سیل و آبگرفتگی در خراسان، وضعیت بحرانی در دیگر نقاط سیلزده کشور

 

بارش رگباری باران و تگرگ در مشهد و در شماری دیگر از شهرهای خراسان رضوی و شمالی، روز پنجشنبه باعث ‌آب گرفتگی و سیلاب در این شهرها شد.

بارندگیها که روز پنجشنبه شدت یافت و باعث جاری شدن سیلاب در خیابانهای مشهد و آبگرفتگی در ۳۰ نقطه شهر گردید و در برخی نقاط خودروها را باخود برد.
در شهر های فریمان درگز و آشخانه نیز براثر بارندگیهای شدید، سیلاب جاری شده است.
جاده کلات به درگز براثر رانش زمین مسدود شده و در بجنورد در روستای تاتار سیل مهیبی جاری شد.

در حالی که بیش از ۵۰ روز از سیلابهای ویرانگر فروردین ماه میگذرد، وضعیت در بسیاری از نقاط سیلزده کشور همچنان بحرانی است.
منابع حکومتی اذعان کرده اند که در سیلاب فروردین ماه در خوزستان ۲۱ شهرستان را سیلاب فرا گرفت، ۱۳۳ روستا را آب برد و ۳۷۴ روستا به صورت جزئی و کلی تخلیه شدند.
استاندار مزدور رژیم در خوزستان می گوید هنوز در هر ثانیه ۶۵۰ متر مکعب از سد کرخه آب خارج می شود .....به همین علت بعضی از روستاها مانند روستاهای خسرج خلف، چوکایه، شاکریه، سبحانیه و حوفر در حوزه رود کرخه از جمله در اطراف شهرهای حمیدیه بستان و سوسنگرد هنوز زیر آب هستند. و بسیاری از روستا ها نیز در محاصره سیل قرار دارند.
بنا به گزارش رسانه های رژیم دشت آزادگان همچنان غرق در آب است و ۵ سیل‌بند در این منطقه باید ترمیم شوند و۱۰ روستای دشت آزادگان هنوز زیر آب قرار دارند.
جاده چذابه – بستان را آب فرا گرفته است.
روستای مگرن ۳ در نزدیگی شهر شوش نیز به علت خطرات ناشی از سیل باید جابجا شود.
مردم این مناطق همچنان از بی عملی کارگزاران رژیم در استان خوزستان ناراضی هستند.

سیلاب حدود ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان را فراگرفت و مزارع و باغات و حتی نخلستانها را به زیر اب برد پس از چند هفته که آب فروکش کرده است، تنها یک چهارم زمینهای زراعی مردم آنهم با کمک و همکاری خود مردم از زیر آب خارج شده است.

آنچه پس از گذشت ۵۰ روز از سیل در خوزستان قابل توجه است در خطر بودن شهر خرمشهر از طرف روستای طلاییه است.
کارشناسان خود رژیم اذعان می کنند که خرمشهری که نه کارون و نه شکستن سیل‌بند ملیحان و نه کانال المهدی آن را زیر آب نبرده‌اند، از طریق سیلاب برگشتی کرخه در حال غرق شدن است. این سیلاب تا ۳ ماه دیگر خرمشهر را تهدید می‌کند و این به این معناست که کل سیلاب کرخه به سوی خرمشهر در حال هدایت است.