تحولات میان آمریکا و رژیم آخوندی- افزایش تنش در منطقه

 

فرماندهی مرکزی ایالات متحده –سنتکام- اعلام کرد: بدلیل تهدید های جدی از جانب نیروهای مورد حمایت رژیم ایران، نیروهای ارتش آمریکا در عراق و سوریه در آماده باش سطح بالا قرار دارند.

در بیانیه سنتکام آمده است: سازمان های اطلاعاتی آمریکا و متحدانش اطلاعات قابل توجهی از تهدیدهای نیروهای مورد حمایت رژیم ایران در عراق دریافت کرده اند. این بیانیه می‌افزاید: این آمادگی بدلیل تهدید های جدی نیروهای مورد حمایت رژیم ایران است. ما هرگونه تهدید از ناحیه این نیروها در رابطه با نیروهای آمریکا را زیر نظر داریم.

به گزارش رویترز بیل اوربان سروان نیروی دریائی ایالات متحده و یکی از سخنگویان فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا گفت در حالیکه ما از نزدیک تهدیدات قریب‌الوقوع و موثق علیه نیروهای ایالات متحده در عراق را مانیتور میکنیم در آماده باش سطح بالا نیز قرار دارنیم.

آسوشیتدپرس نیز نوشت: ارتش آمریکا اعلام کرد که نیروهای آمریکایی مستقر در عراق و سوریه در حال حاضر بدلیل تهدیدات موثق و احتمالا قریب الوقوع از جانب رژیم ایران، در آماده باش سطح بالا قرار دارند.
این خبرگزاری افزود: سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا ـ سنتکام- در بیانیه خود به اطلاعات جمع‌آوری شده توسط ایالات متحده و کشورهای متحد آمریکا استناد کرده است.

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه از پرسنل غیرضروری سفارت خود در بغداد وکنسولگری این کشور در اربیل خواست که عراق را ترک کنند.
وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای که در این رابطه صادر کرد می افزاید: خدمات ویزایی در هر دو مرکز برای موارد عادی به حالت تعلیق در آمده و دولت آمریکا خدمات محدودی در این رابطه در اختیار شهروندان آمریکایی در عراق می گذارد.
لازم به یادآوری است که اوایل هفته سفارت آمریکا در عراق از شهروندان آمریکایی خواسته بود که طبق دستورالعمل این سفارت به عراق مسافرت نکنند.

درهمین حال اسکای نیوز گفت وزارت خارجه انگلستان به دلیل تنش بین ایران و آمریکا وارد حالت فوق العاده شده است.
این منبع افزود: به گفته یکی از مقامات انگلستان اگر شرایط در متطقه غرب آسیا بدتر شود.درجه بحران ممکن است افزایش یابد.

همزمان با خبرهای آماده باش نیروهای آمریکا در عراق، آلمان آموزش نیروهای نظامی عراقی را متوقف کرد.
خبرگزاری فرانسه گزارش داد: ارتش آلمان اعلام کرد که در ارتباط با تنشهای ایران، آموزش ارتش عراق را متوقف میکند.