ادامه کاهش صادرات نفت رژیم - هند و ترکیه خداحافظی کردند

 

سفیر هند در واشینگتن گفت: هند به تمامی واردات نفتش از ایران خاتمه داده است.

خبرگزاری فرانسه نوشت: این بزرگترین کشوری است که با اکراه، از تهدیدات آمریکا متابعت می کند. هند پیشاپیش واردات نفتی اش از ایران را بشدت کاهش داده بود.
سفیر هند گفت آخرین بار در آوریل بود که هند یک میلیون تن نفت از رژیم ایران خرید و این قبل از آن بود که واشینگتن کمپین فشار علیه رژیم تهران را افزایش داد و به تمامی معافیتها از تحریمها خاتمه داد...
سفیر هند همچنین گفت این کشور واردات نفت خود از ونزوئلا هم خاتمه داد زیرا خودش را شریک آمریکا می داند اما گفت این تغییر مشکلاتی در هند ایجاد می کند چرا که ۱۰ درصد نیاز نفت هند را تامین می کرده است...
مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از اینکه ترکیه نیز خرید نفت از ایران را متوقف ساخته استقبال کرد و به خبرنگاران گفت ما خواهان این هستیم که تمام جهان با این تحریمها متابعت کنند و متشکریم از دوستان و متحدانمان که این تحریمها را رعایت می کنند.

رویترز نیز از قول یک مقام ارشد ترکیه نوشت: در حالیکه معافیت های نوامبر گذشته برای ۸ خریدار به پایان می رسد، ترکیه خرید نفت از ایران را متوقف کرد و به پیروی از درخواست واشنگتن برای متوقف کردن واردات نفت خام از جمهوری اسلامی ادامه خواهد داد.

خبرگزاریها از قول منابع صنعتی و ردیابی کشتی ها از انبار بیش از ۶۶ میلیون بشکه نفت رژیم ایران در تاسیسات ذخیره سازی خشکی و در نفتکش ها خبر می دهند.
لازم به یادآوری است که رژیم آخوندی ۲۰ میلیون بشکه نفت خود را تا ماه گذشته در تاسیسات نفتی چین انبار کرده بود که به گفته رویترز این میزان در حال افزایش است.

قطر اعلام کرد که فقط در زمینه اقلام غذایی و دارو با رژیم ایران معامله می‌کند.
موسوی پور رئیس اتاق بازرگانی رژیم و قطر با اعلام اعمال محدودیت‌های جدید در تبادلات تجاری با قطر گفت: قطر بر خلاف نظر قبلی خود اعلام کرد مطابق دستور العمل وزارت خزانه‌داری آمریکا رفتار خواهند کرد، یعنی فقط اقلام غذایی و دارو را از این به بعد می‌توانند به ایران بفرستند در صورتی‌که ما خودمان تا چند وقت پیش تامین کننده اقلام کشاورزی و غذایی آنها بودیم. وی اضافه کرد قبل از ماه رمضان جواد ظریف به قطر سفر کرد و ما نمی‌دانیم چه صحبت‌هایی در آن جلسه رد و بدل شد که اکنون این رفتار را دولت قطر در پیش گرفته است.