داده‌اند.
برخی از اقتصاددانان می‌گویند که پیشنهادات دولت تنها مشکلات بنیادین را بدتر می‌کند و اشاره کردند که ۷۵% بودجة عراق هم اکنون هم صرف مخارج جاری می‌شود که عمدة آن به احزاب سیاسی می‌رود که وزارتخانه‌های کشور را کنترل می‌کنند.