آمریکا با تحریم‌‌های جدید ظریف و آخوند روحانی را سنگ روی یخ کرد

 

آمریکا، یک روز پس از بازگشت رئیس جمهور این کشور از جی ۷ با دو فقره تحریم جدید، ظریف و روحانی را سنگ روی یخ کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا شبکه های تهیه و تجهیز و پشتیبانی از برنامه های تکثیر موشکی حکومت آخوندی و چندین سازمان نظامی این رژیم را تحریم کرد.
بنابر اطلاعیه وزارت خزانه داری آمریکا، این تحریمها نتیجه تشریک مساعی تنگاتنگ وزارت خزانه داری با اف بی آی بود و عوامل اصلی آنها شامل حامد دهقان و هادی دهقان را هدف قرار داد. آنها از شبکه یی از شرکتهای واسط از جمله یک شرکت پوششی مستقر در هنگ کنگ استفاده کرده اند تا تبادلاتی به ارزش بیش از ده میلیون دلار را برای اشخاص مرتبط با سپاه پاسداران و برنامه موشکی رژیم تسهیل کند.
اطلاعیه وزارت خزانه داری آمریکا می افزاید: شبکه دهقان و شبکه شریعت شامل چندین شرکت پوششی، ماموریت تهیه و تجهیز قطعات و فناوری موشکی رژیم ایران را بعهده داشتند.
حامد دهقان مدیر عامل و رئیس شرکت کاوش نقش محوری در این شبکه تدارک رسانی بازی کرده است. وی همچنین بعنوان مدیر کل و رئیس هیأت مدیره شرکت ابتکار صنعت ایلیا کار کرده است که یک شرکت دیگر در این شبکه است.
مشتریان شرکت ابتکار صنعت ایلیا شامل شرکت صنایع تولید هواپیمای ایران، گروه صنعتی باکری و گروه صنعتی همت هستند که همه آنها لیست گذاری شده اند. اتحادیه اروپا و سازمان ملل نیز این دو گروه صنعتی را لیست گذاری کرده اند.
وزارت خزانه داری آمریکا در ادامه می افزاید: شرکت صنایع سبز در هنگ کنگ خریدار تجهیزات نظامی از تامین کنندگان آمریکایی، محموله های خریداری شده را برای شرکتهایی ارسال می کرده تا در اختیار نهادهای از پیش لیست گذاری شده قرار گیرد.
سیگال مندلکر، معاون وزیر خزانه داری آمریکا برای امور تروریسم و اطلاعات مالی، به دنبال تحریمهای جدید علیه رژیم آخوندی هشدار داد: رژیم ایران تلاش میکند تلاشهایش برای تقویت برنامه تسلیحات کشتار جمعی را مخفی کند ما از دولتها در سراسر جهان میخواهیم کارهای پیچیده ای که رژیم ایران انجام میدهد تا رفتار خود را پنهان کند، زیرنظر داشته باشند و اطمینان حاصل کنند که شرکتها و موسسات مالی در کشورهایشان فعالیتهای تکثیر تسلیحاتی رژیم ایران را تسهیل نکنند. 

در پی آخرین تحریمهای آمریکا، ظریف، وزیر خارجه بورشده و ناامید آخوندها، پس از سوختن بلیط بیاریتز و مذاکره با آمریکا، به نحو تمسخرانگیزی در مالزی، دندان مذاکره‌جویی را کشید و گفت: «ایالات متحده اگر بخواهد مذاکره کند باید به توافق هسته‌ای احترام بگذارد و بلیت بازگشت به برجام را بخرد».
ظریف که با پادرمیانی رئیس‌جمهور فرانسه برای مذاکره به حاشیه اجلاس سران در جی ۷ رفته بود، با لاف در غریبی در چین و مالزی گفت: اگر آمریکا خواهان مذاکره است باید ابتدا به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ احترام بگذارد و متعهد به اجرای آن شود. هرگونه تحول در رفتار ما از توبه آنها آغاز می شود. در رابطه ما با آمریکا، بدون اینکه آمریکا از تحریمها دست بردارد، دچار تحول مثبتی نخواهیم شد.

به‌نظر می‌رسد وزیر خارجه آخوندها که با سر و کله برای مذاکره به بیاریتز دوید، اکنون پس از سرشکستگی و تحریم مضاعف، به ندبه برای توبه‌ کردن آمریکا روی آورده است!.