همبستگی منتخبان مردم در کشورهای مختلف با تظاهرات ایرانیان آزاده در برلین

 

همبستگی منتخبان مردم در کشورهای مختلف با تظاهرات ایرانیان آزاده در حمایت از مقاومت و قیام مردم ایران

فیلیپ گوسلن – نماینده مجلس ملی فرانسه
دوستان ایرانی ام
یک سال قبل باهم در اجتماع ده ها هزارنفره در ویلپنت برای نشان دادن همبستگی خودمان با مقاومت ایران بودیم. جمعیت شما خیلی خیلی زیاد بود ولی امسال انتخاب دیگری کرده اید، انتخاب کردید که در شهرهای مختلف اروپا وجهان تظاهرات کنید. ۶ ژوئیه در برلن مقابل دروازه براندنبورگ سمبل فرم دیگری از مقاومت.
من بعنوان معاون کمیته پارلمانی در حمایت ازایران دموکراتیک، تمام حمایت خودم را اعلام میکنم . همچنین حمایت خودم را از طرح ۱۰ ماده ای خانم رئیس جمهور که سالهاست برای ایران آزاد و دموکراتیک مبارزه میکند اعلام می کنم.
امروز خبرهای مربوط به ایران در تنش با ایالات متحده بسیار زیاد هستند ولی من مطمئن هستم که در داخل ایران مردم توجه خاص به حمایت بی پایان ما که نمایندگان مختلف در جمهوری هستیم، دارند.
زنده باد ایران آزاد
زنده باد ایران دمکراتیک

یوزو رادوش نماینده پارلمان اروپا و وزیر دفاع سابق کرواسی
دوستان عزیز ایرانی من،
می دانم که شما تظاهرات متعددی را در پایتخت های مختلف اروپایی برگزار میکنید که خواهان تغییر رژیم در ایران هستید.
تظاهرات قبلی که شما در بروکسل در شنبه ۱۵ ژوئن داشتید، عالی بود و من مطمئن هستم که بسیاری از ایرانیان به گردهم آیی های شما خواهند آمد چون مردم ایران از این دیکتاتوری مذهبی صبرشان لبریز شده و خواهان تغییر رژیم هستند.
من خوشحالم که بخشی از گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا بوده ام. من به پاریس برای ملاقات پرزیدنت مریم رجوی رفته ام و کاملا از او بخاطر بصیرت و رهبری اش برای یک حکومت غیر مذهبی و دموکراتیک در ایران حمایت میکنم.
من دوستان بسیار زیادی در جنبش سازمان مجاهدین خلق ایران پیدا کرده ام و من دوستی و حمایتم را تا زمانی که یک ایران آزاد داشته باشیم ادامه خواهم داد.

جودی اسگرو ـ نماینده پارلمان کانادا
سلام، من جودی اسگرو نماینده پارلمان کانادا و نماینده منطقه هامبر ریور ـ بلک کریک (تورنتو) هستم. ظرف چند سال گذشته من فرصت شرکت و انجام سخنرانی در گردهمایی بزرگ اپوزیسیون ایران در پاریس را داشتم که یک تجربه فوق العاده بود. طیف جریانهای سیاسی مختلف که همه برای حمایت از یک ایران آزاد و دومکراتیک که بتواند در صلح و آرامش با بقیه جهان و با مردم خودش زندگی کند گرد هم آمدند خیره کننده بود.
مردم ایران کاملا حق دارند که به دور از سرکوب و تبعیض جنسی زندگی کنند. من معتقدم که برنامه ده ماده ای خانم رجوی، رئیس جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران، که من فرصت مطالعه آن را داشته ام یک نقشه مسیر عالی برای آنچه مردم می خواهند ببینند ارائه می کند: یک جمهوری بر اساس جدایی دین از دولت، برابری جنسیتی، اقتصاد آزاد، ایران غیر هسته ای، و یک نظام مدرن قضایی ـ بسیار شبیه به آنچه همه کانادایی ها نیز طالب آن هستند.
من به همه اعضای مقاومت ایران که حالا در آلبانی زندگی می کنند بخاطر صبر و پایداریشان در زمانهای سخت تبریک می گویم. بسیاری از ما در کانادا از همه شما حمایت می کنیم و برای شما بهترین موفقیتها را آرزو می کنیم. و باشد که با هم دموکراسی در ایران را جشن بگیریم.
متشکرم.

مارک دمسماکر نماینده پارلمان اروپا از بلژیک

دوستان ایرانی عزیز، من بسیار خوشحالم که این پیام همبستگی را برای شما می فرستم، آنهم بعد از گردهم آیی بزرگ ایران آزاد که همین جا در بروکسل داشتیم که توسط سازمان مجاهدین خلق ایران برگزار شده بود. آن تظاهرات در بروکسل بسیار موفقیت آمیز بود و من خوشحال بودم که آنجا بودم و بسیاری از شما را در آن روز ملاقات کردم، منجمله با اقلیت کردی زبان.

در پارلمان اروپا ما در دفاع از حقوق بشر بسیار روشن و پابرجا بوده ایم. دسامبر گذشته ما قطعنامه ای را تصویب کردیم که از اتحادیه اروپا میخواست تا هر گونه رابطه با رژیم ایران را مشروط به بهبود وضعیت زندانیان سیاسی و به پیشرفت واضحی در زمینه حقوق بشر بکند.
این موضوع برای ما بسیار ضروری و در اولویت بسیار بالایی نسبت به هر گونه روابط و مناسبات تجاری با ایران قرار دارد.
من معتقدم که ما باید موضع محکمی علیه این رژیم داشته باشیم و اطمینان پیدا کنیم که آخوندها، عواقب رفتار تجاوزکارانه خودشان در منطقه را ببینند.
من مطمئن هستم که با تعهد شما و با فداکاری هایی که جنبش شما تحت رهبری خانم رجوی که ما بار ها وی را به این پارلمان دعوت کرده ایم انجام داده است، ما به زودی یک ایران آزاد و دموکراتیک را خواهیم دید و خاطر جمع باشید که من همواره در کنار شما خواهم ایستاد تا آن روز برسد.