سخنرانی‌ها در حمایت از مقاومت و تغییر رژیم در ایران در تظاهرات بزرگ برلین

 

حضور و سخنرانی شخصیت‌های برجسته حقوقی و سیاسی در تظاهرات بزرگ ایرانیان در برلین و حمایت از مقاومت و آلترناتیو و  تغییر رژیم در ایران.

اینگرید بتانکورکاندیدای پیشین ریاست جمهوری کلمبیا
با رگبار باران مواجهیم؛ ولی هیچ رگباری ما را متوقف نخواهد کرد تا آن چیزی را بگوییم که برای آن به‌اینجا آمده‌ایم، خطاب به خامنه‌ای: داریم به‌سراغ تو می‌آیم، بله به‌سراغ تو می‌آییم، می‌خواهیم حساب پس بدهی، حساب تمام مردمی را که به‌قتل رسانده‌یی، مردم بی‌گناهی که کشتی، به این خاطر که آنها برای آزادی خود مبارزه می‌کردند، برای اشتیاقشان به عدالت و حقشان در برخورداری از دموکراسی.
اینجا هستیم چرا که ما از شما حمایت می‌کنیم؛ از سازمان مجاهدین حمایت می‌کنیم، از مقاومت ایران حمایت می‌کنیم، چون به ارزش‌های شما ایمان داریم و زندگی ما بر روی همین اصول بنا شده است. بسیاری از ما که اینجا هستیم، قیمت عظیمی را برای آزادی پرداخته‌ایم. در مقابل این دروازه در این شهر آزادی، این صدا یعنی صدای آزادی برای ایران قدرت می‌گیرد تا جهان بتواند آن‌را بشنود. چون ما اینجا هستیم تا به دولت‌هایمان در اروپا بگوییم که دیگر خواهان توافقات و امتیاز دادن به حکومت فاسد و جنایتکار آخوندها نیستیم.
دیگر امتیاز نمی‌خواهیم، دیگر مماشات نمی‌خواهیم؛ چون آموخته‌ایم که وقتی به آنها اکسیژن می‌دهیم، از آن اکسیژن برای سوخت‌رسانی به جنگ استفاده می‌کنند؛ برای جنگ در منطقه و تروریسم در جهان. یک حمله تروریستی طراحی‌شده توسط حکومت ایران علیه همه ما؛ نه به این خاطر که ما ایرانی بودیم، بلکه به این خاطر که با ایرانیان در مبارزه‌شان برای آزادی شریک بودیم و اکنون اینجا هستیم و عقب نخواهیم نشست.
پس بیایید از آن‌چه اینجا بر روی این سن دیدیم بیاموزیم. پاتریک کندی، یک دموکرات از ایالات متحده به اینجا آمد و گفت که به‌عنوان یک آمریکایی و یک دموکرات از تحریم‌ها علیه (رژیم) ایران پشتیبانی می‌کند. ما نیز همین کار را انجام می‌دهیم و ما باید به همه کسانی در اروپا هشدار بدهیم که فکر می‌کنند، چون ترامپ جلودار اعمال این تحریم‌هاست، مقابله با آنها خیلی کار خوبیست و بعد از دیکتاتوری جنایتکار، قرون‌وسطایی، فاسد و استبدادی آخوندها هم حمایت می‌کنند.
ما اینجا هستیم تا ارزش‌ها و اصولمان دفاع کنیم. فرقی نمی‌کند که از کجا باشیم، از چپ یا راست باشیم؛ اینجا هستیم چون اعتقاد داریم که مبارزه مقاومت ایران مبارزه ما است. پس وقتی در مطبوعات مثلاً در اروپا، به‌طور خاص اینجا در آلمان چیزهایی را می‌خوانیم، مشابه آن‌چه در اشپیگل رخ داد که آن مقاله را منتشر کرد که به‌نحوی کاملاً غلط و افترا آمیز و بدون هیچ‌گونه شواهدی می‌گفت، مجاهدین و مقاومت ایران تروریست‌ها را برای کشتن افراد آموزش می‌دهند!
،دادگاه هامبورگ اشپیگل را محکوم کرد. ما نمی‌فهمیم که چه رخ داده اما می‌دانیم که این بخشی از استراتژی کشتار آخوندهاست.
آنها به‌طور فیزیکی و البته هم‌چنین اخلاقاً کشتار می‌کنند، از طریق افترا و اخبار دروغین. ما اینجا هستیم تا به همگان بگوییم که می‌دانیم چه کسانی هستیم و می‌دانیم از چه مردمی حمایت می‌کنیم. این مردم علیه جنایتکاران مبارزه می‌کنند؛ اشتباه نکنید. بی‌جهت وقتتان را این‌چنین هدر ندهید که فکر کنید فقط با نوشتن و دروغ‌گفتن می‌توانید حقیقت را تغییر بدهید. حقیقت این است که مردمان خوب همین‌جا هستند، آدم‌های بد آنجا هستند.
بیایید هم‌چنین متوجه باشیم که چه‌طور (واقعیت) ما را با تغییر تحلیل‌ها تحریف می‌کنند. چند روز پیش در نیویورک‌تایمز مقاله‌یی می‌خواندم که در آن ادعا شده بود، سیاست ترامپ در قبال (رژیم) ایران محکوم به شکست است. جالب بود، چون این مقاله ادعا می‌کرد که سپاه پاسداران نحوه رفتارش را در داخل ایران تغییر داده است و از حمایت مردم برخوردارند! خب این یک دروغ است. این دروغ است. واقعیت این است که نه فقط آنها مورد انتقاد و ترس ۸۰ میلیون ایرانی در داخل ایران هستند، بلکه حکومت ایران دیگر پول ندارد تا جنگش را تأمین کند؛ این شروع پایان دیکتاتوری در ایران است.
به‌همین دلیل ما امروز اینجا هستیم، با مریم رجوی و با تمامیت مقاومت ایران تا (به این رژیم) بگوییم که سراغ شما آمده‌ایم، ما راه آزادی را باز خواهیم کرد و این گامی دیگر برای پیروزی است.

