بیانیه کمیته شهرداران فرانسوی: گفتگو با رژیم ایران بی‌فایده است

 

بیانیه کمیته شهرداران فرانسوی برای یک ایران دموکراتیک پاریس ۲۱ اوت ۲۰۱۹-۴۰ سال گذشته روشن ساخته که گفتگو با رژیم ایران بی فایده است.

پیام ما روشن است:
به ظریف در فرانسه خوشامد نمی گوییم
و هر سفر مقامات رژیم ایران به فرانسه باید لغو شود

ظریف شخصا درگیر پروژه بمبگذاری نافرجام
در گردهمایی ویلپنت در تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۱۸ بود

ظریف رئیس دیپلمات دستگیرشده رژیم ایران است
که قصد داشت در ویلپنت انفجار ایجاد کند
در طول سال گذشته یک سفیر و چهار دیپلمات رژیم ایران
به دلیل دست داشتن در فعالیت های تروریستی
با بهره گیری از مصونیت دیپلماتیک که تحت نظارت شخص ظریف بودند
از کشورهای مختلف اروپا اخراج شده اند

ما متوجه شدیم که دولت فرانسه قبول کرده که محمد جواد ظریف وزیر خارجه رژیم ایران را که شخصا درگیر پروژه بمبگذاری نافرجام در گردهمایی در ویلپنت در تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۱۸ بود، بپذیرد.
اعضای "کمیته شهرداران فرانسه برای یک ایران دموکراتیک" که از مقاومت ایران حمایت می کنند، در آن روز در گردهمایی ویلپینت حضور داشتند و در کنار بسیاری از منتخبین قرار داشتند، ما می توانستیم جزء قربانیان چنین " کشتار" ی باشیم.
ما به عنوان "کمیته شهرداران فرانسه برای یک ایران دموکراتیک اخبار و وقایع این کشور را از نزدیک دنبال می کنیم. اقداماتی که دولت فرانسه پس از آشکار شدن نقش رژیم ایران در این حمله انجام داده، در سطح جنایتی که برنامه ریزی شده بود، نیست. بی عملی دولت فرانسه علیه رژیم ایران در این مورد برای ما کاملاً غیرقابل درک است.
فراموش نمیکنیم که ظریف رئیس کل سفارتخانه های رژیم ایران در جهان است و رئیس دیپلمات دستگیرشده رژیم ایران است که بخاطر قراردادن بمب در اختیار تروریستها هم اکنون در زندان است، چراکه قصد داشت در ویلپنت انفجار ایجاد کند. در طول سال گذشته یک سفیر و چهار دیپلمات رژیم ایران به دلیل دست داشتن در فعالیت های تروریستی با بهره گیری از مصونیت دیپلماتیک که تحت نظارت شخص ظریف بودند، از کشورهای مختلف اروپا اخراج شده اند.
در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران، سازمان عفو بین الملل سال ۲۰۱۸ را در ایران "سال شرم" نامگذاری کرده است. عفو بین الملل از "سرکوب وحشتناک مخالفان با دستگیری بیش از ۷۰۰۰ نفر" ابراز نگرانی کرده است.
هیومن رایتس واچ، گزارش جدیدی را در روز جمعه ۹ اوت ۲۰۱۹ منتشر کرد که نشان می دهد رژیم ایران از زمان تصدی حسن روحانی حداقل ۳۸۰۰ نفر را اعدام کرده است. در این اعدام ها، ۳۸ نوجوان، ۹۳ زن، ۹۱ زندانی سیاسی و ۲۱۹ نفر در زندان به دار آویخته شدند. در این گزارش اشاره شده است که از روز اول، رژیم ایران حکومت خود را بر پایه های سرکوب داخلی و صدور تروریسم و یک ذهنیت دینی ارتجاعی سوار شده است.
فرانسه کشورحقوق بشر، در برابر نقض گسترده و جدی حقوق بشر توسط آخوندها نمی تواند بی تفاوت یا همدست باشد. باند حاکم در تهران، علی رغم شعارهای جنگ طلبانه، از نظر اقتصادی بسیار وضعش خراب است. سیاست مماشات سالهای اخیر و توهمات در قبال هژمونی رهبر معنوی ایران شکست سختی خورد. 
تعهدات بین المللی فرانسه برای صلح و امنیت و اصول جمهوریخواهانه ما باید ما را به محکوم کردن "واقعیت وحشیانه دیکتاتوری آخوندها" در ایران سوق دهد.
ما فریب نمیخوریم. تاریخچه ۴۰ سال گذشته این را روشن ساخته است که گفتگو با این رژیم بی فایده است. و منجر به متوقف کردن توطئه های تروریستی این رژیم از جمله طراحی انفجار در ویلپینت نشده است. کما اینکه این گفتگوها مانع حمله رژیم به سوریه، لبنان، یمن و جاهای دیگر نشده است. همچنانکه مانع سرکوب یا اعدام مردم در ایران نشده است و قطعاً آنچیزی که به برجام برمیگردد، به نتیجه نخواهد رسید.
بنابراین پیام ما روشن است: ما به ظریف در فرانسه خوشامد نمی گوییم و هر سفر این فرد و سایر مقامات رژیم فعلی ایران به فرانسه باید لغو شود.
ژان فرانسوا لوگاره
شهردار منطقه یک پاریس
کمیته شهرداران فرانسه برای یک ایران دموکراتیک

