ترامپ عکس ماهواره ای از انفجار سکوی پرتاب موشک رژیم را در توئیترش منتشر کرد

 

رئیس‌جمهور آمریکا یک عکس دقیق ماهوارهای از انفجار در سکوی موشک ماهوارهبر حکومت ‌آخوندی در مرکز فضایی خمینی ملعون در سمنان را در توئیتر خود منتشر کرد.

این عکس، که روز جمعه توسط دونالد ترامپ منتشر شد، صحنه انفجار را در محلی که رژیم یک تابلو بزرگ چند ده متری در مورد «اقتدار» خودش را نصب کرده و خسارات ناشی از انفجار را به‌وضوح نشان می دهد. از جمله، سیستم صدمهدیده افراشتن موشک، دو خودروی صدمه‌دیده پشتیبانی، تریلی صدمه دیده حامل موشک و برج صدمه دیده سرویس برای دسترسی پیاده.
رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سؤالی درباره علنی کردن این عکس ماهواره‌ یی و طبقه بندی شده از صحنه آتش سوزی در سایت پرتاب موشک رژیم، گفت: من حق دارم که این کار را بکنم.
ترامپ که در کاخ سفید صحبت میکرد و به خبرنگاران گفت: ما یک عکس در اختیار داشتیم و من آن را منتشر کردم که کاملاُ حق این کار را دارم.
ترامپ، که این حادثه را رویدادی تأسفآور توصیف میکرد افزود: رژیم ایران قصد داشت موشک بزرگی را پرتاب کند که خیلی خوب پیش نرفت و ما در آن دخیل نبودیم.

به دنبال انتشار عکسهای دقیق انفجار در مرکز فضایی خمینی ملعون در سمنان، حکومت آخوندی سرانجام انفجار در سکوی پرتاب موشک ماهواره‌بر خود را تأیید کرد.
به گزارش رویترز، یک مقام رژیم آخوندی که نامش را منتشر نکرد، روز پنجشنبه گزارش‌ها درباره انفجار در سکوی پرتاب موشک ماهوارهبر در سمنان را که قرار بوده ماهواره‌یی به نام ناهید یک را پرتاب کند، تأیید کرد.
روزنامه حکومتی آرمان که این گزارش رویترز را درج کرده، می نویسد، مقام دولتی ایران بدون ارائه اطلاعات بیشتر، علت انفجار را «پاره‌ای از مشکلات فنی» عنوان کرده است و گفته «مهندسان جوان برای برطرف کردن مشکل تلاش می‌کنند».
این رسانه رژیم تکذیب قبلی جهرمی وزیر ارتباطات رژیم را به سخره گرفته و می افزاید: اما جهرمی می‌گوید ناهید ۱ حالش خوب است.
جهرمی وزیر مفتضح شده ارتباطات رژیم به ناگزیر روز شنبه، اعلام کرد: ما اطلاع دقیقی از آن‌چه در سمنان اتفاق افتاده نداریم و بهتر است در این زمینه وزارت دفاع توضیح بدهد.