توماس نورد – نماینده مجلس فدرال آلمان

دوستان عزیز، خوشحالم که امروز با این‌ تعداد زیاد به‌اینجا آمده‌اید تا برای یک ایران آزاد تظاهرات کنید.
ما هم‌نظر هستیم که ایران یک دیکتاتوری مذهبی است. تهدیدی برای صلح جهانی است و آخوندها نباید به‌سلاح اتمی دست‌ یابند، چرا که (در این‌صورت) این تهدیدی بزرگ‌تر برای صلح‌جهانی خواهد بود، از آن‌چه این رژیم هم‌اکنون هست.
به‌همین دلیل باید هر کاری انجام بدهیم تا مسلح‌شدن رژیم ایران به‌سلاح اتمی متوقف شود. این‌که آخوندها صاحب بمب نشوند؛ تا این‌که صلح جهانی تهدید نشود.
خانم رجوی در سخنرانی‌ خود پیش از این، گفت. راه‌حل تنها نزد مردم در خود ایران است؛ نزد ایرانیها، نزد کسانی که در مقاومت علیه این رژیم قرار دارند.
دموکراسی و آزادی را نمی‌توان صادر کرد! دموکراسی و آزادی تنها می‌تواند توسط مردم در کشورها به‌دست آید. در مورد ایران هم همین‌طور است. تنها در این صورت این آزادی پایدار است.
در سالیان گذشته صدها هزار ایرانی به‌خیابان‌ها ریختند و برای حقوق خود جنگیدند. آنها برای دموکراسی جنگیدند؛ برای شغل شرافتمندانه و عدالت اجتماعی. آنها برای برابری زنان می‌جنگند و همین‌طور برای آزادی هزاران زندانی سیاسی. آنها باید آزاد شوند! این یکی از مهم‌ترین خواسته‌های امروز ماست.
مردم خواهان عقب‌نشینی نیروهای نظامی رژیم ایران از جنگ‌های منطقه و (خواهان) صلح هستند. این مهم است. این ضروری است. جنبش ‌صلح در خود ایران از نظر ما ضروریست. این به‌مردم منطقه هم کمک می‌کند، (آنهایی) که تحت‌تأثیر این‌جنگها قرار دارند.
مردم برای خواسته‌هایشان خطر زیادی را به‌جان می‌خرند. آنها سلامت و زندگی‌شان را به‌خطر می‌اندازند. همة شما این‌را می‌دانید. آنهایی‌که اینجا هستند می‌دانند که باید سلامتی و زندگی خود را برای آزادی کشور خود به‌خطر انداخت و به‌همین دلیل احترام ما را کسب می‌کنید.
بسیاری از شما، خانواده‌هایی دارید، بستگان، دوستان و هم‌رزمانی دارید که شکنجه شده‌اند، ‌در زندانند و کشته‌ شده‌اند. این دوستان، انسان‌هایی هستند که در مقابلشان متعهدیم تا به‌یاد آن‌ها، متحد بجنگیم.
(متأسفانه) این‌را هنوز اینجا همه نفهمیده‌اند؛ نه اینجا در آلمان و نه در اتحادیة اروپا. بسیاری سیاستمداران و روزنامه‌‌نگاران در دام وزارت اطلاعات رژیم ایران می‌افتند و داستان‌هایشان را تعریف می‌کنند. دوستان، ما باید در این راستا بجنگیم تا (این موضوع) خاتمه یابد.
شاید این امر مطرح باشد که باید با آخوندها معامله کرد تا آنها سلاح اتمی توسعه ندهند. مسلم است که این خیلی لرزان است. این‌که اصلاً این معاملات نتیجه‌یی خواهند داشت یا نه؟ و وقتی با کسی دارد معامله می‌شود که حقوق‌بشر را زیر پا می‌گذارد، پس بسیار مرجح است که با اپوزیسیون دموکراتیک ایران صحبت بشود، زیرا اینجا آن‌قدرتی قرار دارد که می‌تواند کشور را تغییر دهد.
با این اشراف، دوستان، با مقاومت در ایران همبستگی داشته باشیم، همبستگی با کسانی که در اپوزیسیون دموکراتیک جان و سلامتشان را به‌خطر می‌اندازند، رفاهشان را به‌خطر می‌اندازند. آنها از همبستگی ما برخوردارند. 

