سوز و گداز رژیم آخوندی از توقیف نفتکش حامل نفت به دیکتاتور سوریه

 

جان بولتون، مشاور امنیتی رئیس جمهور آمریکا، با استقبال از اقدام انگلستان در توقیف نفتکش حکومت آخوندی تاکید کرد: به رژیمهای تهران و دمشق اجازه تجارت غیر قانونی داده نخواهد شد.

بولتون نوشت: انگلستان ابرنفت‌کش «گریس۱» را که با نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا در حال حمل نفت ایران به سوریه بود، توقیف کرده است. آمریکا و متحدان ما به رژیم‌های تهران و دمشق اجازه نخواهند داد از این تجارت غیرقانونی سود ببرند.

به دنبال توقیف نفت‌کش حکومت آخوندی به نام گریس۱ که با پرچم پاناما در حال ارتکاب جرم، توسط نیروی دریایی انگلستان، توقیف شد، مقامات دریانوردی پاناما اعلام کردند این نفتکش از ۲۹می (۸خرداد) از لیست ثبت کشتیرانی پاناما حذف شده بود.
رویترز به نقل از مقامهای پاناما گزارش داد: نفتکش گریس ۱ متعلق به رژیم ایران بعد از دریافت یک اخطار،که این کشتی در تامین مالی تروریسم شرکت داشته یا با آن مرتبط است، از لیست کشتی های ثبت شده پاناما حذف شده است.

در پی توقیف نفتکش حکومت آخوندی، در حین قاچاق نفت سرقت شده از مردم ایران و ارسال برای دیکتاتور خون اشام سوریه، تلویزیون رژیم با سوز و گداز گفت:
مجری: سفیر انگلیس در اعتراض به توقیف غیرقانونی یک نفتکش حامل نفت ایران در تنگه جبل الطارق به وزارت‌خارجه احضار شد.
صبح امروز نظامیان نیروی دریایی انگلیس با بالگرد نظامی و قایق های تندرو به نفتکش حامل محموله نفت ایران حمله‌ور شدند و آنرا توقیف کردند، این نفتکش بزرگ حامل حدود دو میلیون بشکه نفت فروخته شده ایران است که عازم پالایشگاه بانیاس سوریه بود.
سر وزیر دولت جبل الطارق می‌گوید پالایشگاه بانیاس سوریه جز املاک نهادی ست که تحت تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه قرار دارد.
اتحادیه اروپا از هشت سال پیش علاوه بر حمایت از تروریستهای سوریه دولت قانونی این کشور را از جمله در بخش نفت تحریم کرده است.
دولت انگلیس از این اقدام استقبال کرد.
کفیل وزیر خارجه اسپانیا هم اعلام کرد این نفتکش به درخواست آمریکا توقیف شده است،
جبل الطارق در جنوب اسپانیا واقع شده است اما تحت حاکمیت انگلیس هست، سخنگوی وزارت‌خارجه این اقدام غیرقانونی انگلیس را به‌شدت محکوم کرد.

پهلوان پنبه ارتجاع پاسدار محسن رضایی، در سرگیجه ناشی از توقیف نفتکش رژیم، خواستار توقیف یک نفتکش انگلستان شد.
دبیر تشخیص مصلحت نظام با بلاهت نوشت: انگلیس اگر نفت کش (ما) را رفع توقیف نکند، وظیفه دستگاههای مسئول، اقدام متقابل و توقیف یک نفتکش انگلیسی است(!).

درحالیکه پیگردهای قانونی و باز جوییها از پرسنل نفتکش توقیف شده رژیم درجبل الطارق،ادامه دارد، این تحول توجهات را به تنشهای فزاینده بین المللی با حکومت بحرانزده آخوندها جلب کرده است.
کشتی غول پیکر گریس1 که حامل دو میلیون بشکه نفت سرقت شده از مردم محروم ایران توسط آخوندها برای تحویل دادن به دیکتاتور خونریز سوریه بود، به خاطر نقض تحریمهای رژیم سوریه و رژیم آخوندی توقیف شد
رویترز گزارش داد تفنگداران نیروی دریایی انگلستان روز پنجشنبه با استفاده از هلیکوپتر در تاریکی شب بر روی کشتی فرود آمدند و نفتکش را توقیف و خدمه آن را دستگیر کردند.
رویترز به نقل از یک مقام دولت جبل‌الطارق نوشت: مأموران امنیتی در حال تحقیق از خدمه نفتکش متعلق به رژیم ایران، هستند.
این مقام گفت کشتی توقیف شده ۲۸ خدمه هندی، پاکستانی و اوکراینی دارد و با آنها به عنوان شاهد و نه مظنون، مصاحبه شده است.