هشدار رئیس جمهور روسیه به رژیم آخوندی پس از گفتگو با پمپئو

 

رئیس جمهور روسیه یک روز پس از گفتگوهایش با پمپئو، به حکومت آخوندی در رابطه با برجام هشدار داد.

خبرگزاری تاس گزارش داد: پوتین گفت رژیم ایران درخروج از برجام هیچ منفعتی ندارد. من بارها در صحبت با طرف حساب های ایرانیم گفته ام که به نظر من بیشترین منفعت برای آنها این است که برغم هر اتفاقی دربرجام بمانند. زیرا بمحض اینکه از برجام خارج شوند، همه فراموش می کنند آمریکا باعث شکست برجام بود و همه رژیم ایران را مقصر می شناسند.
خبرگزاری تاس در ادامه افزود: پوتین هشدار داد که او یک حرف غیر دیپلماتیک می زند که ممکن است دوستان اروپایی اش را بیازارد ولی او با تاسف به این واقعیت اشاره کرد که آمریکایی ها از برجام خارج شدند. اکنون برجام دارد سینه خیز می رود و اروپایی ها نمی توانند خسارات اقتصادی رژیم ایران را جبران کنند.
پوتین افزود: روسیه اتش نشانی نیست و نمی تواند هرچیزی که به ما تماما وابستگی ندارد را نجات دهد. ما نقش خودمان را بازی کرده ایم. اما این تماما به ما بستگی ندارد. این بسته به طرف های دیگر است تمام بازیگران از جمله آمریکا و کشورهای اروپایی و رژیم ایران.
کرملین از تصمم رژیم آخوندی برای تعلیق تعهداتش در برجام ا براز تاسف کرد.
دیمیتری پسکف، سخنگوی کاخ کرملین، گفت: روسیه از تصمیمات اخیر رژیم ایران بسیار متأسف است و اکنون شاهد آن هستیم که تنش ها در منطقه پیرامون تهران همچنان در حال شدت گرفتن است.

درهمین حال جواد ظریف به ژاپن سفر کرده است و ناظران سیاسی می گویند وی دربدر بدنبال واسطه با آمریکا برای رفع خطر از رژیم و فروش نفت است.
گزارشها حاکیست که مقامات ژاپن در ملاقات با ظریف از تعلیق تعهدات رژیم ایران در برجام ابراز نگرانی کرده اند.