لئو داتسنبرگ – عضو هیأت‌رئیسه کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد

به‌عنوان یکی از اعضای هیأت‌رئیسه کمیته آلمانی همبستگی برای یک ایران آزاد و هم‌چنین از طرف همکارم کریستین زیمرمن به‌شما و دوستانمان در تیرانا از کنار سمبل آزادی‌مان در دروازه براندنبورگ صمیمانه سلام می‌کنم.
دوستان عزیز، ما امروز جمع شده‌ایم تا از مردم ایران و مقاومت آنها حمایت کنیم. نزدیک به ۴۰سال است که مردم ایران برای آزادی، دموکراسی، عدالت و آزادی مذهبی قیام کرده‌اند. این رژیم اما در برابر خواسته‌های برحق شهروندان در تمامی زمینه‌های سیاست، جامعه و اقتصاد با خشونت وحشیانه برخورد می‌کند. یک فرهنگ بزرگ مانند ایران با شهروندان بسیار تحصیل‌کرده، توسط رژیم آخوندی نابود شده است و سرکوب علیه مردم کشور هم‌چنان بیشتر می‌شود. منابع کشور برای منفعت شهروندان به‌کار گرفته نمی‌شوند، بلکه در فعالیت‌های جنگ‌طلبانه در کشورهای همسایه و برای صدور تروریسم استفاده می‌شود. در سایه سیاست مماشات باصطلاح‌ دیپلمات‌های رژیم با خودشان بمب در قلمرو اروپا حمل می‌کنند. کشف ۴طرح تروریستی رژیم تنها در یک سال، ابعاد تروریسم حکومتی را نشان می‌دهد که رژیم ایران دنبال می‌کند. از طرف دنیای غرب با قاطعیت کافی علیه این فعالیت عمل نمی‌شود تا به آن پایان داده شود. هزینه این رفتار از حساب مردم ایران پرداخت می‌شود که از سرکوب رنج می‌برند و هم‌چنین مردم تمام منطقه که در نتیجه تروریسم شبه‌نظامیان رژیم ایران کشتار می‌شوند. جدیدترین تلاشهای این رژیم در زمینة اتمی نتیجه یک رفتار مردد و تحمل غرب است. همکار من (ادوارد) لینتنر پیش‌تر به فعالیتها و گزارشهای اداره حراست از قانون اساسی آلمان اشاره کرد و من دیگر آنها را تکرار نمی‌کنم.
من شخصاً این افتخار را داشتم که همراه با برخی از دیگر نمایندگان مجلس فدرال در برلین میزبان خانم رجوی باشم. خانم مریم رجوی فوق‌العاده است، چرا که دوراندیش است و در مسیر هدف در برابر هیچ مانعی متوقف نمی‌شود و همزمان آماده است راه‌های (جدیدی) باز کند. او با تک‌تک اعضای مقاومت احساس پیوند می‌کند و درد مردم در وطنش را درک می‌کند و این چیزی است که او را به چهره ایران آزاد تبدیل می‌کند.
برنامه ۱۰ماده‌یی او برای ایران فردا راهگشاست. اروپا باید از این اهداف حمایت کند. با حمایت از این جنبش و خانم رجوی، ما به صلح در جهان و خاورمیانه کمک می‌کنیم و به‌این صورت آینده خودمان و فرزندانمان را تضمین می‌کنیم. 

