رئیس جمهور آمریکا: تحریمهای جدید علیه رژیم ایران تا ۴۸ ساعت آینده


دونالد ترامپ گفت تحریم‌های بسیار قابل‌توجهی علیه رژیم ایران وضع خواهیم کرد.

وی  در لس آنجلس در گفتگو با خبرنگاران گفت: «تحریم‌های بسیار قابل توجهی را علیه رژیم  ایران اعمال می‌کنیم. ... و جزئیات آن را در ۴۸ ساعت آینده اعلام خواهیم کرد. وی در پاسخ به سئوالی درباره حمله رژیم ایران به تأسیسات نفتی عربستان سعودی گفت: ما امکانات بسیار خوبی در اختیار داریم و اگر انجام کاری ضرورت داشته باشد، آن کار را خواهیم کرد.
در همین حال وزارت خارجه آمریکا بر ادامه فشار حداکثری علیه رژیم ایران تاکید کرد.

وزارت خارجه آمریکا در یک پیام توئیتری گفت: رژیم ایران حامی اصلی تروریسم در جهان است. کارزار فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ کارساز است؛ این فعالیت تا زمانی که رژیم ایران رفتار بی ثبات کننده خود را دنبال  می‌کند، ادامه خواهد یافت.

روز گذشته به گزارش نیویورک پست مایک پمپئو در جده حملات رژیم ایران به تأسیسات نفتی عربستان سعودی را "یک اقدام جنگی" خواند و گفت این یک حمله "توسط رژیم ایران" به تأمین انرژی جهان است. وی گفت: اطلاعات آمریکا با اعتماد به‌نفس بالایی می‌گوید: سلاح های مورد استفاده از زرادخانه شبه نظامیان حوثی نبوده و قبلاً توسط این شبه نظامیان بکار برده نشده‌اند. مایک پمپئو افزود: ‌این‌گونه نیست که شما بتوانید با بکارگیری دیگران ویرانگری ۵ درصد از منابع انرژی جهان را انجام دهید و فکر کنید که می‌توانید از زیر بار مسئولیت آن فرار کنید.