وال استریت ژورنال: آمریکا رژیم ایران را مقصر حمله علیه تأسیسات نفتی عربستان می‌داند

 

وال استریت ژورنال نوشت: مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، رژیم ایران را به‌خاطر حملات هماهنگ شده بر قلب صنعت نفتی عربستان مقصر دانست و گفت آنها حمله‌یی بی‌سابقه را بر تولید نفت جهان انجام دادند.

در این میان، مقامات عربستان و آمریکا در حال تحقیق این احتمال هستند که حملات بر تأسیسات نفتی عربستان روز شنبه، ممکن است با موشکهای کروز پرتاب شده از عراق یا ایران صورت گرفته باشد.
وال استریت ژورنال اضافه کرد: فابیان هینز محقق تسلیحاتی در مؤسسه مطالعات بین‌المللی میدلبری در مونتگومری کالیفرنیاگفت: «این حمله به‌خاطر میزان خسارتی که به‌بار آورده، بسیار تعجب‌انگیز است».
هینز افزود: ما چندین حمله با پهپاد و موشک علیه زیرساختهای عربستان را دیده بودیم ولی در اکثر موارد خسارت عملی کاملاً ناچیز بوده است».
وال استریت ژورنال در مطلب دیگری ضمن تأکید بر این‌که ظن و تردید زیادی حاکی از این است که حمله به نفت عربستان سعودی از خارج یمن و احتمالاُ با موشک کروز از ایران یا عراق صورت گرفته است، توضیح داد که تحقیقات در جریان این احتمال را مطرح می‌کند که حملات روز شنبه شامل موشکهای کروز پرتاب شده از عراق و ایران باشد که به این ترتیب دعاوی شبه‌نظامیان یمنی در اجرای این عملیات را زیر سؤال می‌برد.
وال استریت ژورنال تأکید مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا را تکرار می‌کند که: هیچ مدرکی دال بر این که این حملات از یمن صورت گرفته باشد، وجود ندارد. پمپئو رژیم تهران را متهم به‌انجام این حمله بیسابقه علیه تولید نفت جهانی کرد.
وال استریت ژورنال افزود: استفاده از موشکهای کروز به‌جای پهپادها ممکن است تشدید جنگ را فراتر از پهپادها ببرد.
اما مهم نیست چه کسی حمله شنبه را انجام داده باشد و از کجا آمده باشند، در هر حال رهبران آمریکا و عربستان احتمالاً انگشت اتهام را متوجه رژیم ایران میکنند که انواح حمایتها را برای متحدانش در یمن و عراق فراهم می‌کند