سناتور جری هورکان – نمای سنای ایرلند

خانم‌ها و آقایان، دوستان عزیز. واقعاً افتخار بزرگی است برای من که امروز با شما در این گردهمایی فوق‌العاده در حمایت از مردم ایران و جنبش مقاومت آنها یعنی شورای ملی مقاومت ایران هستم و گرم‌ترین سلام‌های بسیاری از همکارانم در پارلمان ایرلند را برای شما دارم. افتخار بسیار بزرگی است برای من که اینجا باشم و همراه با سایر شخصیت‌های برجسته به‌خصوص پاتریک کندی سخنانی ایراد کنم.
ما با شما هستیم. ما با شما و با مردم شجاع ایران و تلاش خالصانه شما برای آزادی، حقوق بشر و دموکراسی در ایران هستیم. از نظر من، شورای ملی مقاومت ایران و رئیس‌جمهور منتخب آن خانم مریم رجوی، پیشگامان یک ایران بهتر، شکوفاتر و کامیاب‌تر هستند. جنبش مقاومت ایران، مشعل امید میلیون‌ها ایرانی در داخل و خارج از کشور است که طی ۴ دهه گذشته تحت دیکتاتوری بی‌رحم آخوندها بوده‌اند.
من هم‌چنین مفتخرم که بخشی از تلاشهای دوحزبی در پارلمان کشورم هستم، تلاشهایی که در آن، از دولتمان و از اتحادیه اروپا می‌خواهیم سیاست قاطع تری در قبال رژیم ایران اتخاذ کنند. ما با خانم مریم رجوی موافق هستیم که دیکتاتوری مذهبی در ایران، بزرگ‌ترین تهدید برای صلح و ثبات در منطقه و در واقع برای جهان است. ما موافق هستیم و به‌طور کامل از خواست شما حمایت می‌کنیم که جامعه بین‌المللی، به‌خصوص اتحادیه اروپا، برای پایان‌دادن به‌این رژیم به‌خاطر ۴دهه نقض حقوق بشر و حمایتش از تروریسم، وارد عمل شوند. در این رابطه مفتخرم به شما بگویم که همکاران من از تمامی احزاب در سنای ایرلند در نوامبر۲۰۱۶ از دولت ایرلند خواستند که قتل عام وحشیانه هزاران زندانی سیاسی در ایران در سال۱۹۸۸ را به‌عنوان جنایت علیه بشریت به‌رسمیت بشناسد و محکوم کند و از ملل متحد بخواهد که دستور یک تحقیقات حول آن‌را بدهد و مرتکبان (این جنایت) را به‌پای میز عدالت بکشد.
من هم‌چنین مفتخرم که از رأی دو حزبی سنا در نوامبر۲۰۱۷ حمایت کردم، یعنی زمانی که همکارانم از دولت ایرلند مصرانه خواستند که در اتحادیه اروپا وارد عمل شده و این اتحادیه را بر آن دارد که تمامیت سپاه پاسداران را به‌عنوان یک گروه تروریستی خارجی نام‌گذاری کند. اتحادیه اروپا باید بلادرنگ، هم سپاه پاسداران و هم وزارت اطلاعات این رژیم را در تمامیتشان نامگذاری کند و به مماشات با این رژیم خاتمه دهد
خانم‌ها و آقایان، شما به‌یمن رهبری قوی و الهام‌بخش رئیس‌جمهورتان به این نقطه رسیده‌اید. به‌همین دلیل است که رژیم در تهران از جنبش شما واهمه بیشتری دارد و علیه شما دسیسه‌چینی می‌کند. خانم رجوی یک برنامه ۱۰ماده‌یی برای آینده ایران ارائه کرده که نقشه مسیری را برای پایه‌گذاری یک ایران آزاد، دموکراتیک و مبتنی بر جدایی دین و دولت در دسترس قرار می‌دهد.
شما می‌توانید اطمینان داشته باشید که ما در سنای ایرلند از آرمان عادلانه شما حمایت خواهیم کرد. ما در کنار مردم و مقاومت ایران برای حقوق بشر، دموکراسی و عدالت می ایستیم، درست همان‌طور که ما از آنها برخورداریم و می‌خواهیم که شما نیز از آن برخوردار شوید. امیدوارم و می‌دانم که به‌زودی پیروزی نهایی بر آخوندها را همراه با خانم رجوی در تهران، پایتخت یک ایران آزاد و دموکراتیک جشن می‌گیریم. می‌خواهم از همه شما که بیش از ۱۵۰۰۰ نفرتان امروز در اینجا گرد آمده‌اید تشکر کنم که در چنین شرایط سخت جوی به اینجا آمده‌اید. ما در ایرلند با شما هستیم و امیدوارم همه ما در تهران، یک ایران آزاد و دموکراتیک را جشن بگیریم. 

