بحران شدید در رأس حاکمیت آخوندی در باتلاق بحران‌های سرنگونی


رئیس جمهور ارتجاع بار دیگر خواهان اختیارات فرماندهی مشابه دوران جنگ ۸ ساله شد

ولی فقیه ارتجاع در روز اول خرداد جواب داد: زمینه را برای روی کار آمدن دولت جوان و حزب‌اللهی فراهم کنید!

در باتلاق بحرانهای سرنگونی جنگ گرگها در راس نظام بالا می گیرد.
آخوند روحانی درخواست اختیارات فرماندهی جنگ، مشابه جنگ ۸ ساله را که در روز دوشنبه ۳۰ ماه اردیبهشت بعمل آورده بود، مجدداً و بطور علنی همراه با لولوخرخره نظرپرسی جلوی ولی‌فقیه گذاشت.
به دنبال سخنان خامنه ای، که روز اول خرداد در وحشت از بحرانها و تنشهای سرنگونی به زمینه‌سازی برای یک پایه کردن رژیم و روی کار آوردن دولت حزب اللهی پرداخت و به روحانی بخاطر حرفهایش در باره رفراندم و درخواست اختیارات، تودهنی زد، رئیس جمهور ورشکسته ولایت فقیه در واکنشی تدافعی به پاسخگویی پرداخت و ضمن روضه خوانی درباره شرایط بسیار سخت نظام ولایت فقیه که آن را مشابه دوران جنگ ضدمیهنی و بدتراز آن توصیف می کرد، بار دیگر بحث رفراندوم و اختیاراتش را پیش کشید. روحانی یک قدم جلو گذاشت و داستان گفتگوهای خودش و خامنه ای برسر رفراندوم هسته یی برای شروع مذاکرات برجام را درسال ۸۳پیش کشید و گفت:«به نظر من اصل ۵۹ بن بست شکن هست اصل ۵۹به ما می‌گوید که نظام ما و جمهوری اسلامی ایران هیچ وقت بن‌بست ندارد. اصل ۵۹ بما می‌گوید هر زمان لازم دریچه به روی مردم باز است که کاملا این حرف درست است حالا این کی باید استفاده کنیم از این اصل استفاده می کردیم زودتر بهتر بود بعداً استفاده کنیم امروز استفاده کنیم آن سخن دیگری است. من یک بار دیگر در یک سخنرانی گفته‌ام که من در سال ۸۳ خدمت مقام معظم رهبری عرض کردم موضوع هسته ای را طبق اصل ۵۹ به آراء مردم بگذاریم و توضیح دادم خدمت ایشون و این را مکتوب هم برای ایشان فرستادم علاوه بر حضور و بیان حضوری و ایشون قبول فرمود گفت خوبه منتها راجع به زمانش که کی بگذاریم رفراندوم چه جوری بگذاریم حالا بعدش هم دولت دیگری هم آمد دیگه من مسئولیتی نداشتم که ادامه بدهم. پس اصل ۵۹ در هر مقطعی می تواند راهگشا باشد و اصول قانون اساسی که اختیارات به دولت داده من خواهش می کنم از رسانه‌ها اصل ۱۳۴ قانون اساسی را یک بار دیگر دقیق‌تر نگاه کنید اصل یکصد و سی و چهار قانون اساسی در دستگاه دولت برنامه و خط‌مشی را به عهده رئیس جمهور می‌گذرد رئیس جمهور هست که برنامه تعیین می کند و رئیس جمهور است که خط مشی می دهد با مشورت وزرا که حالا در آن اصل آمده».

آخوند روحانی هم چنین صحنه فضاحتبار پاسکاری اداره امور نظام بحران زده بین خودش و خامنه ای در روز۱۵اسفند۹۷ را پیش کشید و به صراحت به خامنه ای گفت که آن روز گفتی من فرمانده باشم ولی فرمانده بی اختیار به چه دردی می خورد:
آخوند روحانی: «اصلا بحث این نیست که حالا امروز مشکل ما این است که دولت از چه اختیاراتی برخوردار است!!! به نظر من اگر قانون اساسی اجرا بشود دولت اختیارات کافی را طبق قانون اساسی دارد اما شرایط جنگ با شرایط عادی متفاوت است ما چرا در شرایط جنگ هشت ساله تمام اختیارات کشور را در یک شورا جمع کردیم. تمام اختیارات شورای عالی پشتیبانی جنگ تمام اختیارات با او بود. قانون را می‌توانست اصلاح بکند دستور می‌توانست بدهد اصلا همه کاره بود امام تمام اختیارات را به این شورا داد آنچه من می گویم این که ما در شرایط فعلی نیاز به ساز و کار روان تری داریم و این را من به صراحت از اولین روزی که تحریم جدید آغاز شد خدمت رهبری من گفتم، گفتم امروز کشور فرمانده می‌خواهد امروز جنگ است و این جنگ فرمانده می‌خواهد و خدمت ایشان گفتم که بهترین فرمانده شخص شما هستید ما هم همه مطیع هستیم شما فرماندهی را به عهده بگیرید. ایشان فرمود نه و بعد فرمود خودتون باید فرماندهی را به عهده بگیرید. اشکال ندارد هر کس می‌خواهد فرمانده بشود هیچ مهم نیست اما اختیارات فرماندهی مهمه و الا خوب انه(عربی) فرمانده نتیجه! به جایی نمی رسیم که ما، اختیارات فرماندهی مهم است. فرمانده اگر با اختیارات فرماندهی باشد نه اینکه بدون فرماندهی کشور از دست می‌رود من این رو نمی گویم تمام بحث من این است که در این جنگ با آمریکا ما هزینه کمتر بدهیم همین».