شهرداری منطقه یک پاریس روز گذشته با نصب یک پلاکارد ضمن ابراز انزجار از حضور جواد ظریف وزیر خارجه دیکتاتوری تروریستی آخوندها در پاریس اعلام کرد: ظریف وزیر خارجه آخوندها پرنسیبهای ما را خدشه دار می کند. به او خوش آمد گفته نمی شود.

 


سخنرانیها در تظاهرات ایرانیان آزاده در پاریس
نادر نوری
اینجا ما در میدان حقوق بشر ایستاده‌ایم حدود هشتاد سال پیش، اعلامیه جهانی حقوق بشر در این محل مورد بحث قرار گرفت و امضا شد، در همین ساختمان.
چطور میشود قبول کرد که این شخص که فقط ولی فقیه (خامنه‌ای) را نمایندگی میکند،که فقط قاسم سلیمانی جنایتکار را نمایندگی میکند،
کسی که پیوسته سیاستهایش و جنایتهایش را توجیه کرده است،(در اینجا) پذیرفته میشود؟ برای چه کاری؟

حمید رضا طاهرزاده
فریاد میزنیم که این رژیم جنایتکارظریف و همه دست اندرکارانی که سالهای سال است دستشان در خون مردم ایرانه و امروز
درخاک فرانسه هستند و متاسفانه متاسفانه در الیزه که خانه مردم فرانسه هست برروی فرشی از خون مردم ایران وارد الیزه میشه ما با صدای بلند فریاد میزنیم و حضور او را در اینجا محکوم می کنیم محکوم میکنیم این جنایتکار رو .ظریف باید اخراج شود بسرعت از این مملکت باید اخراج شود. بس است آقایان اصحاب مماشات بس است دست بردارید این جنایتکاران نمایندگان مردم ایران نیستند. نمایندگان مردم ایران در سازمان مجاهدین درشورای ملی مقاومت در این مقاومت و در میان شما هستند.

لیلا افشار
ظریف سخنگوی رژیمی است که فقط در دوران آخرین رئیس جمهورش یعنی روحانی، ۳۷۰۰ نفر اعدام شده اند. ظریف نماینده رژیمی است که میلیاردها دلار سرمایه های مردم ایران رو صرف پروژه های اتمی و موشکی کرده و همزمان اکثریت مردم ایران رو به زیر خط فقر و نابودی کشانده. ظریف وزیر خارجه رژیمی است که اکنون از فرط ذلت کارش به راهزنی دریایی کشیده و هر روز نیروهای نیابتی اون در گوشه و کنار
دنیا فاجعه می آفرینند بالاترین افتخار ظریف همنشینی با جنایتکارانی همچون حسن نصرالله بشار اسد و قاسم سلیمانی است. حضور ظریف در فرانسه نقض ارزشهایی است که فرانسه آنها را نمایندگی می کند ظریف باید همچون خامنه ای و روحانی و دیگر سران رژیم بخاطر مشارکت در ترویج جنایت علیه بشریت و نسل کشی در برابر قانون و عدالت قرار بگیرد نقش او و وزارت خارجه مطبوعش در دفاع و توجیه جنایات رژیم و طراحی توطئه های تروریستی در خارج از ایران امر شناخته شده و واضحی است ما مماشات با دیکتاتوری ضدبشری ایران را خیانت به ملت ایران می دانیم. ما مقامات فرانسوی را فرامی خوانیم بجای دست دادن با قاتلان فرزندان ایران در کنار مردم و مقاومت ایران قرار بگیرند.
حرف آخر اینکه با اطمینان و یقین می گوییم دیکتاتوری ولایت فقیه و پابگور فرسوده و ناتوان و آماده برای دریافت ضربه نهایی از مردم و مقاومت ایران می گوییم می جنگیم، می جنگیم ایران رو پس می گیریم.

