تاکید وزیر خارجه آمریکا بر تشدید فشار بر رژیم آخوندی

 

به دنبال تحریمهای جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه رژیم آخوندی، وزیر خارجه آمریکا، در یک بیانیه مطبوعاتی، بر تشدید فشار آمریکا بر رژیم آخوندی، از طریق تشدید تحریمها، تآکید کرد.

مایک پمپئو نوشت: وزارت خزانه داری، ۹ نهاد و شخص مستقر در ایران و یک نهاد مستقر در هنگ کنگ را به دلیل حمایت از تلاش‌های رژیم ایران برای تهیه اقلام حساس مربوط به گسترش تسلیحاتی، لیست گذاری کرد. وزیر خارجه آمریکا افزود: اشخاص و نهادهایی که نامگذاری شده اند، به سازمانهایی مانند سازمان صنایع هواپیمایی، که صنعت حمل و نقل هوایی نظامی رژیم ایران را مدیریت می‌کند، و به صنایع الکترونیک، که متعلق به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح این رژیم و پشتیبان سپاه پاسداران و گروه صنایع موشکی رژیم است، مرتبط هستند.
با این اقدام، افراد و اشخاص تحریم شده از دسترسی به نظام مالی ایالات متحده محروم خواهند شد و به صورت آنلاین در فهرست گسترش‌دهندگان سلاحهای کشتار جمعی درج خواهند شد. علاوه بر این، دارائیهای موجودشان در آمریکا منجمد خواهد شد.
وزیر خارجه آمریکا افزود: رژیم ایران به دامن‌زدن به درگیریهای منطقه‌ای، توسعه و تکثیر موشکهای بالستیک، گروگان گرفتن شهروندان خارجی، رفتار وحشیانه با مردم ایران و تأمین مالی تروریسم در مقیاس بی‌سابقه‌ای ادامه می‌دهد. این رژیم، هم‌چنین در حال گسترش فعالیتهای مربوط به غنی‌سازی اورانیوم است. ایالات متحده آمریکا به افزایش فشار روی رژیم ایران ادامه خواهد داد تا این رژیم، رفتارش را تغییر دهد.