عربستان حملات موشکی از سوی رژیم آخوندی به تاسیسات نفتی را تائید کرد

 

سخنگوی وزیر دفاع عربستان و سخنگوی ائتلاف عربی، اعلام کرد که حمله به تأسیسات نفتی عربستان با موشکهای کروز و پهپاد و از سمت شمال یعنی از سمت ایران، و با سلاحهای ساخت رژیم آخوندی صورت گرفته است.

در کنفرانس بزرگ چهارشنبه شب، قطعات عمل نکرده و بقایای موشکها و پهپادهای اصابت‌کرده به تأسیسات نفتی به نمایش گذاشته شد که تاریخ ساخت آنها و این‌که ساخت رژیم آخوندی و سپاه پاسداران است را نشان میداد.
سخنگوی وزارت دفاع عربستان گفت تاسیسات نفتی با موشک کروز هدف قرار گرفته است.
وی با نشان دادن قطعات و تصاویر گفت: قطعات ساخت سپاه پاسداران است و تمامی شواهد و تصاویر و قطعات نشان می دهد که حمله ها توسط پهبادها و موشک های ساخت ایران صورت گرفته و برخلاف گفته رژیم ایران و عواملش در یمن، این حملات از یمن صورت نگرفته است.
وی اضافه کرد برخی از موشکهای کروز به هدف نرسیده و عمل نکرده و در مسیر افتاده است، یکی از آنها به دلیل اینکه همچنان مواد منفجره دارد تحت بررسی است.
آسوشیتدپرس گزارش داد عربستان سعودی با نمایش باقیمانده‌های موشکها و پهپادهای استفاده‌شده در حمله رژیم ایران به تاسیسات نفتی این کشور گفت، حمله‌ها از سمت شمال انجام شده و این تسلیحات متعلق به رژیم ایران بوده است.
سخنگوی ائتلاف عربی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: این موشکها از شمال وارد خاک عربستان شده‌اند و نمی‌تواند از یمن شلیک شده باشند.

روز سه‌شنبه نیز سی بی اس به نقل از مقامات آمریکایی خبر داد: محل دقیق حملات به تأسیسات نفتی عربستان در نقطه‌یی در جنوب ایران بوده است.  
این منبع نوشت: مقامات آمریکا گفته‌اند: ایالات متحده منشأ حملات به‌تاسیسات نفتی سعودی را شناسایی کرده است.
آنها اضافه کردند که تعدادی از موشکها و پهپادهایی که به اهداف شرکت آرامکو در عربستان شلیک شده است، از داخل خاک ایران و از جنوب این کشور تاسیسات نفتی عربستان را هدف قرار داده‌ است.
مقامات آمریکا  به شبکه خبری "سی بی اس" گفته‌‌اند این حملات از نقطه‌ای در شمال خلیج فارس صورت گرفته است.
همزمان با اعلام این خبرها گفته شد که سیستم دفاعی عربستان رو به جنوب که سمت حمله از جانب حوثیها دریمن است تنظیم شده بود و رژیم آخوندی فرصت را مغتنم شمرده و از شکاف شمالی برای شلیک موشک و پهپاد به تاسیسات نفتی استفاده کرده است.
در اثر این تحول بزرگ در منطقه ، فصل جدیدی آغاز میشود و رژیم باید پاسخگوی تجاوزاتش باشد.

شبکه ان.بی.سی‌نیوز روز چهارشنبه ۲۷ شهریور گزارش داد: در جلسه روز دوشنبه شورای امنیت ملی آمریکا، فرماندهان نظامی فهرستی از طرحهای حمله احتمالی علیه اهداف رژیم ایران را ارائه کردند.
مقامات مطلع به ان.بی.سی‌نیوز گفتند: دولت ترامپ در حال برآورد طیفی از گزینه‌ها برای اقدام تلافی‌جویانه علیه رژیم است که شامل حمله سایبری یا حمله فیزیکی علیه تأسیسات نفتی این رژیم یا سرمایه‌های سپاه پاسداران می‌شود.
منابع مطلع هم‌چنین گفتند: ممکن است حمله به تأسیسات نفتی رژیم ایران توسط عربستان صورت گیرد و آمریکا با حمایت اطلاعاتی و شناسایی به این کشور کمک کند.
حمله به‌پایگاههای پرتاب موشک و مراکز سپاه پاسداران از احتمالات دیگریست که در جلسه شورای امنیت ملی آمریکا مطرح شده است.

عربستان به‌ائتلاف جهانی حفاظت از کشتیرانی در خلیج‌فارس و تنگه هرمز پیوست.
وزارت دفاع عربستان سعودی روز چهارشنبه اعلام کرد، این کشور به‌طور رسمی به‌ائتلاف بین‌المللی برای امنیت و حفاظت کشتیرانی بی‌ المللی و ضمانت گذرگاههای دریایی می‌پیوندد.
در بیانیه وزارت دفاع عربستان، محدوده فعالیت این ائتلاف تنگه هرمز، تنگه باب المندب، دریای عمان وخلیج فارس اعلام شده است.
خبرگزاری عربستان با انتشار این بیانیه، نوشت: پیوستن به‌این ائتلاف در ادامه‌ تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای مقابله با تهدیدهای صورت گرفته علیه کشتیرانی و تضمین امنیت انرژی جهانی و استمرار پمپاژ نفت به‌اقتصاد جهانی و حمایت از امنیت و صلح در جهان صورت می‌گیرد.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در یک سخنرانی در واشنیگتن گفت: آمریکا روی شواهدی کار می‌کند که نشان می‌دهد رژیم ایران پشت حمله به‌تاسیسات نفتی عربستان سعودی بوده است. ما شواهد را بررسی و با متحدانمان مشورت می‌کنیم و رئیس‌جمهور تصمیم می‌گیرد که بهترین پاسخ چیست.
مایک پنس، که در بنیاد هریتیچ سخنرانی می‌کرد، افزود: در رابطه با حمله آخر هفته به‌تأسیسات نفتی در عربستان، من به شما قول می‌دهم که ما آماده هستیم. همان‌طور که رئیس‌جمهور گفت، ما به‌دنبال جنگ با هیچ‌کس نیستیم. ولی ایالات متحده آماده است. «قفل‌کرده روی هدف و آماده» هستیم. ما آمادگی داریم که از منافع و متحدینمان در منطقه دفاع کنیم. اصلاُ اشتباه نگیرید.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد: در صورتی که حمله از طرف رژیم ایران انجام شده باشد، این تازه‌ترین مورد از مجموعه تنش‌آفرینیهای فزاینده وخطرناکٍ  این رژیم خواهد بود. در چند ماه گذشته رژیم ایران نیروهای نیابتی خود را به سراسر منطقه اعزام کرده است. آنها قصد داردند به‌حملات خرابکارانه در خلیج‌فارس علیه کشتیها دست بزنند. آنها به‌عوامل خود در یمن، یعنی حوثیها تجهیزات داده‌اند تا نزدیک به صد مورد به‌اهداف مختلف در سعودی حمله کنند.
مایک پنس افزود: آمریکا هر اقدام ضروری را برای دفاع از کشور، نیروها و متحدانمان در خلیج فارس در نظر می‌گیرد و  شما می‌توانید روی آن حساب کنید.
وی تأکید کرد، اگر هدف رژیم ایران در حمله روز شنبه خود فشار بر ترامپ به‌منظور تقلیل تحریمهای اتمی است، این راهبرد شکست خواهد خورد.