همبستگی نمایندگان پارلمانها در اروپا با تظاهرات ایرانیان آزاده

 

اعلام همبستگی نمایندگان پارلمانها در اروپا با تظاهرات ایرانیان آزاده در حمایت از قیام و مقاومت مردم ایران

ژرارد دوپره - رئیس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا -وزیر پیشین دولت بلژیک
میخواهم همبستگی کامل و حمایت خود را از دوستان ایرانی ام در سازمان مجاهدین اعلام کنم که طی تابستان چندین تظاهرات در اروپا و آمریکا برگزار می کنند و خواستار تغییر رژیم ایران هستند.
ما یک تظاهرات باشکوه در بروکسل داشتیم که موفقیت بزرگی بود و بسیاری از سخنرانان بین المللی و بلژیکی در آن شرکت داشتند.
من مطمئن هستم که تظاهرات‌ آینده شما در ماه ژوئیه به همین خوبی خواهد بود.
من خانم مریم رجوی را چندین بار در پارلمان اروپا ملاقات کرده ام. او یک رهبر فوق العاده با ویژگی های انسانی والایی است که فداکاری های بسیار کرده و تمام زندگی خود را صرف آزادی کشور خود کرده است.
من همچنین می خواهم از این فرصت برای رساندن بهترین سلام هایم به خواهران و برادران شجاع مان در اشرف ۳ در آلبانی استفاده کنم.
شما تنها جنبشی هستید که در تمام این سالیان در برابر آخوندها ایستاده و از حقوق بشر و دموکراسی دفاع کرده اید.
شما در این سالها به خصوص در عراق رنج فراوانی دیده اید. شما می دانید صدها نماینده پارلمان اروپا از شما حمایت کرده اند. مقاومت شما در سال های اخیر پیشرفت زیادی در داخل ایران نیز داشته است.
من خوشحالم که شما در حال حاضر بسیار امن تر از سال هایی که در عراق بودید هستید. من نیز بسیار خوشحالم که اشرف 3 را ساخته اید. امیدوارم که به زودی به زودی شما را آنجا ببینم.
پس دوستان عزیزم، بگذارید با هم برای یک ایران آزاد و دموکراتیک کار کنیم و بجنگیم.

برانژه پولیتی – نماینده مجلس ملی فرانسه
سلام به همگی . نام من Bérengère Poletti برانژه پولیتی است. نماینده از استان آردن در شمال شرقی فرانسه. من از سال ۲۰۰۲ نماینده پارلمان و عضو کمیسیون خارجه در مجلس ملی میباشم. و همچنین عضو کمیته پارلمانی برای یک ایران دموکراتیک. من بسیار نسبت به مشکلات مردم ایران حساس هستم و مشخصا به عنوان یک زن به مشکلات زنان ایران توجه میکنم. من می دانم که چندین تظاهرات بزرگ در دفاع از مردم ایران در سراسر جهان وجود خواهد داشت. شما هر بار درخواست مردم ایران را در دفاع از آزادی ها و رسیدن به یک ایران دموکراتیک تکرار میکنید. که درحال حاضر ایران فاقد آن است.
ما می دانیم که در حال حاضر مردم ایران از فقدان آزادی و عدم دسترسی به یک دولت دموکراتیک رنج می برند. ایران یک کشوربزرگ استراتژیک و بسیار مهمی است و به همین دلیل تصمیم گرفتم که متعهد باشم و در کنار کسانی باشم که روزها و ماه ها و سالها برای اینکه مردم ایران به آزادی برسند میجنگند،
بدین خاطر مبارزه خانم رجوی بسیار مطابق با مبارزه زنان در فرانسه است، ما بسیار خوشحالیم که او را دعوت میکنیم و من شخصا خانم رجوی را در جلسه شورای اروپا در استراسبورگ ملاقات کردم. او یک بانوی برجسته ای است که برای ایده های بزرگ برای دستیابی به دموکراسی در ایران و برای یک انتخابات دموکراتیک و کثرت گرا در ایران مبارزه می کند . او برای حقوق زنان میجنگد که حقوقی برابر با مردان داشته باشند و این نیز از شاخص های یک کشور بزرگ دموکرات میباشد.
من واقعا از مبارزه او قدردانی میکنم

یان زهرادیل - نماینده پارلمان اروپا از جمهوری چک
دوستان عزیز، اجازه بدهید که برایتان بهترین آرزوها را داشته باشم و آرزوی موفقیت در مبارزه خستگی ناپذیرتان برای یک ایران آزاد.
من سالهاست که نماینده پارلمان اروپا هستم و از همان شروع با شما بودم. ما با هم کار کردیم و من از اشرف ۳ در زمانی که شما به آلبانی منتقل شدید بازدید کردم.
من چندین بار با رهبر شما خانم مریم رجوی در مورد آینده ایران صحبت کرده ام و من همچنین فکر میکنم که اهمیت بسیار بالایی دارد که مقاومت شما را درانظار عمومی به همه نشان بدهیم، در خیابان ها و شهرهای جهان، تا موضوع شما بهتر توسط سیاست مداران در سراسر جهان شناخته شود.
در این میان میخواهم به شما اطمینان خاطر بدهم که میتوانید همواره روی من حساب کنید و من بسیار خوشحال خواهم بود که در آینده نیز به حمایت از شما ادامه بدهم.