سنابرق زاهدی
وزیر خارجه دیپلمات آخوندها اونهم در کشور سوئد اعلام میکنه که کسانیکه تظاهرات کردند رو باید زنده زنده خورد، پس بنابراین یکبار دیگه تکرار میکنیم: جواد ظریف جانیه ـ دشمن ایرانیه
نماینده دزدی نمایندگی سرکوب، قتل عام نه فقط در داخل ایران، بلکه در تمام کشورهای منطقه هست همه خلقهای محروم مردم منطقه خلق سوریه خلق یمن خلق لبنان خلق عراق همه اینها قربانیان جنایات رژیم آخوندی هستند، چرا به خواست همین ایرانیانی که همین حقیقت را نمایندگی میکنند چرا احترام نمی گذارید، چرا این جنایتکاررو می پذیرید.

مهدی سامع
راستی اگر سیاستمداران اروپا براساس معیار تجارت با خون می خواهند ننگ مماشات با رژیم تروریستی و استبدادی حاکم برایران را در پرونده خود ثبت کنند همچنان که در گذشته چنین کردندچرا بطور مستقیم با قاسم سلیمانی که درحقیقت وزیرخارجه واقعی جمهوری اسلامی است وارد گفتگو نمی شوند؟.
ماو مردم ایران هرگونه سازش و امتیاز دهی به جواد ظریف را معادل مشارکت با قاسم سلیمانی و مشارکت در سرکوب، صدور تروریسم و توسعه ارتجاع و بنیاد گرایی می دانیم. مسئله کسب آزادی و مبارزه برای رهایی از استبداد مذهبی اصل و وظیفه مردم انقلابی و زنان و مردان آزادیخواه ایرانی است تنها خواست و انتظار ما از دولتهای غربی و در اینجا از دولت فرانسه این است که بر اساس پرنسیبهای اعلام شده خود وبه خاطر پایبندی به میثاقها و عهدنامه های حقوق بشر به استبداد مذهبی حاکم بر ایران یاری نرسانده و با آن مماشات نکنند ابزار های سرکوب و سانسور را در اختیار حاکمان ستمگر ایران قرار ندهند و حق مردم ایران برای تعیین سرنوشت خود و سرنگونی استبداد مذهبی و استقرار یک نظام دموکراتیک،کثرت گرا،عرفی و طرفدار عدالت را به رسمیت بشناسند. سپاسگزارم که به من گوش کردید.

احمد خطاب از چهره های اپوزیسیون سوریه
دستی که این فاجعه را تولید کرده است: رژیم دیکتاتوری است،‌ رژیم اسد. این دست است.
و مغز و حمایت مادی و حمایت سیاسی و حمایت نظامی: رژیم آیت‌الله‌ها است،‌ رژیم خمینی و رژیم روحانی
من اطمینان دارم، به همین روشنی که شما را می‌بینم هر دو دیکتاتوری سقوط خواهند کرد
به زودی انشاالله
و مردم ایران و مردم سوریه و سایر خلق‌های منطقه علامت پیروزی را بلند خواهند کرد
و السلام علیکم
اصغر ادیبی
تا آنجا که به ما بر میگرده ما ۴۰ سال سابقه ایستادگی داریم درمقابل سیاستی که دولت فرانسه در نزدیکی با جنایتکارهای آخوندهای جنایتکار در پیش گرفته بهایش را ماپرداختیم همه شما این سابقه در خاطرتان هست و مردم فرانسه هم هست.
قسم خوردیم به خون شهدا به اراده دلاورانی که در آلبانی امروز می جنگند ... ما این راه را تا به آخر ادامه خواهیم داد ما منتظر دریافت اجازه شما و نتایج سیاستهای کثیف شما نخواهیم ماند این را مطمئن باشیدو این را بدانید که در فردای آزادی ایران مردم ایران مقاومت ایران این همدستی با جنایتکاران و .. شما را فراموش نخواهد کرد.
زیرنویس: اعتراض هموطنان و یاران اشرف نشان علیه حضور ظریف در فرانسه ـ پاریس ۱ شهریور ۹۸

 

تلویزیون رویتر روز ۲۳ اوت، گزارشی از تظاهرات هموطنان آزاده و اشرف نشانها در پاریس در میدان تروکادرو علیه حضور جواد ظریف وزیر خارجه رژیم رکوردار اعدام در جهان مخابره کرد.

یورو نیوز ۲۳ اوت ۲۰۱۹ نیز صحنه هایی از تظاهرات ایرانیان آزاده در میدان حقوق بشر پاریس و شعارهای آنان علیه وزیر خارجه رژیم رکوردار اعدام و بزرگترین حامی تروریسم در جهان را منعکس کرد.

ام اس ان نیوز نیز با پخش صحنه هایی از تظاهرات ایرانیان آزاده در میدان تروکادرو در پاریس گفت:
پاریس شاهد اعتراضات در آستانه دیدار ظریف وزیرخارجه رژیم ایران و ماکرون بود.
تظاهرکنندگان روز جمعه در پاریس تجمع کردند تا از ماکرون رییس جمهور فرانسه بخواهند ملاقاتش با ظریف را لغو نماید.