کریستیان سیمرمن - مدیر دفتر حقوق بشر در برلین
دوستان مقاومت. پایان هفتة گذشته هنوز در اشرف، نزد دوستانمان بودم و می‌توانم به شما گزارش کنم که حالشان خوب است و من از جانب آنها به شما درود می‌فرستم.
شهر اشرف جدید آنها در آلبانی، آخرین ایستگاه آنان نیست. هدف آنها تهران است و این هدف همگی ما است: آزاد کردن ایران و تحقق دموکراسی در آنجا.
رژیم آخوندی، اکنون ۴۰سال است حکومت می‌کند. ۴۰سال پیش وقتی شاه سرنگون شد، دموکرات‌هایی در ایران وجود داشتند. اما آخوندها قدرت را به‌چنگ گرفتند و کشتند و کشتند تا به امروز! نه‌تنها آن ۳۰هزار زندانی اپوزیسیون را (کشتند)، بلکه همواره تنها روش آنها این بوده که با کشتار در قدرت باقی‌ بمانند و برای کشور، هیچ‌کاری نکردند. آنها نابودش کردند و آنها هم چنان مأموران اطلاعاتی‌شان را می‌فرستند و هم‌چنین دست از تلاش برای مجهز شدن به تسلیحات اتمی برنمی‌دارند. به‌همین دلیل درست همین است که به پاخیزیم و همراه با دوستان از سراسر جهان که امروز هم اینجا هستند، با هم به پاخیزیم و برای آزادی و دموکراسی در ایران بجنگیم. 

میسون بیرقدار
الشعب یرید اسقاط النظام، (مردم سرنگونی رژیم را می خواهند)
بسم الله الرحمن الرحیم
خوش آمدید
با سلام به همه شرکت کنندگان آزادیخواه که در این تجمع با شکوه شرکت کرده اید.
ما مردم و انقلابیون سوریه سالهاست گفته ایم که در کنار مردم و مقاومت ایران هستیم علیه آخوندهای جنایتکار و بشار اسد.
آنها دشمنان مردم مقاوم ایران و سوریه هستند. بله، همانطور که خانم رجوی محترم بارها گفته است برای رهایی از شر دیکتاتوری حاکم بر ایران و دست نشاندگانش مانند اسد باید یک جبهه متحد از کشورها و مردم منطقه تشکیل داد که در کانون آن مردم و مقاومت ایران قرار دارد. من به همه کشورهای منطقه که از مداخلات این رژیم عذاب میکشند فراخوان میدهم در کنار مردم مقاوم ایران علیه رژیم آخوندی بایستند.
ما بعنوان مردم سوریه معتقدیم تنها راه نجات مردم کشورمان و کشورهای منطقه و ایران، سرنگونی رژیم حاکم بر ایران است به همین خاطر ما در کنار مردم ایران و مقاومت ایران تا سرنگونی رژیم اسد و آخوندها هستیم.
رژیم ایران و بشار اسد با جنگ روانی و با تبلیغات دروغین شایعه پراکنی میکنند که اگر رژیم در ایران سقوط کند، یا تضعیف شود، ایران به سوریه دوم تبدیل میشود و جنگ داخلی راه می افتد، این حرف مطلقا دروغ است اگر رژیم آخوندها سقوط کند نه تنها ایران سوریه نمیشود بلکه انقلاب مردم سوریه هم به پیروزی میرسد.
از همینجا درود می فرستیم به رزمندگان شجاع سوریه و ساکنان اشرف ۳ در آلبانی که برای مردممان و رهایی کشورهایمان از دیکتاتوری آخوندی از همه چیز شان گذشته اند و هنوز مقاومت میکنند وبها می پردازند.
زنده باشید شما ای آزادگان ملت ایران و سوریه
درود به شهدا
آزادی برای اسرا
انقلاب، انقلاب، تا پیروزی
انقلاب، انقلاب، تا پیروزی
زنده و پایدار باشید