استمرار محکومیت حملات رژیم آخوندی به تاسیسات نفتی کلیدی عربستان

پرزیدنت محمود عباس رئیس دولت فلسطین، دبیرکل سازمان ملل متحد، دبیرکل شورای همکاری اسلامی، دولت آلمان و سوئیس حملات به تاسیسات نفتی عربستان را محکوم کردند.

پرزیدنت محمود عباس، رئیس دولت فلسطین، روز یکشنبه در تماس تلفنی با ملک سلمان پادشاه عربستان، حملات صورت گرفته به تاسیسات نفتی عربستان را محکوم کرد.

خبرگزاری فلسطین نوشت: محمود عباس همبستگی کامل خود و مردم فلسطین با عربستان را علیه این ” تروریسم که امنیت سرزمین و ایمنی شهروندان آن را هدف قرار می‌دهد“ اعلام کرد.
ملک سلمان بر روی مواضع عربستان در حمایت از مردم فلسطین و آرمان فلسطینی‌ها، با تأیید بر حقوق مشروع مردم فلسطین در برپایی کشوری مستقل مبتنی بر مرزهای ۴ ژوئن ۱۹۶۷، به پایتختی بیت‌المقدس مجدداً مورد تأکید قرار داد.

دبیرکل ملل متحد و دبیر کل کنفرانس اسلامی حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی را محکوم کردند.
آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل ضمن هشدار نسبت به افزایش تنش‌ها، حمله به دو تأسیسات نفتی در شرق عربستان را محکوم کرد.
دبیرکل شورای همکاری اسلامی، یوسف بن احمد العثیمین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری اسلامی به‌طور یکپارچه و با شدیدترین لحن هدف قرار دادن دو مرکز نفتی ابقیق و خوریس را محکوم کردند.

دولت آلمان حمله به دو سایت نفتی آرامکو در عربستان سعودی را به‌شدت محکوم کرد.
سخنگوی وزیر خارجه آلمان در بیانیه‌ای گفت حمله به غیرنظامیان و زیربناهای حیاتی عربستان سعودی توجیه‌پذیر نیست.
وی افزود: این حمله تنشها را تشدید می‌کند و در تناقض با کاهش تنشی است که در منطقه نیاز داریم.

سوئیس حمله به تأسیسات زیربنایی نفت عربستان را بشدت محکوم کرد.
سفارت سوئیس در ریاض طی پیامی نوشت: سوئیس نگرانی خود را از حملات اخیر به اراضی عربستان ابراز میکند. سوئیس این حمله را به‌شدت محکوم می‌کند و موکداُ می‌خواهد که این حملات بلافاصله متوقف شوند.