نیتان سیلز: رژیم ایران بزرگترین حامی تروریزم در دنیاست

 

نیتان سیلز، هماهنگ کننده مقابله با تروریسم در وزارت خارجه آمریکا در سخنرانی خود در جلسه بنیاد ویلسون و بنیاد دفاع از دمکراسیها در واشینگتن، گفت رژیم آخوندی بزرگترین حامی تروریسم درجهان است.

وی افزود: آمریکا سپاه پاسداران را به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی لیست گذاری کرده است، چرا که سپاه پاسداران نه فقط تروریسم را تأمین مالی و ترویج میکند بلکه فعالانه دست اندرکار تروریسم بعنوان ابزار حکومت داری است.
نیتان سیلز در این سخنرانی گفت: وزیر پمپئو اخیرا تأکید کرد که رژیم ایران بزرگترین حکومت حامی تروریسم در دنیا است. این مسأله در سال ۱۹۹۴ ( هنگام حمله به آمیا) صدق میکرد و الان هم صدق میکند. سران رژیم ایران حمله به آمیا را تأیید کردند. سپاه پاسداران پول این کار و پشتیبانی لجستیک را فراهم کرد. و حزب الله، لبنان این عملیات را به اجرا گذاشت.

۲۵ سال بعد، همچنان شش حکم جلب بین المللی وجود دارد. هشدارهای قرمز اینترپل هم باقی است. این احکام و هشدارها برای دستگیری اعضای حزب الله و چند مقام ارشد رژیم ایران است. شامل احمد وحیدی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران و وزیر دفاع سابق. محسن رضایی، فرمانده سابق سپاه پاسداران. و علی فلاحیان وزیر اطلاعات سابق رژیم ایران. همچنین حکم جلب برای محسن ربانی و احمد اصغری که در سفارت رژیم در بوئنوس آیرس کار میکردند، نیز وجود دارد.

هماهنگ کننده ضد تروریسم در وزارت خارجه آمریکا با اشاره به تحقیقات ۱۱ ساله قاضی شهید آلبرتو نیسمن در این پرونده گفت:‌ ربع قرن از بمبگذاری آمیا گذشته است، ولی تهدیدات رژیم ایران، سپاه پاسداران و حزب الله هنوز از بین نرفته است. رژیم تهران همچنان صدها میلیون دلار برای تروریستها در سراسر دنیا فراهم میکند. این رژیم فقط برای حزب الله هر سال حدود ۷۰۰ میلیون دلار تأمین کرده است. آنهم به رغم آشفتگی موجود در اقتصاد ایران. این رژیم بسیاری از مردم ایران را به فقر کشانده است. آنچه رژیم ایران به آن ارجحیت میدهد، بمب برای صدور تروریسم است.
نیتان سیلز افزود: رژیم ایران با کمک حزب الله لبنان، تروریسم را در سراسر جهان گسترش میدهد. از حملات به تأسیسات دیپلماتیک امریکا در عراق، تا توطئه تروریستی در کشورهای آفریقا مانند کنیا و نیجریه، از توطئه هایی علیه کشورهای خلیج فارس تا طراحی بمبگذاری و سوء قصد در قلب اروپا، هیچ جایی از دستان اهریمنی رژیم ایران امنیت ندارد.

هماهنگ کننده مقابله با تروریسم در وزارت خارجه امریکا افزود: در ماه آوریل مایک پمپئو گام بی سابقه ای برداشت و سپاه پاسداران را در فهرست سازمانهای تروریستی خارجی قرار داد این اولین بار بود که آمریکا بخشی از دولت را بعنوان یک سازمان تروریستی خارجی لیست گذاری کرد. دولت آمریکا هم اکنون رسما بر این واقعیت صحه میگذارد که سپاه پاسداران نه فقط تروریسم را تأمین مالی و ترویج میکند بلکه فعالانه دست اندرکار تروریسم بعنوان ابزار حکومت داری است.