کنفرانس بین‌المللی در اشرف۳ - سیاست در قبال ایران و یک آلترناتیو معتبر

 

 

در آغاز گردهمایی‌های سالانه مقاومت ایران، روز پنجشنبه ۲۰ تیرماه یک کنفرانس بین‌المللی با شرکت شهردار رودی جولیانی و شماری از شخصیت‌های برجستة سیاسی و بین‌المللی و پارلمانترها و کارشناسان از کشورهای مختلف در اشرف۳ آغاز به کار کرد.

در این کنفرانس که تحت عنوان «سیاست در قبال ایران و یک آلترناتیو معتبر» برگزار شد، شخصیت‌های حاضر، سیاست درست در قبال دیکتاتوری آخوندی و مهم‌ترین مسائل سیاسی و استراتژیکی مربوط به ایران را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
سخنرانان هم‌چنین به بررسی جایگاه و ویژگیهای یک آلترناتیو دموکراتیک برای رژیم آخوندی پرداختند.
سفیر لینکلن بلومفیلد مدیریت کنفرانس را بر عهده داشت. جان برد وزیر خارجه قبلی کانادا، سفیر رابرت جوزف معاون پیشین وزارت‌خارجه آمریکا، ارتشبد جیمز کانوی، سناتور رابرت توریسلی و ایوان ساشا شیهان Sheehan مدیر اجرایی دانشکده امور بین‌المللی دانشگاه بالتیمور سخنرانان این کنفرانس بودند.
شخصیت‌های شرکت‌کننده در این کنفرانس با بررسی جنگ افروزیهای رژیم آخوندی، استمرار اقدامات تروریستی و ادامه دادن به ماجراجوییهای اتمی، جامعة جهانی را به اتخاذ سیاستی قاطع علیه این رژیم فراخواندند.

شهردار جولیانی در کنفرانس بین‌المللی در اشرف۳ با اشاره به توطئه‌های تروریستی رژیم علیه مقاومت ایران، تأکید کرد: به‌نظرم این رژیم ناامید شده است... توطئه‌های بمب‌گذاری در آلبانی و فرانسه و اقداماتی که در آمریکا (علیه مقاومت انجام دادند) نشان می‌دهد این رژیم دیگر حتی رژیمی نیست که هوشمندانه بیندیشد.
وی هم‌چنین گفت: چند سال پیش وقتی که تحریمها داشت اثر می کرد آمریکا وارد آن معامله شد و به رژیم ایران فرصت دادیم... اعتراضاتی که اکنون در ایران صورت می‌گیرد نشان می‌دهد که وضعیت از چه قرار است....
من فکر میکنم ایده مذاکره با رژیم ایران در مورد مسائل اتمی ایده بدی بود. ما باید روشن می‌کردیم که رژیم ایران نمی‌تواند سلاح اتمی داشته باشد. خارج شدن آمریکا از آن توافق مؤثر بوده است. تحریمها مؤثر بوده‌اند. وزارت خزانه‌داری آمریکا در اعمال این تحریمها تاکنون بسیار جدی عمل کرده است. ترامپ کاری را کرد که اوباما نکرده بود.