آخوند روحانی به کشمکش قدرت در گرداب وضعیت بحرانی رژیم برسر نمایش انتخابات مجلس پرداخت و ضمن اشاره و کنایه ها و دعاوی مضحک آخوندی در مورد نظر سنجی تلاش خامنه ای و باند رقیب برای کنارزدن او و باندش را خیانت تاریخی خواند:
«بعضی ها فکر می کنند اگر اعتماد مردم به دولت کم شد آن وقت در انتخابات مجلس که پیش رو داریم حامیان دولت رای نمی‌آورند پس به پیروزی بزرگ می‌رسیم اگر این باشه فکر پس همین راهی که بعضی ها انتخاب کردند درست است. بعضی ها بالاتر می گویند خوب شد باید به دولت فشار بیاوریم به مردم بگوییم اینها بلد نیستند اداره کنندتا دو سال بعد توی انتخابات آدمی که ما می‌خواهیم رای بیاورد اگر این است خدا نکند یک همچین چنین چیزی باشد و اگر این باشد یعنی بزرگترین خیانت تاریخی به ملت و تاریخ ایران مجلس هر کی می خواهد بیاید برود هر چه مردم رای دادند انتخاب بشه از هر جناحی که هست رئیس جمهور بعدی از هر جناحی از هر گروهی هست بیاید و مردم به هر که رای داد انتخاب بشه ما افتخار ما این است که به عنوان دولت دوازدهم در ماجرای برجام نگذاشتیم دنیا ما را محکوم ‌کند این افتخار ما است هیچ کس نمی تواند روی این افتخار تردید کند امروز تمام کشورهای جهان آمریکا را مقصر می‌دانند و نه ایران را و من نمی خواهم باز کنم مسئله را که مصلحت نمی دانم الان باز کنم اگر این دولت نبود برجام شکسته می‌شد توسط ایران و این مهم هست کار دولت دوازدهم کار مهمش این است که دولت دوازدهم از آبرو مایه گذاشته از جان مایه گذاشته ایستاده نگذاشته، نگذاشته برجام بشکند».
رئیس جمهور رژیم در یک لگد سیاسی به دستگاههای تحت امر خامنه ای خطاب به رسانه های نظام گفت: «من از رسانه هیچ وقت نمی خواهم که نقص ما را بپوشاند نخیر نقص ما را بگوید هر وزیری نقض دارد هر معاونی شخص رئیس‌جمهور هر که نقص دارد چون شما نقص دستگاه دیگر را جرئت نمی کنید بگید باید مال دولت را بگویید آزاد هستید چون قوه قضاییه و مجلس که شما جرئت نمی کنید بگید که اما برای دولت شما آزاد هستید».

آخوند روحانی درباره شرایط سخت کنونی رژیم درگرداب بحرانهای سرنگونی و فقدان برون رفت و راحل گفت: «امروز شرایط ما ویژه هست این که کشتی من می خواهد در فلان بندر پهلو بگیرد ۱۰ روز است ایستاده و آمریکا مرتب با آن کشور در تماس است که نگذارد این کشتی پهلو بگیرد و بارش را خالی کند در تاریخ ایران نبوده.
اینکه وزارت خارجه آمریکا با یک کشور کوچک به خاطر یک کشتی ایرانی مرتب در تماس باشد حتما در این چهل سال نبوده این که یک کشتی نفتکش نفت ایران را منتقل می کند در تمام مسیر ماهواره ها تعقیب اش می کنند شماره آن را ثبت بکنند و بگویند الان کجاست بگویند کی می خرد کی می فروشد در تاریخ ایران نبوده این اولین بار است نمی‌خواهم بگویم با اینکار آمریکا با این کار ما را به زانو در می آورد به زانو در نمی آورد.
اگر این که من می‌گویم واقعیت هست پس کی مقصر نگفته اگر واقعیت نیست پس من را به محاکمه بکشید من به عنوان مسئول کشورم این جا در حضور مسئولین بسیاری از رسانه های مهم کشور دارم به صراحت اعلام می کنم که شرایط ما یک شرایط بسیار سختی هست».