گرداب بحرانهای مرگبار، کشمکشهای فزاینده برسر مذاکره و دزدیهای حکومتی

 

مجلس ارتجاع شاهد بالا گرفتن کشاکش درونی رژیم در گرداب بحرانهای این مرحله بود.

آخوند سلیمی در مجلس رژیم ۲۹ اردیبهشت: آقای رئیس‌جمهور الاختیار و ما ادراک ما الاختیار مذاکره در شرایط فعلی سم مهلک است کسانی که دم از مذاکره می‌زنند یا خائن هستند یا ترسو و بدیهی ست نه خائن می‌تواند مشاور امین باشد و نه ترسو.
آقای روحانی تنها رئیس‌جمهوری هستید که در شورایعالی سه نفره بدون نیاز به مجلس و شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت قدرت قانونگذاری و رتق و فتق امور را دارید الاختیار وَمَا أَدْرَاکَ مَا الاختیار آقای روحانی جنابعالی اختیار مذاکره در برجام را داشتید. آن آفتاب تابان حالا که میوه‌های آنرا در سبد ملت گذاشته‌اید دم از بسط ید میزنید؟ البرجام و وَمَا أَدْرَاکَ مَا البرجام. آقای روحانی جنابعالی ذخایر اورانیوم، راکتور هسته‌‌یی، آب سنگین، هزاران سانتریفوژ را محدود و محصور ساختید، هسته‌یی و ما ادراک ما الهسته ای؟.
حضرت آقای روحانی یادتان هست ارز ۴۲۰۰ تومانی را دولت شما تصمیم گرفت و ذخایر کشور به تاراج رفت تاراج و ما ادراک ما التاراج؟ مقام منبع رئیس‌جمهوری ۶۰ تن طلای کشور را با بسط ید بذل و بخشش کردید اذهب والفضه و ما ادراک ما اذهب والفضه؟ اخوی گرام رئیس دفتر بود و حزب کذا قالب بر مقدرات کشور ماشین چاپ حکم انتصابات در دولت شما بکار افتاد چه دامادها که پست گرفتند و چه خاله زاده‌ها و عمو زاده‌ها و عمه زاده‌های حزبی که بر نردبان عروج سوار شوند اخوی و ما ادراک ما الاخوی. بعد از خروج آمریکا از برجام با اختیار تام چند هفته به اروپایی‌ها فرصت دادید چند هفته یک‌سال شد و الآن اختیارین زلف مبارک به موی اروپائیان گره زدید الیوروپ و ما ادراک ما الیوروپ.

به دنبال شکست برجام و تحرکات نظامی در منطقه، و نیز طرح موضوع تن دادن به شرایط آمریکا، جنگ و جدال در درون رژیم، تشدید شده است.
کیهان ولی فقیه ارتجاع نوشت: براساس سخنان خامنه‌ای «باب مذاکره با آمریکا» در هر سطحی و در‌باره هر موضوعی بسته شد و مدعیان غربگرا باید بدانند از امروز «باب اقدام و باب مقاومت» که سیاست قطعی نظام است به‌روی دولت و مسئولان گشوده شده است. سؤال این است: چرا دولت براساس (گفته خامنه‌ای) برجام را کنار نمی‌گذارد؟.
دادن مهلت بیشتر به دشمنان پیام انفعال را ارسال کرد و هم در حاشیه آن سیگنال بازی مذاکره مجدد را فرستاد... اگر احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا به واقعیت بپیوندد دولت آقای روحانی تا پایان مسئولیتش و همچنین دولت بعدی باید پنبه مذاکره با آمریکا را از گوش خود بیرون کنند.