رودی جولیانی اضافه کرد: اکنون باید روی این متمرکز بشویم که اروپا نیز همان کار را انجام دهد... باید تحریمها را افزایش بدهیم و اروپاییها را با خود همراه کنیم. باید کاری کنیم که مردم آمریکا بدانند آلترناتیوی برای این رژیم وجود دارد. ما باید مردم آمریکا را با مجاهدین آشنا کنیم.
جان برد وزیر خارجه پیشین کانادا در سخنان خود در این کنفرانس گفت: ایده گفتگو با رژیم ایران بسیار ساده‌لوحانه بود. هرگز نباید فراموش کنیم که سوابق این رژیم چه بوده است.
جان برد اضافه کرد: سران رژیم ایران می‌دانند که باید پاسخگوی اعمالشان باشند. در مورد جنایاتی از قبیل قتل عام سال۶۷. آنها می‌دانند که جایی برای گریز از این پاسخگویی ندارند. مردم ایران با منابع سرشار این کشور و مردم تحصیل‌کرده آن توان این‌را دارند که یکی از کشورهای پیشرو در جهان باشند و ما باید از این آینده برای مردم ایران حمایت کنیم.
سناتور توریسلی بر لزوم اتخاذ سیاستی قاطع و یکپارچه در قبال رژیم تأکید کرد و خطاب به مجاهدان اشرفی گفت: من به شما و کار باور نکردنی که در اینجا صورت داده اید، بسیار افتخار می کنم.
سناتور توریسلی افزود: پیام ما به دنیا این است که یک آلترناتیو (معتبر) در برابر (رژیم) ایران وجود دارد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: رژیم ایران به خودی خود تغییر نخواهد کرد. جنبشی که با این رژیم مقابله می‌کند به این متهم می‌شود که جنگ طلب است. این ادعای شکست خورده‌یی است. واقعیت این است که چهل سال است یک جنگ در جریان است. جنگ میان این رژیم با مردم ایران. همه ما خواهان برقراری یک ایران آزاد هستیم. چند نسل از مردم ایران در حال جنگ برای آزادی هستند.
سفیر رابرت جوزف در سخنان خود گفت: از این که بار دیگر در اشرف۳ هستم بسیار خوشحالم. تغییرات زیادی از پائیز گذشته که من اینجا بودم صورت گرفته است. اما چیزی که تغییر نکرده روحیه عالی مجاهدین است.
سفیر جوزف در مورد سیاست در قبال رژیم آخوندی گفت: رژیم ایران در هر زمانی که بخواهد می تواند در برجام تقلب کند. این یکی از ضعفهای برجام بود. ضعف دیگر برجام این بود که به مسئله موشکی نپرداخت. این معامله همچنین به تروریسم رژیم ایران و سیاستهای مهاجمانه آن در منطقه از یمن تا عراق و سوریه نپرداخت.
وزیر خارجه آمریکا ۱۲ ماده را که رژیم ایران باید به آنها گردن بگذارد، روی میز گذاشت. ولی برای ما بسیار روشن بود که این رژیم هیچ تغییری را که به پاسخگویی به این ۱۲ماده برگردد نمی‌تواند انجام بدهد.
مسأله آزادی مردم ایران است. مقاومت ایران آلترناتیو معتبر این رژیم حاکم است که ادعای مذهب می کند اما یک فاشیسم را حاکم کرده است.
رابرت جوزف هم‌چنین تأکید کرد: شکی ندارم که رژیم ایران سقوط خواهد کرد. اما اگر ما سیاست درست را در قبال این رژیم اتخاذ نکنیم، این رژیم می تواند عمر خودش را طولانی‌تر کند و رنج مردم ایران را افزایش دهد.
بنابراین باید جلو این احتمال و این شق را بگیریم. به‌همین دلیل باید جلو سیاست مماشات با این رژیم را بگیریم.
ما باید تمرکز کنیم و این را افشا کنیم که این رژیم، رژیمی فاسد و ناتوان است. فقط به پیامدهای سیلی که جاری شد نگاه کنید.
ژنرال کانوی در سخنان خود گفت: به‌نظر من سیاست درست سیاستی است که رژیم ایران را هر چه سریع‌تر به پایان خودش نزدیک کند. سیاست غلط سیاستی است که عمر رژیم حاکم بر ایران را افزایش دهد. سیاست مماشات به‌همین دلیل سیاست غلطی بود و سیاست فشار حداکثری به همین دلیل سیاست درستی است.
ژنرال کانوی افزود: یک مؤلفه دیگر سیاست درست در قبال رژیم ایران قاطعیت و قدرت است. اگر قدرت و قاطعیت نشان دهید رژیم ایران عقب می‌نشیند. به‌نظر من بخش دیگر از یک سیاست درست این است که نقض حقوق بشر در ایران و کشتار مردم ایران را محکوم کنیم. ما در این زمینه اقدامات کافی به‌عمل نیاورده‌ایم. در برجام به رژیم ایران اجازه غنی‌سازی و اجازه کار در پروژه موشکی داده شد.

سفیر بلومفیلد گفت: ما می‌دانیم بازی (رژیم ایران) از چه قرار است. سال گذشته وقتی طرح تروریستی رژیم برای بمب‌گذاری در گردهمایی مقاومت ایران شکست خورد، جواد ظریف گفت این چگونه می‌تواند کار ما باشد. ما در حال مذاکره در مورد برجام در اروپا هستیم. چند هفته پیش وقتی با مین چسبنده به نفتکش ژاپنی حمله شد؛ ظریف گفت این چگونه می‌تواند کار ما باشد. ما در حال مذاکره با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن هستیم. بنابراین ما می دانیم بازی این رژیم از چه قرار است.
پروفسور ساشا شیهان در قسمتی از سخنانش، گفت: رژیم ایران از حقیقت در وحشت است. بنابراین افشای واقعیت‌ها در مورد این رژیم اقدامی علیه آن است. انتشار این حقیقت که یک آلترناتیو معتبر وجود دارد همین اثر را دارد. من در آمریکا و سایر کشورها در مورد این اپوزیسیون بسیار صحبت کرده‌ام. اما حتی یک بار به من گفته نشد که چه بگویم. این نشان می‌دهد که این اپوزیسیون از حقیقت وحشت ندارد.