ایالات متحده رژیم آخوندی را مقصر حملات به کشتی ها میداند

 

یک مقام رسمی آمریکا اعلام کرد، ایالات متحده رژیم ایران را مقصر حملات به کشتی ها میداند.

آسوشیتدپرس ضمن گزارش این خبر، نوشت: مقام ایالات متحده می گوید ارزیابی اولیه نشاندهنده دخالت رژیم ایران در انفجارات کشتی‌ها در خاورمیانه است.
این مقام گفت: طبق ارزیابی اولیه انجام شده توسط تیم نظامی آمریکا، رژیم ایران و مزدورانش مواد منفجره را در چهار کشتی لنگر گرفته در ساحل امارات کار گذاشتند . آنها از مواد منفجره برای ایجاد سوراخهای بزرگی در این چهار کشتی کرده‌اند.
این مقام میگوید در هرکدام از کشتیها شکافهایی در نزدیکی سطح آب یا زیر سطح آب ایجاد شده است. این تیم نظامی ایالات متحده ارزیابی میکند که سوراخها بوسیله مواد انفجاری ایجاد شده‌اند.
امارات متحده خواهان کمک ایالات متحده در تحقیقات این خرابکاری شده و مقامات این کشور این رخداد را یک خرابکاری توصیف کرده‌اند.
ایالات متحده به کشتیها هشدار داده است که رژیم ایران یا نیروهای مزدورش ممکن است جریان کشتیرانی را در این منطقه هدف قرار دهند و از همین روست که آمریکا اقدام به وارد کردن ناوها و هواپیماهای جنگی در این منطقه کرده است.

رئیس جمهور آمریکا در باره حمله به نفت کشها در ورودی خلیج فارس گفت: من داستانهایی در مورد رژیم ایران می‌شنوم. اگر آنها کاری کنند، اشتباه بسیار بدی خواهد بود و متحمل مشکلات بزرگی خواهند شد. اگر چیزی اتفاق بیافتد آنها از این بابت خوشحال نخواهند بود.
رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر مجارستان به سوالات خبرنگاران پاسخ می داد.
یک خبرنگار از ترامپ پرسید آیا شما درمورد حمله ای که به نفتکشها شد، نگرانید؟
ترامپ پاسخ داد: باید ببینیم چه می شود، این برای رژیم ایران مشکل بسیار بدی خواهد بود. میتوانم به شما بگویم که اگر چیزی اتفاق بیافتد، آنها از این بابت خوشحال نخواهند بود آنها خوشحال نخواهند شد و آنها می دانند که منظور من چیست.

مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز در توضیح سیاست آمریکا در قبال رژیم حاکم بر ایران گفت: کاری که رئیس جمهور انجام داده این است که یک سیاست شکست خورده دولت گذشته در رابطه با ایران را از نو راه اندازی کرده است. اعمالی که رئیس جمهور طی هفته گذشته انجام داده است تماماً در همسویی با اعتقاد ماست، تازمانی که رژیم ایران شیوه های خود را تغییر دهد، تا زمانی که رژیم ایران دست از حمایت خود از حزب الله و سازمانهای تروریستی در منطقه بردارد و درمکانهایی مانند یمن و سایر نقاط کاشتن بذر خشونت را متوقف کند ما همچنان قاطعانه در برابر آن با اتحادی بواقع جدید در سراسر منطقه خواهیم ایستاد که این کار با اولین سفر رئیس جمهور به خارج کشور به ریاض در ۲۰۱۷ شروع شد. کشورهای عرب با ما کار می کنند.

وال استریت ژورنال ضمن درج اظهارات یک مقام آمریکایی مبنی براین که رژیم ایران پشت حمله به دو نفتکش عربستان سعودی و دو کشتی دیگر در نزدیک تنگه هرمز بوده، نوشت: این اطلاعات اگر تایید شود باعث شعله ور شدن بیشتر تنش نظامی در خلیج فارس خواهد شد.
روز دوشنبه ارتش آمریکا یک تیم برای تحقیق درمود کشتی ها اعزام کرد تا تعیین کند چه کسی پشت این خرابکاری بوده است.
آمریکا هفته گذشته، بعد از استناد به اطلاعاتی که نشان میداد رژیم ایران تهدیدی برای نیروهای آن اعمال کرده است یک ناو هوایپمابر، یک کشتی تهاجمی پیاده کردن نیرو و یک نیروی ویژه بمب افکن و سیستم ضدموشکی به این منطقه فرستاد.
وال استریت ژورنال افزود: ترامپ در ملاقات با نخست وزیر مجارستان گفت “اگر آنها کاری کنند لطمه بدی خواهند خورد. خواهیم دید که درمورد رژیم ایران چه خواهد شد» .
مایک پمپئو نیز در مسیر سفرش به روسیه برای صحبت راجع به رژیم ایران یک توقف برنامه ریزی نشده در بروکسل برای بحث با رهبران اتحادیه اروپا داشت.
برایان هوک نماینده ویژه وزارت خارجه برای ایران به خبرنگاران گفت، پمپئو در بروکسل موضوع حمله علیه نفتکش ها را مطرح کرده است . وی به نقل از پمپئو گفت: این وقایع هشداری است برای اینکه ما اطلاعاتمان را هرچه بیشتر با متحدانمان به اشتراک بگذاریم. آمریکا می خواهد با متحدان اروپاییاش و همچنین با ناتو همه علائم را بررسی کند.

سایت وزرات خارجه آمریکا نوشت برایان هوک در مصاحبه با رسانه های همراهش در سفر گفت: وزیر پمپئو در بروکسل تهدیدات برای صلح و امنیت از جانب رژیم ایران را با همتایان اروپاییش مطرح کرد و ملاقات بسیار خوبی با دبیر کل ناتو داشت. دراین دیدارها حملات گزارش شده به دو نفت کش عربستان سعودی، نفت کش نروژی و نفت کش امارات مورد بحث قرار گرفت.
برایان هوک افزود: دوران حملات رژیم ایران بدون این که مورد حسابرسی قرار بگیرد، دیگر تمام شده است و این رژیم بخاطر حملات نیروهای نیابتی اش مورد حسابرسی قرار خواهد گرفت. آنها نمیتوانند نیروهای نیابتی خود را سازماندهی کنند، آموزش بدهند و تجهیز کنند و بعد انتظار داشته باشند کسی باور کند که آنها هیچ نقشی نداشتند. ما تفاوتی بین دولت ایران و نیروی های نیابتی اش قائل نیستیم.