بازتاب تظاهرات بزرگ ایرانیان در واشنگتن در رسانه های جهان

 

خبرگزاری رویترز: فعالان در گردهمایی«قیام برای تغییر رژیم» و «راهپیمایی همبستگی با مقاومت ایران» در پارک لافایت در مقابل کاخ سفید در واشنگتن در ۲۱ ژوئن ۲۰۱۹، پرچم ها را برافراشته و شعار می دهند.

آسوشیتدپرس: تبعیدیان ایرانی، خواستار تغییر رژیم
آسوشیتدپرس - اعضای گروه تبعیدی ایرانی، مرتبط با برخی مشاوران ارشد ترامپ، برای تغییر رژیم در ایران تجمع کردند.

نیویورک تایمز: تجمع مجاهدین خلق در روز جمعه در مقابل وزارتخارجه آمریکا
تبعیدیان ایرانی مرتبط با مشاوران ترامپ، خواستار تغییر رژیم شدند.
تظاهرات در بحبوحه تنشهای تشدید شده بین آمریکا و ایران برگزار شده است.
ترامپ روز جمعه گفت او در ابتدا حملات نظامی علیه رژیم ایران را در تلافی حمله به پهپاد آمریکا در خلیج فارس، تصویب کرده بود اما بعد کنسل کرده است.

واشنگتن پست: مجاهدین خلق روز جمعه در مقابل وزارت خارجه تجمع کردند و خواستار برکناری رهبری رژیم ایران شدند. اعتراض کنندگان سپس به سمت کاخ سفید راهپیمایی میکنند.
گروه بحث انگیز مجاهدین خلق، در گردهمایی های قبلی خود، میزبان جان بولتون مشاور تندروی امنیت ملی و رودی جولیانی وکیل شخصی رئیس جمهور که حامی این گروه می باشد، بوده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس ۲۱ ژوئن :
حامیان مقاومت درتبعید روز جمعه برای تغییر رژیم در ایران تجمع کردند. این در بحبوحه تنشهای تشدید شده بین آمریکا و ایران است. زردپوشان با پوستر ایران آزاد در مقابل وزارت خارجه آمریکا خواهان پایان حکومت دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران شدند.
این تظاهرات درست ساعاتی بعد از آن است که ترامپ گفت حملات نظامی علیه رژیم ایران را لغو کرده است.
بعد از این تجمع، تظاهر کنندگان تا کاخ سفید دست به تظاهرات زدند تا هدفشان را دنبال کنند.
مریم رجوی در یک پیام خطاب به جمعیت در صحنه که همچنین شامل قانونگذاران فعلی و سابق آمریکا از احزاب دمکرات و جمهوریخواه بود گفت: ما اعلام کرده و می کنیم که آنچه دنبالش هستیم سرنگونی رژیم ایران است .
دولت ترامپ در اوایل سال جاری یکی از دشمنان اصلی مجاهدین یعنی سپاه پاسداران را بعنوان یک سازمان تروریستی خارجی نامگذاری کرد و اکنون مجاهدین خلق خواستار نامگذاری مشابه وزارت اطلاعات ایران شده است تا مورد تحریم قرار بگیرد.
رژیم ایران به این گروه بعنوان یک تهدید می نگرد و در سال گذشته یک گردهمایی این گروه در پاریس که در آن جولیانی شرکت کرده بود هدف توطئه تروریستی رژیم ایران قرار گرفت که با دستگیریهایی که دنبال داشت خنثی گردید.یک دیپلومات رژیم ایران مستقر در اتریش هم اکنون در بلژیک در بازداشت است. تجهیزات بمبی که قرار بود علیه گردهمایی فوق استفاده شود در بلژیک در خودرو یک زوج ایرانی کشف و توقیف شده بود.
این گروه مقرهای خود را در حومه پاریس دارد و همچنین چند هزار نفر عضو آنها در آلبانی هستند. هواداران مجاهدین در سایر کشورها در غرب حضور دارند.

العربیه: جنبش مجاهدین خلق خواستار تغییر رژیم ایران شد
حامیان مجاهدین برای تغییر رژیم در ایران در واشنگتن تظاهرات کردند. این تظاهرات همزمان با افزایش تنش بین واشنگتن و تهران انجام میشود.
روز جمعه هواداران مجاهدین در مقابل مقر وزارت خارجه آمریکا تجمع کردند و خواستار سرنگونی رژیم ایران شدند. آنها متعاقبا یک راهپیمایی را به سمت کاخ سفید سازمان میدهند.

