ترس و بحران درونی رژیم همراه با به سخره گرفتن حرفهای خامنه‌ای

 

حرفهای خامنه‌ای مبنی بر اینکه جنگی نمیشود و مذاکره هم سم مضاعف است، از سوی ناظران سیاسی خارجی و حتی محافل درونی حاکمیت، یک قمار از پیش‌باخته توصیف شده است

یورونیوز درباره سخنان خامنه‌ای نوشت: این سخنان در حالی بیان می‌شود که دونالد ترامپ در پاسخ به پرسشی که آیا خطر درگیری نظامی بین ایالات متحده و ایران وجود دارد؟ گفت: من نمی‌خواهم نه بگویم اما امیدوارم این اتفاق رخ ندهد. وی با اشاره به ناوهای آمریکا افزود: ما یکی از قویترین ناوها را داریم که آماده است، نمی‌خواهیم مجبور به انجام کاری شویم.

یک مهره باند مغلوب رژیم به نام حمید آصفی نیر در این باره نوشته است: گفته‌شده که جنگی میان ایران و آمریکا رخ نخواهد داد، و مذاکره با دولت ترامپ "سم مضاعف" است، این سیاست "نه این و نه آن" به کجا ختم خواهد شد؟ آیا اصولاً تداوم وضع موجود ممکن است؟... حاکمیت معتقد است در منطقه توان تاکتیکی بالایی دارد و چون اسرائیل در تیررس موشک‌هایش قرار دارد پس جنگ نمی‌شود!! ولی قدرت موشکی هنوز آزمون واقعی خود را درصحنه جنگی پس نداده، مثل موشک‌های اس۳۰۰ در سوریه که تاکنون با فشفشه خاموش قابل‌مقایسه هست!.
وی افزود: اکنون حاکمیت می‌خواهد با درآمد فروش محدود نفت، و تکیه‌بر توان موشکی‌اش، وضع را به همین صورت، تا سال ۲۰۲۰ و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ادامه دهد، و امیدوار است که، آن زمان ترامپ شکست بخورد، و یک دموکرات روی کار بیاید، و آن‌وقت پای میز مذاکره برود!! آیا این استراتژی دارای تعقل راهبردی است؟ جواب منفی است، و یک قمار از پیش باخته‌ای است.