تحریم ۸ تن از فرماندهان سپاه پاسداران توسط آمریکا - جواد ظریف نفر بعدی است

 

بلافاصله پس از امضای فرمان تحریم خامنه ای و دستگاهش توسط ر‌ئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید،استیون منوچین و زیر خزانه داری آمریکا تحریم ۸ تن از سرکردگان سپاه پاسداران را اعلام کرد.

وی گفت: «ما تحریمهای افزوده یی را داریم که به دنبال دفتر ولی فقیه رژیم ایران و دستگاه وی خواهیم رفت و عملا میلیاردها دلار سرمایه او را مسدود خواهیم کرد. در کنار این اقدام امروز هم چنین اقدام ویژه یی را اعلام می کنیم که کسانی را که مسئول فعالیتهای اخیر بوده اند هدف قرار می دهیم همان طور که می دانید ما پیش از این قاسم سلیمانی را به خاطر اعمالش تحریم کرده بودیم در کنار آن امروز من می خواهم اعلام کنم که سه مقام بالای دیگر رژیم را تحریم می کنیم:
شامل تنگسیری، که سرکرده نیروهای رژیم ایران است که تنگه هرمز را تهدید می کنند. حاجی زاده که سرکرده نیروی هوا فضای سپاه و مسئول سرنگون کردن هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در حریم هوایی بین المللی بوده است و پاکپور سرکرده نیروی زمینی سپاه پاسداران.
در کنار آنها ما هم چنین ۵ تن از سرکردگان حوزه دریایی رژیم ایران را تحریم می کنیم...
این تحریمها در رابطه با فعالیتهای اخیر بسیار مهم است».
وزیر خزانه داری آمریکا محمد جواد ظریف را نفر بعدی تحریمها اعلام کرد و گفت: رئیس جمهورترامپ هم چنین به من دستور داد که جواد ظریف را در اواخر این هفته تحریم و لیست گذاری کنیم.