چرخشمداری آخوند روحانی پس از ۲۴ ساعت اعلام آمادگی مذاکره با ترامپ

 

حباب رفع تحریم از رژیم ضمن ۲۴ ساعت ترکید و آخوند روحانی چرخشمداری پیشه کرد.

آخوند روحانی یک روز بعد از اینکه خودش را با دهان آب افتاده به مذاکره با ترامپ دعوت کرد، در زیر ضرب ولایت فقیه و حملات رقبای حکومتی اش چرخش مداری پیشه کرد. رئیس جمهور ارتجاع، حرف دیروز خود را عوض کرد و گفت «ما دنبال عکس نیستیم»!. 
آخوند روحانی که برای خودش با سخافت در دستگاه سوم شخص مایه میگذاشت، گفت: این‌که یک کسی بخواهد با حسن روحانی عکس بگیرد این کار امکانپذیر نیست حالا فتوشاپش البته امکانپذیر است ولی واقعی‌اش امکانپذیر نیست!.

تلویزیون رژیم ۵ شهریور ۹۸ -آخوند روحانی: «در رابطه ایران با آمریکا بدون آن که آمریکا از تحریم‌ها دست بردارد و خط بکشد روی این مسیر غلطی که انتخاب کرده ما شاهد هیچ تحول مثبتی نخواهیم بود تحولات مثبت کلیدش در اختیار واشنگتن است. 
پس اولین قدم را بردارید بدون این قدم این قفل باز نخواهد شد قدم آن است که از تحریم برگردید تمام تحریم‌های علیه ملت ایران که غیرقانونی ظالمانه و غلط بوده باید برگردید اگر همه تحریم‌ها را برداشتید. 
ما که مرد مذاکره بودیم و همه دنیا قبول دارند و اهل مذاکره بودیم و هستیم اگر اونها برگشتند به تعهداتشان ما هم کامل به تعهدات‌مان عمل می‌کنیم اگر بر نگشتند ما راه خودمان را ادامه می‌دهیم ما دنبال حل مسائل و مشکلات هستیم از راه معقول اما دنبال عکس نیستیم این‌که یک کسی بخواهد با حسن روحانی عکس بگیرد این کار امکانپذیر نیست حالا فتوشاپش البته امکانپذیر است ولی واقعی‌اش امکانپذیر نیست [خنده] مگر آن که یک روزی از تمام تحریم‌های ظالمانه‌شان دست بردارند».

جواد ظریف نیز همزمان با واگشت روحانی، سقوط آزاد در پیش گرفت و گفت: «دیدار بین روحانی و ترامپ قابل تصور نیست. اما این که در این زمینه مسئولین فرانسوی با مسئولین آمریکایی چه گفتگوهایی داشتند ارتباط پیدا میکنه به خود اونها. ما گفتیم که در سفر من رسماٌ اعلام کردیم که دیدار با مقامات آمریکایی انجام نخواهد شد. همین‌طور گفتیم که دیدار بین رئیس جمهور ایران و آقای ترامپ قابل تصور نیست تا زمانی که آمریکا به جمع پنج بعلاوه یک بپیونده و برجام رو اجرا کنه که در آن زمان هم گفتگو دوجانبه‌ای نخواهیم داشت».
ظریف تصریح کرد: متاسفانه اروپایی ها برای اینکه اقدامات و تعهدات خودشان را انجام دهند نیاز به برخی مجوزها از طرف آمریکا نیاز دارند که از نظر ما این، شرایط خوبی را برای آینده روابط بین الملل نشان نمی دهد.