سخنرانی سفیر آدام ارلی در تظاهرات بزرگ ایرانیان در واشنگتن

 

سخنرانی آدام ارلی، سخنگوی پیشین وزارت خارجه آمریکا در تظاهرات بزرگ ایرانیان در واشنگتن

خب به واشنگتن دی سی خوش آمدید. میدانم امروز هوای خوبی را برای شما تدارک دیدیم
راستش، حقیقت ماجرا این است که ایرانیان دارند سرنوشتشان را به دستان خود میگیرند. ارتشی از ایرانیان در داخل و خارج ایران هستند که با ملاها میجنگند و پیروز میشوند. آن ارتش شما هستید. آنها در خیابان های تهران هستند، آنها در خیابان های مشهد هستند، آنها در خیابان های اصفهان و قم هستند. و امروز آنها در خیابان های واشنگتن هستند. رژیم، ولی فقیه علی خامنه ای، قاسم سلیمانی و همه آن جنایتکاران در تهران بسیار بیشتر از ناوگان پنجم از شما میترسند. آنها میدانند، که بزرگترین تهدید قدرت و مشروعیتشان از جانب مردم ایران است. شما سازماندهی شده هستید، شما کارآمد هستید، و شما یک برنامه دارید. و آن برنامه یک ایران مبتنی برجدایی دین و دولت ، غیر اتمی و دموکراتیک است که آزادی مذهب دارد و خواستار همزیستی در صلح با همسایگانش میباشد.
پس مهمترین کاری که این دولت در کاخ سفید میتواند انجام دهد تا به ارتش ایرانیانی که در سراسر جهان و داخل ایران با ملا ها میجنگند کمک کند این است که قدمهای لازم برای کمک به شما را بردارد تا شما کارتان را انجام دهید تا شما به مقاصد خود برسید تا مقاومت ملی قدرت را در تهران به دست بگیرد. معنی اش نامگذاری تروریستی وزارت اطلاعات است. معنی اش تحریم ولی فقیه و بنیادها و صدها میلیارد دلاریست که او کنترل میکند و از مردم ایران دریغ میکند. و مهم تر از همه، معنی اش پشتیبانی از مجاهدین خلق و مقاومت ایران و مریم رجوی است تا بتوانند روز روشنتری را به آینده ایران هدیه کنند و ایران را به شکوه پیشین برسانند. به این دلیل امروز اینجا هستیم، به این دلیل آنها باید صدای شما را بشنوند. پس امروز بگذارید صدای شما را بشنوند.

سخنرانی سونا صمصامی، نماینده شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا
در سالروز ۳۰ خرداد روز شهدا و زندانیان سیاسی و روز تشکیل ارتش آزادیبخش ملی ایران سلام و درود به همة شما که خودتان را در مقابل کاخ سفید رساندید تا صدای خلق در زنجیر را در این جا نمایندگی کنید. به راستی که شما ۴ دهه همگام و همدوش رزمندگان و مجاهدان آزادی در ایران قدم به قدم رژیم پلید آخوندی را عقب راندید و صدای رسای مردم قهرمان ایران شدید. امروز هم در این جا حضور پیدا کرده اید تا به همه جهانیان بگویید که تجربة مقاومت ما در این ۴۰ سال نشان داده ملایان وجلادان استبداد مذهبی حاکم بر ایران تنها یک زبان می فهمند و آن زبان قاطعیت و زور است و لاغیر.
داستان اعتلای مقاومت ایران هم همین است آنگاه که در مقابل ضحاک خونریز ، خمینی خون آشام سر خم نکرد و به نبردی تمام عیار در مقابل آن برخاست. علیرغم پرداخت قیمت گزاف و ۱۲۰ هزار شهید و بیشمار اسیر و زندان و شکنجه شده اکنون با افتخار و سرافرازی مظهر شرف و افتخار خلقش شده و امید مردم ایران تنها و تنها در این آلترناتیو متبلور شده،
بله این است راز ماندگاری، پرداخت قیمت، فدای حداکثر و صداقت تمام عیار برای رهایی مردم میهنمان. من می خواهم از این فرصت استفاده کنم و یادآوری کنم که تک تک شما تک تک شما در این نبرد بزرگ و بسیار شکوهمند سهمی بسیار مهم اعمال کردید آنگاه که با تلاش شبانه روزیتان با لیست گذاری تروریستی مجاهدین به مقابله پرداختید

دکتر آزاده سامی- قرائت قطعنامه پایانی تظاهرات
خانمها و آقایان، بعنوان اعضای جوامع ایرانی آمریکایی که ۴۰ ایالت را نمایندگی می‌کنند و در واشنگتن دی سی در ۲۱ ژوئن ۲۰۱۹ گرد آمدند، ما همبستگی خود را با قیام‌های کنونی برای تغییر رژیم در ایران ابراز کرده و خواستار یک سیاست قاطع علیه رژیم ایران هستیم. ما خواهان حسابرسی از حاکمان این رژیم به‌خاطر ۴۰ سال سرکوب، فساد و ترور هستیم.
ما از اعتراضات و اعتصابات سراسری که به‌خاطر نقش مجاهدین خلق و کانونهای شورشی در داخل ایران ادامه دارند و رو به گسترش هستند، به‌طور کامل حمایت می‌کنیم. مردم ایران این رژیم را مسئول بدبختی‌های خود می‌دانند. همین اواخر در ۱۸ ژوئن ۲۰۱۹ معترضین در تهران شعار دادند جنگ طلبی را رها کن فکری به حال ما کن. آنها بروشنی رژیم ایران را مقصر می دانند. مردم شعار می‌دادند دشمن ما همینجاست و آخوندها دروغ می‌گویند که دشمن آمریکا است.
بنابراین، گردهمایی امروز ما در برابر کاخ سفید و وزارت خارجه، از برنامه ۱۰ ماده‌یی مریم رجوی برای آینده ایران حمایت کرده و خواستار برداشتن این گام‌هاست:
۱- به‌رسمیت‌شناختن حق مردم ایران و جنبش مقاومت آنها برای تغییر این رژیم.
۲- به‌رسمیت‌شناختن تنها آلترناتیو پایدار برای رژیم ایران یعنی شورای ملی مقاومت ایران که بسیار سازمان‌یافته، فداکار، دوراندیش و دموکراتیک است و توسط خانم مریم رجوی رهبری می‌شود.
۳- افزایش تحریم‌ها علیه این رژیم و مقامات آن، از جمله تحریم ولی فقیه و دفتر او بخاطر نقض حقوق بشر و تروریسم، نامگذاری وزارت اطلاعات آن به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی و تحریم تمامیت صنایع انرژی تهران از جمله صعنت گاز؛ چرا که همه این پول‌ها صرف تأمین مالی سرکوب و تروریسم در منطقه می‌شوند.
۴- حاکمان تهران بخاطر تروریسم و مهمتر از همه، بخاطر نقض حقوق بشر، از جمله مرتکبان و همدستان قتل عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی در ایران در سال ۶۷ باید مورد حسابرسی قرار بگیرند. کارنامه حقوق بشر رژیم ایران باید به شورای امنیت ملل متحد ارجاع شود.