هشدار فرانسه و انگلستان به رژیم آخوندی در رابطه با نقض برجام

 

در واکنش به خودزنی رژیم آخوندی در گام سوم نقض برجام، فرانسه و انگلستان به این رژیم هشدار دادند که از دست زدن به هر اقدامی برخلاف توافق برجام خودداری کند.

سازمان انرژی اتمی رژیم اعلام کرده روز شنبه جزئیات گام سوم را رو میکند.
وزارت خارجه انگلستان اعلام کرد: این تصمیم رژیم ایران بسیار دلسردکننده و ناامیدکننده است، آن هم در حالیکه انگلستان همراه با کشورهای اروپایی به شدت برای آرام کردن اوضاع تلاش می‌کند.
سخنگوی وزارت خارجه فرانسه درباره گام سوم رژیم آخوندی در نقض برجام، اعلام کرد: تصمیم اخیر رژیم ایران با تلاشهای مداوم فرانسه برای کاهش تنشها هماهنگی ندارد و رژیم ایران باید از هرگونه اقدام مغایر با تعهداتش صرف‌نظر کند. فرانسه، تصمیم جدید رژیم ایران را با طرفهای دیگر و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد بررسی قرار خواهد داد.
یک سخنگوی اتحادیه اروپا نیز گفت: این اقدامات رژیم ایران با برجام مغایرت دارد و ما مصرانه از این رژیم می‌خواهیم به عقب بازگردد و کاری نکند که توافق اتمی مختل شود.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلستان بر مقابله با رفتار بی ثبات کننده رژیم آخوندی و تلاش این رژیم برای دستیابی به سلاح اتمی تآکید کرد.
به گزارش رویترز، سخنگوی نخستوزیری انگلستان درباره دیدار جانسون با نخستوزیر اسرائیل گفت: هر دو نخستوزیر بر ضرورت جلوگیری از به‌دست آوردن سلاح اتمی توسط رژیم ایران و رفتار بی ثبات سازانه این رژیم در طیف وسیعتر به توافق رسیدند.