تشدید انزوا و محکومیت رژیم آخوندی در پی خودزنی نقض برجام

 

پیامدهای گام سوم خودزنی رژیم در برجام و فروریختن توهم مذاکره و گرفتن باج ۱۵میلیارد یورویی از اروپا توسط حکومت آخوندی.

با شکست سفرهای پیاپی و دوره گردی جواد ظریف و ترکیدن بادکنک مذاکره با آمریکا، حکومت ‌آخوندی با خودزنی در نقض برجام، گام سوم کاهش تعهداتش را برداشت که این باجخواهی اتمی نیز باعث انزوا و محکومیت بیشتر رژیم، هم از سوی آمریکا و هم از ناحیه اروپا شد.
پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، گام سوم رژیم را نشانه ضعف بنیادین توافق برجام توصیف کرد و خواستار همراهی اروپا برای منع کامل رژیم از هرگونه غنیسازی شد.
سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا، کمیسیون اروپا، کشورهای فرانسه، انگلستان و آلمان نیز با ابراز نگرانی از گام سوم رژیم، خواستار عقبگرد حکومت آخوندی شدند و تاکید کردند که حمایت آنها از برجام مشروط به رعایت کامل ان توسط رژیم است.
در سطح داخلی نیز خودزنی در گام سوم و ترکیدن بادکنک مذاکره، بحران درونی رژیم را تشدید کرد و زوزه های وحشت و جنگ و جدالها به جمعه بازار ولایت نیز کشیده شد:
آخوند عمادی، نمایش جمعه خرم‌آباد، ۱۵ شهریور ۹۸: ببینید فرانسه، اروپا دارند با برجام بازی می‌کنند ایران را سرگرم می‌کنند زمینه را برای فشار آمریکا فراهم می‌کنند،) این‌که مقام معظم رهبری فرمودند به اروپایی‌ها هم نمی‌شود اعتماد کرد غیر از این است؟ اینها چه کار کردند؟ دو تا شصت روز یعنی ۴ماه به اروپا فرصت داده شد هیچ اقدامی نشد.
آخوند سعیدی، نمایش جمعه قم، ۱۵ شهریور ۹۸: بدانند که صحبت از مذاکره مجدد [قطعی] آشکارا از تلاش خود برای از بین بردن جمهوری اسلامی ایران سخن میراند به‌هیچ‌وجه برای مردم و مسئولان ما قابل‌قبول نخواهد بود.
آخوند طباطبایی، نمایش جمعه اصفهان ۱۵ شهریور ۹۸: این اروپایی‌ها می‌گفتند ما بالاخره یک کاری‌اش می‌کنیم گفتیم هرگز اینها معاملاتشان با آمریکا رها نمی‌کنند... اینها اصلاً جراًت این‌که زیر بار آمریکا نباشند نیستند مرده هستند مرده که قول و قرار نداره بابا چرا اول نفهمیدی که من مرده هستم؟ حالا ما هی می‌گیم اینها وعده کردند خب چرا وعده مرده را گوش میدهی؟...
آخوند ذوالنور، رئیس کمیسیون امنیت مجلس رژیم: سیاست نظام این است که امکان مذاکره با آمریکا در هیچ سطحی وجود ندارد. وقتی که روحانی این‌گونه سخن می‌گوید تاثیراتی در سطح بین‌الملل دارد. روحانی‌اشتباه جدی انجام داد... (او) چنین اختیاری از ناحیه مجلس و نظام (ندارد). در جلسه کمیسیون امنیت با جوامد ظریف تذکر شدیدی در مورد اظهارات روحانی دادیم و اعتراضات جدی نسبت به مواضع (او) مطرح شد.

کیهان خامنه‌ای: دولت باید رفتار برجامی خود را به طور اساسی تغییر دهد... توقف مذاکرات و از سرگیری غنی‌سازی ۲۰ درصد، می‌تواند بخش مهمی از این تغییر رفتار باشد.

از سوی دیگر مهره‌ها و رسانه‌های باند روحانی بر بی‌‌ثمر بودن گامهای نقض برجام تأکید کرده و نوشته‌اند: کاهش تعهدات هسته‌ای تأثیر در رفتار طرف‌های مقابل، به ویژه اروپایی‌ها نگذاشته و... آنچه (نظام) در پیش گرفته، نمی‌تواند حاصل چندانی برای برون‌رفت از بن‌بست کنونی باشد.

معاون پیشین وزارت کشور رژیم، مصطفی تاجزاده از باند مغلوب نیز گفت: در حوزه بین الملل کسی نمی داند ما تا چندماه دیگر درگیر چه وضعیتی خواهیم بود. در موضوع تحریم ها نیز چشم انداز روشنی وجود ندارد، به خصوص اگر ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ برنده شود. پیروزی ترامپ معنایش این خواهد بود که دســت کم برای شش ســال آینده تحریم ها به همین منوال یا حتی بدتــر ادامه خواهند داشـت.