العربیه: واشنگتن- فراخوانها برای حمایت از اپوزیسیون ایران برای تغییر رژیم
نمایندگان و سیاستمداران آمریکایی که برای تظاهرات گسترده ایرانیان مخالف رژیم تهران در واشنگتن سخنرانی کردند به حمایت از فعالیتهای اپوزیسیون ایران برای تغییر رژیم ایران فراخوان دادند.
در تظاهرات روز جمعه جمعیت انبوهی از ایرانیان در تبعید و هواداران شورای ملی مقاومت ایران و اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران شرکت کردند. بنا به گفته سازماندهندگان تظاهرات، تظاهرکنندگان، جهان را به ایستادن در کنار مردم ایران در تلاشش به سوی آزادی و تغییر این رژیم و برپایی حکومتی آزاد و دمکراتیک فراخواندند.
در تظاهرات در مقابل وزارت خارجه آمریکا، تعدادی از شخصیتهای آمریکایی از جمله نمایندگان براد شرمن و مک کلینتاک و سناتور رابرت توریسلی و فرماندار بیل ریچاردسون سفیر سابق آمریکا در ملل متحد و ژنرال جک کین جانشین رئیس ستاد ارتش امریکا صحبت کردند. سناتور رابرت توریسلی گفت، میخواهد به اعضای کنگره و کاخ سفید یادآوری کند که هیچ رفرم و اصلاحاتی در رژیم آخوندی وجود ندارد. وی لیست فعالیتهای تروریستی رژیم (ایران) و نقضهای حقوق بشر آن از جمله اعدام مخالفین و پرتاب موشک به پایگاههای آمریکایی در خاورمیانه و مورد اخیر یعنی سرنگون کردن هواپیمای بدون سرنشین (آمریکا) را برشمرد.
 نماینده کنگره برد شرمن گفت: این رژیم به قتل عام زندانیان و زندانی کردن روزنامه نگاران و گسترش تروریسم در منطقه شناخته میشود.
وی افزود:‌ ما با مردم شجاع ایران که برای فصلی جدید در تاریخ این ملت عظیم مبارزه میکنند، اعلام همبستگی میکنیم و بیشک این فصل تازه توسط مردم ایران نوشته خواهد شد.
شرمن همچنین محاکمه دو مزدور رژیم ایران را خاطرنشان نمود که به گردآوری اطلاعات از اعضای اپوزیسیون ایران در واشنگتن به سود سرویسهای رژیم ایران بعنوان جزئی از تروریسم فرامرزی اش اقدام کرده بودند.
نماینده کنگره مک کلینتاک گفت:‌ جنبش آزادی ایران بطور جدی رشد نموده. این درحالیست که استبداد آخوندها شدیدتر شده و این باند اوباش مردم را سرکوب میکنند. وی تاکید کرد که حملات وحشیانه آنها علیه مخالفان در خارج و خصومتشان در قبال همسایگانشان و حمله به هواپیمای بدون سرنشین علائم یاس و ترس است.
ژنرال جک کین گفت:‌ سال ۲۰۱۸ یک نقطه عطف جدی برای ایران بود زیرا ایالات متحده از قرارداد هسته‌ای خارج شد و برای اولین بار از ۳۹ سال قبل ایران را در لیست کشورهای خطرناک قرار داد.
 وی افزود این رژیم باید سرکوب مردم و بکارگیری نمایندگانش برای گسترش تروریسم و همچنین برنامه موشکهای بالستیک را متوقف کند.او گفت:‌ ایالات متحده سخت ترین تحریمها را از ۳۹ سال قبل اعمال کرده و سپاه پاسداران را بعنوان یک سازمان تروریستی طبقه بندی کرده است.
فرماندار بیل ریچاردسون وزیر سابق انرژی آمریکا در سخنرانی خود گفت: همه باید از مردم ایران بمنظور برپایی یک نظام آزاد و دمکراتیک حمایت کنند.
مریم رجوی رئیس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران درپیامش گفت: آخوندهای خونریز برای دور کردن خشم مردم از خودشان، آدرس دشمن را در آمریکا داده اند ولی مردم ایران در کوچه و بازار فریاد می‌زنند که دشمن ما همین‌جاست اما آخوندها به دروغ می‌گویند که آمریکاست.
مریم رجوی افزود: وقتی آخوندها قیمت نمی‌دهند جری‌تر می‌شوند و قدم به پیش می‌گذارند، شلیک کاتیوشا در موصل و بصره، و حمله موشکی به پهپاد آمریکایی نمونه‌های بسیار گویایی است. رجوی سوال کرد: راستی چه کسی دارد جنگ‌افروزی می‌کند؟ چه کسی به کمپهای اشرف و لیبرتی پیاپی موشک می‌زد؟


خبرگزاری ای پی آ EPA:
ایرانیان یک گردهمایی و راهپیمایی در واشینگتن بر گزار کردند و خواهان تغییر حکومت ایران شدند.
آنها در این گردهمایی و راهپیمایی که از وزارت خارجه تا کاخ سفید برگزار می شود، مصرانه خواهان حمایت از رهبران اپوزیسیون مریم و مسعود رجوی هستند.