پاره کردن تصاویر خامنه ای و شعار اخراج رژیم ایران توسط تظاهرکنندگان عراقی

 

خشم مردم بپاخاسته عراق به ویژه جوانان شورشی علیه رژیم آخوندی و مزدوران آن در عراق با به آتش کشیدن دفاتر و مراکز آنان هر روز بیشتر شعله می کشد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد:‌ مقامهای عراقی و یک عضو کمیسیون نیمه رسمی حقوق بشر عراق میگویند هزاران تظاهرکننده در دو شهر جنوبی به خیابانها ریخته و دفاتر حزب الدعوه و بدر را به آتش کشیدند. این دو مقام گفتند نیروهای امنیتی با گشودن آتش به روی تظاهرکنندگان واکنش نشان دادند. این مقامها تظاهرات در ناصریه را «بسیار بزرگ» توصیف کردند.

تلویزیون الحره گزارش داد:‌ تظاهرکنندگان عراقی در کربلا بنر تصاویر خامنه ای همراه با رئیس سپاه بدر را پاره کردند و همزمان شعار اخراج رژیم ایران را سر دادند.
احمد الجبوری، نماینده پارلمان عراق گفت، قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران مسئول قتل تظاهر کنندگان عراقی است. سلیمانی به کمک یکی از مزدورانش به نام «حاج حامد» در بغداد یک اتاق عملیات برای ترور فعالان و رهبران این جنبش تشکیل داده و گروهی از تک‌تیر اندازان به سرپرستی این مزدور عملیات قتل تظاهر کنندگان و معترضان مسالمت آمیز را طراحی و هدایت می‌کنند.
فائق الشیخ علی نماینده دیگر پارلمان عراق گفت: رژیم ایران ما را به قتل می‌رساند ... دیگر این یک راز نیست. امام جمعه تهران صریحاً گفت: تظاهر کنندگان معترض عراقی ماموران آمریکایی هستند آنها را به قتل برسانید.

فاکس نیوز طی گزارشی از قیام مردم عراق گفت:‌ نیروهای امنیتی عراق در بغداد برروی صدها تظاهرات کننده ضد دولتی آتش گشودند.
صدای صفیر گلوله ها در بغداد در حالی که نیروهای امنیتی به روی تظاهرات کنندگان ضد حکومتی آتش گشودند شنیده میشود.
تظاهرات در حالی است که شهروندان نسبت به اقتصاد ورشکسته کشور و دولت فاسد شکایت دارند.
یک تظاهرات کننده خطاب به دولت عراق می گوید: ما عراقی هستیم ما خواستار حق و حقوق خود هستیم ما شغل می خواهیم شما برای ما چه کرده اید!؟ شما ما را به قهقرا بردید.
دولت مورد حمایت رژیم ایران در بغداد در تلاش برای خاموش کردن جنش جدید، اعلام حکومت نظامی کرده و خدمات اینترنتی را قطع کرده است .
فاکس نیوز با اشاره به صدها کشته قیام مردم عراق می گوید. در حالی که کشته شدها دفن میشوند مردم بیشتر برانگیخته می شوند.
عراق مانند بسیاری دیگر از کشورهای خاورمیانه مردم خشمگینی را می بیند که بطور گسترده ای خواستار تغییرند.
احمد شریف پژوهشگر سیاسی و استراتژیک از کربلا به تلویزیون اسکای نیوز گفت:‌هرجه تلاش میکنند تظاهرات مردم را ساکت کنند و یا آنرا نادیده گرفته و دور بزنند بجایی نمی رسند. بطوریکه عراق در شرف ورود به یک قیام غیر قابل کنترل میباشد وعملا حتی دستگاههای امنیتی و نظامی نیز نتوانستند ماموریت خود را انجام داده و کاری از پیش ببرند. زیرا وقتی منع رفت و آمد اعلام شده از سوی حکومت شکسته میشود نشانگر اینستکه توان مقابله با آن را ندارند. بنابراین با این وضعیت حاکمیت بایستی کنار برود چون نیاز به یک تغییر ریشه ای هست...
این پزهشگر در ادامه مصاحبه با اسکای نیوز، اضافه کرد: رژیم ایران از سیاسیون طرفدار خودش حمایت میکند همانها که بیشترین فساد را ایجاد کرده اند و بدترین رفتارها را در اداره کشور دارند. بنظرمن رژیم ایران با حمایت از فاسدین یک خطای استراتژیک کرده ودرنتیجه فضای حیاتی و موقعیت خودش در میان شیعیان را نیز به طور جدی از دست داده است...
وی هم چنین به اسکای نیوز گفت: من امروز در سطح شهر کربلا حرکت کرده و فضای عمومی مردم را می دیدم که بسیار خشمگین اند. مردم میگویند اینها فقط با حمایت رژیم ایران چنین کارهایی را انجام میدهند و رژیم ایران مسؤل باقی ماندن این حکومت در قدرت است وباعث شده خون عراقیان بر زمین ریخته شود. آنها میگفتند که اگر از همان ابتدا مواضع ملی و تصمیمات سیاسی بدست خود عراقیان بود اینطور نمیشد.

به دنبال ۵ روز قیام مردم عراق و کشته شدن بیش از ۱۰۰تن و مجروح شدن بیش از ۴۰۰تن، پلاسچارت مقام ارشد سازمان ملل متحد در عراق گفت‌: پنج روز است گزارش کشته و زخمی شدن منتشر می شود، این خشونت‌ها می بایست متوقف شود.
این مقام سازمان ملل متحد افزود:‌ عوامل این خشونت‌ها می بایست پاسخگو و مجازات شوند.
روز جمعه فاش شد سرکوب و کشتار تظاهرکنندگان توسط پاسدار قاسم سلیمانی و اتاق عملیاتی که در بغداد تشکیل داده است صورت می گیرد.
کریستین ساینس مانیتور درباره قیام مردم عراق نوشت: از اول اکتبر عراق شاهد تظاهراتهای گسترده روزانه در شماری از شهرها بوده که خواسته اصلی آنها، «حاکمیت پاک» یا پایان دادن به فساد در میان حاکمانی است که ثروت عظیم نفتی کشور را تخلیه میکنند و درگیر منازعات حزبی هستند.
در حال حاضر شورش از پایین جامعه بالا گرفته و آنها دنبال رهبران صادقی هستند که منعکس کننده ارزشهای یک حاکمیت پاک باشند.
جوانان عراقی فساد را بعنوان تهدیدی بزرگ می بینند و با استفاده از شبکه های اجتماعی دهها هزار نفر به خیابانها آمدند و با هشتگ عربی که به معنی ”من برای حقوقم اعتراض میکنم“ می باشد، تظاهرات میکنند. ....
یکی از زنان معترض گفت ”احزاب حاکم همه آرزوهای ما را از ما سرقت کردند.“