فضیحت فساد در ولایت خامنه ای، فرار متهم شماره یک پرونده فساد بانک مرکزی

 

در یک فضیحت دیگر از فساد حکومتی، سالار آقاخانی متهم شماره یک پرونده فساد بانک مرکزی رژیم که باصطلاح تحت محاکمه بود، توانست فرار کند.

رسانه‌های حکومتی نوشتند: فرار سالار آقاخانی، متهم ردیف اول پرونده مدیران سابق بانک مرکزی تأیید شد،
سالار آقاخانی که کیفرخواستش به همراه پرونده عراقچی و سیف رئیس کل قبلی بانک مرکزی به دادگاه رفته، متواری است.
سالار آقاخانی عامل بانک مرکزی در توزیع ارز در پرونده فساد مالی عراقچی معاون پیشین بانک مرکزی نیز متهم بوده و اتهامات او عبارتند از: «قاچاق عمده ارز به میزان ۱۵۹ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار و ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو و دو پرداخت رشوه به میزان ۱۱۸ هزار دلار». 
در جریان کشاکشهای درونی رژیم و انتشار خبرهایی درباره فساد و دزدی سرکردگان قضائیه رژیم از جمله اکبر طبری معاون آخوند صادق لاریجانی که همراه وی به مجمع تشخیص مصلحت منتقل گردید، روزنامه حکومتی جهان صنعت نوشت: این روزها بروز فساد‌های مختلف، وفور قضات فاسد و نهایتا برکناری و دستگیری طبری از معاونین دستگاه قبلی قضا مردم را نگران کرده است‌. طبری در طول سال‌های ریاست آملی‌لاریجانی بر دستگاه قضا، مدتی به عنوان مدیر کل امور مالی قوه قضاییه و معاون اجرایی حوزه ریاست حضور داشت...

روزنامه همدلی از باند روحانی نیز نوشت: خبر دستگیری اکبر طبری هم در ابتدا تکذیب شد اما بعدتر تایید شد... شایعه بازداشت و بازجویی از سردبیر خبرگزاری «میزان» وابسته به قوه قضائیه که بی‌ارتباط به دادستان سابق تهران نیست، این ادعا تاییدنشده، اما گویا وی مفسده‌هایی را با نام عموی پرنفوذش انجام داده است.
این منبع افزود: در یک خبر حیرت‌آور دیگر، نام پسر یکی از اعضای ارشد قضائی به همراه پسرخاله خود به میان آمده که درگیر پرونده فساد موسوم به پرونده بانک سرمایه است.

در همین حال رسانه‌های حکومتی از برملاشدن شماری دیگری از فسادهای کلان حکومتی خبر دادند و از جمله خبرگزاری حکومتی ایسنا اعلام کرد علاوه بر دستگیری شماری از مدیران شرکت خودروسازی سایپا، مدیرعامل این شرکت نیز ممنوع‌الخروج شده است.

یک عضو مجلس ارتجاع درباره ابعاد دزدیهای کلان در این شرکت دولتی در تلویزیون آخوندی گفت: «مدیرعامل محترم سایپا و ایران‌خودرو وقتی به شما مجوز میدهند که ۱۸۸هزار پیش فروش داشته باشید چرا در آن موقع اون سال خاص یک میلیون ۱۸۸هزار پیش‌فروش می‌کنید. این پول کجا میره، شما به چه مجوزی توی کشورهای مختلف سرمایه‌گذاری کردید در سال ۹۶ توی کشورهای خارجی. با سرمایه‌های مردم رفتید اونجا سرمایه‌گذاری کردید؟ به چه عنوان...یک باره ده تا ۱۲ میلیون تومان افزایش خودرو اعلام کردند. بعد برخورد شد. ما توی مجلس ورود کردیم گفتند آقا اشتباه شده اشتباه توی کجا شده گیر در سیستم بوده. چرا سیستم قیمتها رو پایین نمیاره، سیستم قیمتها رو بالا میبره».