نیویورک تایمز:‌ تدابیر رژیم آخوندی جهت دور زدن تحریم نفتی

 

نیویورک تایمز نوشت: رژیم برای تشویق خریداران نفت را هر بشکه ۴ دلار ارزانتر از قیمت بازار می فروشد.

این روزنامه می افزاید تجار و متخصصین نفتی میگویند رژیم ایران طیفی از تدابیر را جهت دور زدن تحریم‌ها اتخاذ کرده، منجمله خاموش کردن جی.پی.اس، انتقال نفت از کشتی به کشتی در آبهای بین‌المللی، مخلوط کردن نفت خود با نفت عراق که در بندر بصره بارگیری شده، و دستکاری در اسناد محموله کشتی‌ها، تا مبدأ نفت را غیر از ایران ذکر کند.
هزاران واسط آزاد که معاملات نفتی را بین خریداران و وزارت نفت ترتیب می‌دادند اکنون با تعداد انگشت‌شمار تجار تایید شده جایگزین شده‌اند و آنها به ۴ مقام ارشد بازنشسته وزارت نفت که بازار را بر اساس منطقه بین خود تقسیم کرده‌اند، گزارش میدهند. رستم قاسمی، یک وزیرنفت سابق و فرمانده سپاه پاسداران صادرات نفت به سوریه را در دست دارد و ۳ تن دیگر چین، هند و اروپا را بدست گرفته‌اند...

نیویورک تایمز می نویسد: به تجار دستور داده شد که قیمت، کشتیرانی یا پرداخت را با مشتریان احتمالی مورد گفتگو قرار ندهند. کار اصلی آنها مشخص کردن این است که آیا خریداران احتمالی واقعی هستند یا نه و بعد پیشنهاد معامله را به یکی از ۴ مقام ارشد ارسال کنند. برای تشویق خریداران، رژیم ایران نفت خود را ۴ دلار در هر بشکه ارزانتر از قیمت بازار می‌فروشد. رژیم ۱۰% پیش پرداخت می‌گیرد و قبل از اینکه نفت در بنادر مقصد تخلیه شود پول کامل را دریافت می‌کند.
فاز پرداخت مخفی‌ترین بخش کار است. حساب‌های بانکی در خارج تنها برای واریز و انتقال پول طی چند ساعت باز و بسته می‌شوند. در حالیکه این تبادلات در جریان است، تجار و خریداران در یک میهمانخانه متعلق به وزارت نفت تحت مراقبت قرار می گیرند، معامله که تکمیل شد، آنها آزادند که بروند.