اعزام ناو جنگی آرلینگتون و سیستم موشکی پاتریوت برای مهار کردن رژیم آخوندی

 

وزارت دفاع امریکا اعزام نیروی بیشتر برای فرماندهی مرکزی ایالات متحده و اعزام کشتی‌های جنگی و سیستم پاتریوت به منظور مقابله با تهدیدات رژیم ایران را اعلام کرد.

سرپرست وزارت دفاع اعزام کشتی جنگی یو اس اس آرلینگتون USS Arlington را به منطقه خاورمیانه تایید کرد. این کشتی جنگی که دارای قابلیت تهاجمی و پیاده کردن تفنگداران دریایی در خشکی است و همچنین سیستم موشکی پاتریوت Patriot برای فرماندهی مرکزی - سنتکام بعنوان بخشی از درخواست اولیه این فرماندهی برای نیروها در اول این هفته اعزام میشود.
این تجهیزات و امکانات نظامی در واکنش به علائمی از افزایش آمادگی رژیم ایران برای مبادرت به عملیات تهاجمی علیه نیروها و منافع آمریکا به منطقه اعزام میشوند و به نیروی تهاجمی ناوهواپیمابر آبراهام لینکلن و یک نیروی بمب‌افکن در منطقه خاورمیانه ملحق میشوند.
این بیانیه می افزاید: وزارت دفاع از نزدیک به مانیتور فعالیتهای رژیم ایران و نیروهای مسلح آن و هم چنین نیروهای مزدورش در منطقه ادامه میدهد.

خبرگزاری فرانسه با مخابره یک خبر فوری اعلام کرد: ایالات متحده در واکنش به رژیم ایران کشتی جنگی تهاجمی خود را که قادر به پیاده کردن نیرو در خشکی است، به خاورمیانه اعزام میکند.
پنتاگون اعلام کرد در حال اعزام این رزم ناو تهاجمی و سیستم موشکی ضد هوایی پاتریوت به خاورمیانه برای تقویت نیروهای ناوهواپیما بر لینکلن است که برای مقابله با تهدیدات مطرح شده از جانب رژیم ایران به منطقه اعزام شده است.

رویترز نیز گزارش کرد، آمریکا برای زیر نظر گرفتن رژیم ایران موشک های پاتریوت بیشتری را به خاورمیانه می فرستد. یک مقام آمریکا روز جمعه به رویترز گفت، پاتریک شاناهان اعزام جدید موشک های پاتریوت به خاورمیانه را تصویب کرد و این آخرین پاسخ آمریکا به تهدید فزاینده رژیم ایران است.
رویترز نوشت:مقامات آمریکایی می گویند یکی از اجزای اطلاعاتی نشان میداد رژیم ایران موشک هایی را با قایق منتقل کرده‌اند. این موشکها قابلیت پرتاب از کشتی های کوچک را دارند.
این مقامات همچنین به نگرانیهای فزایندهای درمورد تهدید از جانب شبه نظامیان عراقی مورد حمایت رژیم ایران اشاره داشتند.

پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع آمریکا اعزام کشتی جنگی یو اس اس آرلینگتون USS Arlington برای فرماندهی مرکزی سنتکام بعنوان بخشی از درخواست اولیه این فرماندهی برای نیروها در اول این هفته را مورد تائید قرار داد. کشتی جنگی یو اس اس آرلینگتون USS Arlington - دارای قابلیت تهاجمی و پیاده کردن تفنگداران دریایی در خشکی است. که برای طیفی از عملیات نظامی می‌تواند بکار گرفته شود.

از سوی دیگر سنتکام، فرماندهی ارتش آمریکا در خاورمیانه اعلام کرد: ناو رزمی «یو.اس.اس کرسارگ» در حال عبور از تنگه هرمز در منطقه تحت پوشش فرماندهی مرکزی ایالات متحده سنتکام است این اقدام، جهت اطمینان از ثبات و امنیت دریایی در منطقه صورت می‌گیرد.

در همین حال، دریاسالار جیم مالوی، فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین اعلام کرد، نیروی دریایی آمریکا در صورت نیاز ناو هواپیمابر خود را از تنگه هرمز رد می‌کند.
وی که با رویترز مصاحبه می‌کرد گفت: اگر نیاز به حرکت ناو هواپیمابر باشد، آن را از عبور می‌دهیم. من در مورد این که این ناو هواپیمابر در کجای خاورمیانه عملیات داشته باشد، با هیچ‌گونه محدودیت یا چالش روبرو نیستم.
رویترز نوشت: دریاسالار جیم مالوی در مورد گزارش‌هایی که نشان می‌دهد اعزام بمب‌افکن‌های بی-۵۲ و ناو هواپیمابر یو‌اس‌اس آبراهام لینکلن مرتبط با افزایش خطر تهدید از سوی رژیم ایران است، گفت: «گزارش‌های اطلاعاتی با آن‌چه ما زیر نظر داریم هماهنگ است. و برای من همین کافی است که این تحرک را به مثابه تهدید تلقی کنم. ما آمادگی کامل داریم به هرگونه تخاصمی علیه ایالات متحده، متحدانمان در منطقه و منافع‌مان واکنش نشان دهیم.

همزمان اداره امور دریایی آمریکا در بیانیه‌یی نسبت به احتمال حمله رژیم ایران و یا گروه های نیابتی آن به کشتی های تجاری و زیرساخت های نفتی هشدار داد. در بیانیه هشدار اداره امور دریایی آمریکا آمده است: از اوایل ماه مه و پس از تهدید به بستن تنگه هرمز، این احتمال افزایش یافته است که رژیم ایران یا گروه های نیابتی آن در منطقه علیه منافع آمریکا ویا شرکای آن، از جمله زیرساخت های تولید نفت دست به حملاتی بزنند.

هم‌چنین روز جمعه، پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع آمریکا، اعزام شمار بیشتری از موشکهای پاتریوت را به خاورمیانه تصویب کرد.
خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر افزود: این آخرین اقدامی است که تاکنون آمریکا علیه آن‌چه تهدید فزاینده رژیم ایران می‌خواند، انجام داده که پس از تسریع اعزام گروه ضربت ناو هواپیمابر و انتقال بمب افکن ها به خاورمیانه صورت می‌گیرد. این نقل و انتقال نظامی بدنبال علائم آماده‌سازیهای احتمالی حمله توسط رژیم ایران انجام می‌شود.