سخنرانی ژنرال جک‌کین در تظاهرات بزرگ ایرانیان در واشنگتن

 

سخنرانی ژنرال جک کین - معاون پیشین ستاد مشترک نیروی زمینی آمریکا در تظاهرات بزرگ ایرانیان در واشنگتن

سلام ایران. سلام بر مردم ایران و دوستان آمریکایی من. ۲۰۱۸ یک نقطه چرخش بزرگ برای ایران بود. چرا؟ ایالات متحده از توافق اتمی خارج شد و برای اولین‌بار طی ۳۹ سال، به رژیم ایران اخطار داد. رژیم ایران، رفتار شرورانه و مهاجم تو، در منطقه خاورمیانه، اکنون مورد حسابرسی قرار خواهد گرفت. استفاده از نیروهای مزدور برای پیش‌بردن جنگ در سوریه و یمن، باید متوقف شود.
شماره ۲، ساخت موشک‌های بالستیک توسط (رژیم) ایران باید متوقف شود. و شماره ۳، رژیم ایران،‌ باید حمایت از تروریسم را متوقف کنی و نمی‌توانی به غنی‌سازی اورانیوم بپردازی و مسیری برای تولید تسلیحات اتمی ایجاد کنی. و رژیم ایران، باید و باید سرکوب مردم را متوقف کنی. به این ترتیب، ایالات متحده، از این ساختمانی که پشت سر ما قرار دارد،‌ شدیدترین تحریم‌ها طی ۳۹ سال اخیر را اعمال کرده است. و رژیم ایران را از دسترسی به بازار جهانی که دلار در آن وجه غالب را دارد، محروم کرده است، صادرات نفت و سایر فراورده‌های رژیم ایران را قطع کرده و همه معافیت‌ها را متوقف کرده است. و هم‌چنین، چیزی که ما سالهاست از چنین تریبون‌ها و میکروفون‌هایی گفته ایم، ایالات متحده لیست‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی را انجام داد. چه اتفاقی افتاده است؟ اقتصاد رژیم ایران در حال رکود است. ۶ درصد پسرفت داشته است. ارزش پول به‌طور قابل توجهی پایین آمده است. بیکاری سر به فلک می‌کشد. همان‌طور که می‌دانید، کمبود غذا و قطع برق وجود دارد و ناآرامی‌های اجتماعی رو به افزایش است. و مردم ایران به‌درستی رژیم ایران و نه آمریکا را مقصر می‌دانند. کارزار فشار حداکثری جواب داشته است. تحریم‌ها رژیم ایران را خفه کرده است. تحریکات اخیر رژیم ایران خود گویا هستند. اختلال در جریان نفت خلیج فارس و دریای عمان، حمله به خط لوله نفتی عربستان و فرودگاه این کشور و حمله اخیر به یک پهپاد آمریکایی. این تحریکات دو هدف را دنبال می‌کنند. اول، اهرم فشاری باشد روی جامعه بین‌المللی برای فشار روی آمریکا برای حذف تحریم‌ها. دوم، متقاعد کردن کشورهای منطقه نسبت به این‌که ایالات متحده قادر به حفاظت از آنها نیست. هر دوی این اهداف شکست خواهد خورد. ایالات متحده عقب‌نشینی نخواهد کرد. خطاب به کسانی که می‌گویند ایالات متحده این بحران را تحریک می‌کند:‌ شما از حقایق اطلاع ندارید. این رژیم ایران بود که دو سفارت‌خانه آمریکا را در لبنان و کویت منفجر کرد و صدها تن را به‌قتل رساند. این رژیم ایران بود که دو پایگاه نظامی آمریکا را در لبنان و عربستان منفجر کرد و صدها تن را به کشتن داد. این رژیم ایران است که شبه نظامیان شیعی عراقی را آموزش داده است تا آمریکایی‌ها را در عراق به‌قتل برسانند، با سلاح‌های نفوذکننده پیشرفته، و صدها تن را به کشتن داده است. این رژیم ایران است که به گروگان‌گیری ادامه می‌دهد. این رژیم ایران است که اداره و تأمین مالی جنگ‌های داخلی سوریه و یمن را بر عهده دارد و باعث صدها هزار مرگ و میر و یک فاجعه انسانی شده است. و این رژیم ایران است که هم‌اکنون خطوط صادرات و جریان نفت را مختل می‌کند. و بله این رژیم ایران است که به سرکوب مردم ایران ادامه می‌دهد. ایالات متحده چه‌کار خواهد کرد؟ ایالات متحده، ائتلافی از کشورها را رهبری خواهد کرد، تا خطوط کشتیرانی را باز نگه دارد، در خلیج فارس و دریای عمان. این کار در روزهای آینده انجام خواهد شد. ایالات متحده تحمل نخواهد کرد، تکرار می‌کنم تحمل نخواهد کرد که ایران دست به غنی‌سازی اورانیوم بزند و به آستانه گریز اتمی و توانمندی اتمی برسد. این خط قرمز ایالات متحده خواهد بود.
به‌رغم بحران کنونی، بهترین مسیری که ایران طی ۳۹ سال اخیر در آن قرار گرفته پیش روی ما است. پس به مبارزه خود ادامه دهید. به مقاومت خود ادامه دهید. به امید خود ادامه دهید. به شجاعت خود ادامه دهید. صدای شما برای آزادی شنیده می‌شود. مردم آمریکا و خود آمریکا پشتیبان شما و مردم ایران هستند. قوی‌تر از هر زمان دیگر. ما آنجا با شما خواهیم بود، تا این‌که شما سرزمین مادری و آزادی خود را باز پس بگیرید. بسیار متشکرم.