اعلام تحریم ۸ سرکرده سپاه پاسداران توسط وزیر خزانه داری آمریکا


استیون منوچین اعلام کرد نفر بعدی که لیست گذاری و تحریم می شود جواد ظریف وزیر خارجه رژیم است.

بلافاصله پس از امضای فرمان تحریم خامنه ای و دستگاهش توسط ر‌ئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید، استیون منوچین و زیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد: همانطور که می دانید من هم اکنون دفتر پرزیدنت را ترک کردم. رئیس جمهور فرمان اجرایی جدیدی را امضا کرد که مجوز گسترش بیشتر تحریمها علیه رژیم ایران است.
پس از تحریمهایی که تا بحال داشته ایم اکنون ما با تحریم های بیشتر به دفتر خامنه ای رسیده ایم و میلیاردها دلار داراییش را بلوکه کرده ایم.
همزمان با این اقدامات ما همچنین امروز تحریمهای ویژه دیگری را علیه ارگانهایی که مسول تنش ها و برخوردهای اخیر بوده‌اند به اجرا گذاشته ایم، شما میدانید که قبلا قاسم سلیمانی را بخاطر عملکردهایش تحریم کرده بودیم همراه با او امروز من میخواهم سه سرکرده دیگر را به لیست سیاه اضافه کنم.
تنگسیری سرکرده نیروی دریایی پاسداران که به بستن تنگه هرمز تهدید میکند.
امیرعلی حاجی‌زاده سرکرده نیروی هوافضای سپاه پاسداران مسئول ساقط کردن پهپاد در فضای بین المللی
محمد پاکپور سرکرده نیروهای زمینی پاسداران
در ادامه آن ما ۵ سرکرده منطقه دریایی رژیم را نیز به لیست اضافه کردیم شامل: پاسدار عباس غلامشاهی، پاسدار رمضان زیراهی، پاسدار یدالله بادین، پاسدار منصور روانکار و پاسدار علی عظمایی.
بخاطر فعالیت های اخیر این تحریمها بسیار مهم هستند.
رییس جمهور همچنین به من ابلاغ کرده است که ما بزودی ظریف را در این هفته در لیست سیاه اضافه خواهیم کرد.

بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا
تحریم هشت تن از سرکردگان سپاه تروریستی پاسداران ۲۴ ژوئن ۲۰۱۹
دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه داری آمریکا هشت تن از سرکردگان اصلی نیروهای دریایی، هوافضا و زمینی سپاه پاسداران رژیم ایران را تحریم کرد. این افراد در صدر دستگاهی قرار دارند که بر فعالیتهای مخرب منطقه ای سپاه پاسداران شامل برنامه موشک بالستیک تحریک آمیز این رژیم و خرابکاری در کشتیهای تجاری در آبهای بین المللی و حضور بی ثباتکننده آن در سوریه نظارت دارند.
این لیست گذاریها، در تقویت فرمان اجرایی رئیس جمهور آمریکاست که برای تحریم ولی فقیه رژیم و دستگاهش صادر شد و ولی فقیه را از دسترسی به منابع مالی محروم میکند و هدف قرار دادن افرادی که توسط ولی فقیه رژیم یا دفترش منصوب شده اند را مجاز می کند. علاوه بر این، هر موسسه مالی خارجی که آگاهانه یک تراکنش مالی قابل توجه برای نهادهای لیست‌گذاری شده در این فرمان اجرایی را تسهیل کند، ممکن است از نظام مالی آمریکا قطع شود.
وزارت خزانه داری آمریکا به هدف قرار دادن تهاجمی سرکردگان اصلی سپاه و دستگاه مالی و ارگانهایی که فعالیتهای شرورانه رژیم ایران را استمرار می بخشند، ادامه خواهد داد. اقدام کنونی وزارت خزانه داری یک اخطار به مقامات رژیم ایران در تمامی سطوح سپاه پاسداران و سایر بخشهای این رژیم است که ما به تحریم کردن آمران خرابکاری و تروریسم، ادامه خواهیم داد.

وزارت خزانه داری امریکا افراد زیر از سرکردگان اصلی سپاه پاسداران را تحریم می کند:
- علیرضا تنگسیری بعنوان سرکرده نیروی دریایی سپاه پاسداران که مسئول خرابکاری در کشتیها در آبهای بین المللی است.
- امیرعلی حاجی زاده سرکرده نیروی هوافضای سپاه پاسداران ‎که دستگاه تحت امرش مسئول ساقط کردن هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در ۲۰ ژوئن ۲۰۱۹ بود. حاجی زاده بر برنامه تحریک آمیز موشک بالستیک رژیم ایران نظارت دارد.
-محمد پاکپور سرکرده نیروی زمینی سپاه پاسداران‎.
دفتر کنترل داراییهای خارجی در وزارت خزانه داری هم چنین سرکردگان پنج منطقه دریایی نیروی دریایی سپاه پاسداران را تحریم و لیست گذاری کرده که عبارتند از:
سرکرده منطقه اول دریایی نیروی دریایی سپاه عباس غلامشاهی
سرکرده منطقه دوم دریایی نیروی دریایی سپاه رمضان زیراهی
سرکرده منطقه سوم دریایی نیروی دریایی سپاه یدالله بادین
سرکرده منطقه چهارم دریایی نیروی دریایی سپاه منصور روانکار
سرکرده منطقه پنجم دریایی نیروی دریایی سپاه علی عظمایی

بیانیه وزیر مایک پمپئو در مورد فرمان اجرایی رئیس جمهور آمریکا برای تحریم خامنه ای
فرمان اجرایی بعنوان بخشی از کارزار فشار حداکثری دولت علیه رژیم ایران اتخاذ شده است. رژیمی که ۴۰ سال درگیر اَعمال تروریستی و تجاوزکارانه علیه آمریکا و متحدین ما بود.
در تازه ترین مورد، این رژیم یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکا را هدف قرار داد و حملاتی به کشتیرانی بین المللی به اجرا گذاشت.
اقدام امروز، ولی فقیه رژیم ایران را از منابع مالی برای گسترش ترور و سرکوب مردم ایران محروم میکند.
کارزار انزوای دیپلماتیک و فشار اقتصادی حداکثری ما ادامه خواهد یافت تا زمانی که رژیم ایران تصمیم بگیرد از خشونت دست بردارد و به دیپلماسی با دیپلماسی پاسخ بدهد، این رژیم میداند چگونه با ما ارتباط برقرار کند.

جان بولتون:ما به فشار حداکثری علیه رژیم ایران ادامه می دهیم
جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا در رابطه با اعلام تحریم خامنه ای توسط دونالد ترامپ نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا روشن کرده است که ما در برابر اَعمال تحریک آمیز رژیم ایران در مقابل آمریکا و متحدانش ایستاده ایم.
ما به فشار حداکثری ادامه می دهیم تا رژیم ایران به حمایت مالی از تروریسم و تلاش برای دستیابی به بمب اتمی خاتمه بدهد.