واشنگتن تایمز:‌ بیش از ۳۵۰ شخصیت از ۴۷کشور برای شرکت در گردهمایی «ایران آزاد» در اشرف ۳ از راه رسیدند

 

واشنگتن تایمز:‌ اشرف ۳ آلبانی ـ گردهمایی بزرگترین گروه اپوزیسیون ایران روز شنبه با موجی از ستایش و شور وشوق رهبران سیاسی از چپ و راست و از نزدیک به ۵۰ کشور مختلف همراه بود که این گروه و اهداف آنرا می ستودند.

اشرف سوم تا ۳۰ ماه پیش زمین مزروعی بود و هنوز جدیدتر از آن است که در برنامه نقشه ظاهر شود. ....
سیمان های برخی از ستون های پرچم ها در اطراف پایگاه در حال خشک شدن بودند و کارگران هنوز مشغول نقاشی نرده های پل بودند که بیش از ۳۵۰ شخصیت از ۴۷کشور از راه رسیدند.
این گردهمایی، پانزدهمین مراسم «ایران آزاد» سازمان مجاهدین بود اما اولین بار بود که در خانه جدید مجاهدین در آلبانی برگزار می شد. پاریس میزبان این مراسم بین ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۸ بود.
دو موضوع اصلی که در اکثر سخنان سخنرانان روز شنبه مشترک بود ستایش از مجاهدین بخاطر ساختن اشرف ۳ و سازماندهی این مراسم و نیز شوق دیدن سرنگونی رژیم ایران بود.
در مورد آخر، که هدف اصلی مجاهدین بوده، آنها رسماً بدنبال این هستند که بعد از سرنگونی رژیم ایران، انتخاباتی آزاد برپا کنند و حاکمیتی مبتنی بر جدایی دین و دولت تأسیس کنند.
مریم رجوی چهره مراسم روز شنبه بود. سخنان او مرتباً با شعارهای بلند ایران، مریم، آزادی و از اشرف تا تهران می جنگیم تا پایان، قطع می شد.
خانم مریم رجوی در سخنانش گفت: آخوندها روی بی‌عملی و تحمل جامعة بین‌المللی حساب باز کرده‌اند و روی این که عملیات تروریستی و جنگ‌افروزی در کشورهای منطقه، دست کم تا انتخابات آمریکا چندان قیمتی برای آنها نخواهد داشت. می‌گویند: ۱۶ ماه دیگر صبر می‌کنیم، شاید آمریکا رئیس جمهور دیگری داشته باشد و بتوان با او دوباره به همان «اَبـر امتیازات» در توافق اتمی دست یافت!
او تاکید کرد که این استراتژی با توجه به تلاشهای مجاهدین خلق شکست خواهد خورد: خانم رجوی گفت ”ما هرگز از مبارزه مان دست بر نخواهیم داشت.“

شهردار سابق نیویورک رودی جولیانی، در اکثر برنامه های مجاهدین خلق در پاریس شرکت کرده است. وی گفت که احساس ”نوعی خوشبینی در اشرف سه میکند که در پاریس نداشت.“ جولیانی گفت که حمایت از مجاهدین باید یک نتیجه گیری ساده برای همه در سراسر دنیا داشته باشد. آقای جولیانی گفت، ”این یک انتخاب بین عزل یک دیکتاتور با یک دیکتاتوری بدتر نیست.. این انتخابی بین یکی از بدترین حامیان تروریسم در دنیا یعنی رژیم کنونی ایران و مجاهدین خلق است که آمادگی دارد که به جای آن بیاید.“

سناتور جوزف لیبرمن، کاندیدای معاون رئیس جمهور ‌آمریکا در سال ۲۰۰۰ با این موافق بود، آقای لیبرمن گفت: ”شما نه فقط یک آلترناتیو برای آخوندهای ایران را نمایندگی میکنید بلکه شما آلترناتیو درست را نمایندگی میکنید.“
اشرف سه دارای یک موزه است که حزئیاتی از شکنجه ها و شهادت مجاهدین را در تاریخچه سازمان نشان میدهد. در مبارزه با رژیم حاکم بیش از ۱۲۰ هزار تن به شهادت رسیده اند .
اشرف سه که اولین خانه مجاهدین در خارج خاورمیانه است در آلبانی ساخته شد ...
سرعت ساخت این شهر به شدت حفاظت شده که با پارکها، سالنهای کنفرانس، مراکز خرید، و دیگر بناها تکمیل شده جولیانی از نیویورک را شگفت زده کرد. آقای جولیانی گفت، ”تمام این شهر در کمتر از دو سال ساخته شد. اگر شما تلاش میکردید که این کار را در نیویورک انجام دهید ۱۵ سال وقت میگرفت ....