وال ستریت ژورنال: اروپا التیماتوم ۶۰ روزه رژیم برای دور زدن تحریم‌ها را رد کرد

 

وال ستریت ژورنال نوشت: اگر کشورهای اروپایی نتوانند منافع اقتصادی کافی برای متقاعد ساختن رژیم ایران جهت التزام به توافق اتمی را ارائه بدهند آنها باید با اعمال مجدد تحریم‌های اروپا، توافق اتمی را منتفی سازند.

وال ستریت ژورنال در مقاله یی با عنوان: تحریم‌های آمریکا ممکن است فراتر از توان اروپا برای نجات توافق اتمی باشد، نوشت «دولتهای اروپایی التیماتوم ۶۰ روزه رژیم ایران برای کمک به این رژیم جهت دور زدن تحریم‌های آمریکا را رد کردند و روز پنجشنبه گفتند از نظر آنها تهدید رژیم ایران برای رها کردن بخشی از تعهداتش تحت توافق اتمی ۲۰۱۵ عامل “نگرانی بزرگی‌” است. اما این التیماتوم برای اروپا گزینه‌های چندانی برای نجات توافق باقی نمی‌گذارد چرا که ماه‌ها تلاش مقامات اتحادیه اروپا برای کاهش تأثیر تحریم‌های آمریکا که اقتصاد این رژیم را فلج کرده عمدتاً هیچ نتیجه‌ای نداده است.
چه بسا که اروپا بزودی با انتخابی سخت روبرو شود. اگر رهبرانش نتوانند منافع اقتصادی کافی برای متقاعد ساختن رژیم ایران به التزام به توافق آزاد ارائه دهند، آنها باید تصمیم بگیرند که با اعمال مجدد تحریم‌های اروپا که بعنوان بخشی از توافق تعلیق شده بود، توافق اتمی را منتفی سازند.
بگفته مقامات اروپایی، رژیم ایران برای تجارت، بخصوص تجارت نفت، فشار آورده تا آنرا به سطوحی که یکسال پیش، قبل از اینکه آمریکا از توافق خارج شود، برسانند».
وال ستریت ژورنال در ادامه می نویسد:‌ در یک بیانیه مشترک در روز پنجشنبه، وزرای خارجه فرانسه، آلمان، انگلستان و اتحادیه اروپا از رژیم تهران خواستند که تحت توافق به اجرای التزاماتش بطور کامل ادامه دهد.